Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken videokonverterare är bäst?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken videokonverterare är bäst?

Har lånat hem en HP DEC med Windows Media Center 2005 och har börjat testa hur det fungerar med videokonvertering av DivX/XviD osv. Så jag undrar om nån testat nån av följande och vad man har för erfarenheter rörande installation, funktion, prestanda osv.?

MCE Video Encoder
    Transcode 360
    VLC360
    Videora Xbox360 Converter
    Last edited by ABSiNSANE; 2006-08-15, 00:50.

Transcode 360 är ett bra alternativ om du kollar på deras hemsida hur man gör.

MCE Video Encoder har jag själv inte testat men sägs vara helt okej.

VLC360 är användarmässigt bäst där du får en helt ny flik i media centret i 360 sen väljer du bara film, har du en .srt fil med samma namn så kan du även få text.

Videora Xbox360 Converter är det sämsta alternativet eftersom du måste converta filen till en mpeg-2 fil som tar mycket plats.

Testa själv. Ingen av dem är svår att hantera direkt. Men jag hade satsat på VLC360!

-------------------

Liteon + Verbatim =100% Hitatchi 47DJ

Comment

Tack för svaret, precis vad jag ville ha. Har kört Transcode 360 sen igår och till helgen ska jag testa nästa programvara.

Transcode fungerar helt OK, har ännu bara testat XviD med sub och det fungerar bra. Ska testa några fler format också!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X