Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

USA relaser

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• USA relaser

Kan man lira ex. Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT

På en pal flashad xbox360 ?

//Jim

Original inlägg av jimman83
    Kan man lira ex. Dead.Or.Alive.4.NTSC.XBOX360.PROPER-SELECT

På en pal flashad xbox360 ?

//Jim
    Kolla på någon av dessa sidor, där står det vilka spel som är låsta till vilka regioner. & som svar på din fråga, ja, den releasen funkar på en PAL maskin!

http://www.play-asia.com/paOS-00-3-x...ide-49-en.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...egion_encoding

Comment

tack.. för svaret.. hur fungerar det med ss filer och sånt då?

Comment

Om du läser i forumet så finns det en klistrad tråd nästan längst upp som handlar om detta.
        Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Original inlägg av jimman83
          tack.. för svaret.. hur fungerar det med ss filer och sånt då?
          Det beror helt och hållet på releasen, men den ovannämda är redan patchad, så det är bara att bränna & köra.

Sen har SS & regoinskodningen ingenting med varrandra att göra om jag förstått rätt!

Comment

ok! så SS byter regionskod och PI = att man måste patcha spelen om jag har förståt rätt ?

Comment

sen en sak till när jag försöker bränna image filen i nero 7 så står det unexpected format samma i dvddecrypter men i clonecd går det bränna men skivan funkar ej

Comment

ok! så SS byter regionskod och PI = att man måste patcha spelen om jag har förståt rätt ?
                Du har förstått fel. PI betyder inte att man alltid måste patcha. Det är ett namn på en grupp som släpper spel.
                Läste du igenom tråden jag tipsade om?

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

ok! håller på att läsa den för andra gången typ.. så mkt att veta!! har brännt sönder 5skivor så jag vill inte fortsätta så.. har en nec4571a men har beställt en pionner nu hoppas på den bränner bättre ! annars vet ja inte vad jag ska göra. tack för all hjälp

Comment

Läs igenom Dual Layer Media osv....-tråden så får du nog grepp om det till slut =).

Comment

får la göra detta..

Comment

jimman83 är en riktig mästerhacker =)
                        Skivförbrukaren

Comment

tjena ..jag har snart fått hem Gun_USA_XBOX360-RADIAN men det står inget om

hur du ska bränna det ..vet att det funkar på både PAL och NTSC maskiner

men däremot om SS ska patchas eller dyl har jag ingen aning om ..hittar ingen info heller nån som vet nånting om den rellen?

Comment

Kolla med SS merger om ss koden är korrekt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X