Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox 360 och mediacenter kommunikations problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox 360 och mediacenter kommunikations problem

Skulle behöva lite tips på hur jag får igång mediacenter med 360. har alla nyaste uppdateringar installerade. datorn hittar xboxen. 360n verkar däremot ha lite problem. brandvägg och allt inaktiverat för testning.

uppsättning ser ut på följande vis

isp:bredbandsbolaget-> switch-> dator,xbox 360 och en trådlös AP.

om jag har förstått det rätt så behöver jag inte ha en router hemma för att skapa det interna nätverket med tanka på att dom ligger under samma ip range. läst guider på xbox och andra supportsidor men lyckas inte iaf få dom att kommunicera med varandra

några ideer?
    Last edited by kasjo; 2006-08-22, 18:59.

Har exakt samma uppsättning med samma problem. Bra om nån kunde svara på hur man kan göra. Har pillrat med det här nu i månader

Comment

Hade samma problem faktiskt med Bredbandsbolaget. Minns inte riktigt hur jag löste det till slut men jag tog beslutet att formatera om datorn och slänga bort allat vad mediacenter hette direkt när jag märkte hur uselt det var i jämförelse med XBMC på gamla boxen... Ska dock försöka komma på vad sjutton jag gjorde för att mediacentern skulle funka med 360:n....
      Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

med xbox ett funka det att kommunicera med ftp bra mellan dom men med 360 vill det sig inte. vill gärna inte stänga in mig onödigt genom att sätta upp en router ivägen, speciellt när jag har 5 fria ip adresser och byggt ett subnet under. känns trassligt

Comment

liten uppdatering av tråden. har fått windows mediaconnect att fungera nu så går bra att streama mp3or från datorn till 360n. tyvärr får jag inte mediacenter att fungera.

nu till ett av de stora problemen jag upptäckt som någon kanske har en lösning på

den 8-siffriga nyckeln som ska komma upp när man försöker kommunicera
          ska komma upp så man kan läsa av den. detta fungerade första gången men
          efter det så har den i princip hoppat över den rutan. man hinner se den
          nån tiondelssekund så man hinner uppfatta första 4 siffrorna sen hoppar den
          vidare.

nån som har vart med om liknande? eller kommer eran kod upp och stannnar
          så man kan läsa av den?

Comment

Hur fick du det att funka är min fråga ?

Comment

Original inlägg av kasjo
              liten uppdatering av tråden. har fått windows mediaconnect att fungera nu så går bra att streama mp3or från datorn till 360n. tyvärr får jag inte mediacenter att fungera.

nu till ett av de stora problemen jag upptäckt som någon kanske har en lösning på

den 8-siffriga nyckeln som ska komma upp när man försöker kommunicera
              ska komma upp så man kan läsa av den. detta fungerade första gången men
              efter det så har den i princip hoppat över den rutan. man hinner se den
              nån tiondelssekund så man hinner uppfatta första 4 siffrorna sen hoppar den
              vidare.

nån som har vart med om liknande? eller kommer eran kod upp och stannnar
              så man kan läsa av den?
              Spela in bilden på video så kan du pausa :-) Eller kolla om din tv har en pausfunktion.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

steffe:
                installerade alla updates till xp mediacenter och media connect sen gick det alldeles utmärkt att streama så fort jag delat ut något i windows via media connect. däremot fungerar inte mediacenter att köra till boxen

hansi:
                problemet är att den byter nyckel varje gång

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X