Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4 avgörande frågor om XBOX 360 (vanlig TV, varma nätagg, störande ljud, divx)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 4 avgörande frågor om XBOX 360 (vanlig TV, varma nätagg, störande ljud, divx)

Tjena har några frågor om XBOX 360, hoppas ni tar er tid och ger lite feedback.

1. Skulle gärna köpa en 360 men undrar om det verkligen är lönt om man inte har den kopplad till en HDTV. Som det är nu så har jag en XBOX, har läst någonstans att 360-spelen rent grafiskt inte blir speciellt snyggare på en vanlig TV än XBOX spelen, stämmer det?

2. Ibörjan snackades det mycket om att Nätaggregatet blev så varmt att maskinen stängde ner sig själv om man inte mer eller mindre la nätaggregatet på en låda som stod väl ventilerad, är detta åtgärdat eller var det mest skitsnack? Vill gärna ha 360 inkl aggregat i ett skåp (som för övrigt har öppen dörr då man ska använda det).

3. Stämmer det att den låter enormt högt, så att det tillochmed stör?

4. Jag har min xbox kopplad till datorn och xboxen kopplad till TVn, sedan streamar jag filmer från datorn genom xbmc, detta funkar fantastiskt bra. Finns det något sätt att kunna göra något liknande med xbox360? Har hört att man med Windows XP Media Edition kan streama viss film, funkar även DivX osv?

Som sagt, hoppas någon orkar skriva lite feedback,
    /Monkeyboy

1: Det är ju ändå mer detaljer i spelen, mer som kan röra på sig, bättre AI osv

2: Det problemet hade väl jänkarna med sina 110V, har inte hört någon av mina kunder klaga på det.

3: Japp

4: Fortsätt med gammelboxen och xbmc tills vidare. Det går att få igång med gaffatejp och glasspinnar till 360:an med xp media center edition och specialprogram men shit orka...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Om du orolig för käss grafik så kör på din datorskärm med en VGA-kabel.
      Du blir inte besviken Faktum är att det visst ska vara lika bra som HDTV
      MVH
      Mikael Bäck

Comment

Tack för svaren!

Hansi: Skönt att höra att nätagg. problemen var en amerikansk företeelse, trist att den tydligen ska låta så jäkla mycket. Jag vill definitivt inte ha två konsoler stående under tv:n, hatar redundans.

mikael.beck: Vill gärna inte koppla xboxen till datorskärmen, själva ideén med en konsol är att man kan sitta skönt i vardagsrummet framför tv:n, med fötterna uppe på soffbordet.

Någon som har lyckats koppla ihop en lösning (med eller utan glasspinnar) för att se divx/xvid genom xbox360? Skulle väldigt gärna bli tipsad hur ni gjorde.

Igen, tacksam för hjälp!!
        /Monkeyboy

Comment

Original inlägg av mikael.beck
          Om du orolig för käss grafik så kör på din datorskärm med en VGA-kabel.
          Du blir inte besviken Faktum är att det visst ska vara lika bra som HDTV
          Lite skillnad på 19" med kontorsstol och 42" med fotölj!

Comment

"Tack för svaren!

Hansi: Skönt att höra att nätagg. problemen var en amerikansk företeelse, trist att den tydligen ska låta så jäkla mycket. Jag vill definitivt inte ha två konsoler stående under tv:n, hatar redundans.

mikael.beck: Vill gärna inte koppla xboxen till datorskärmen, själva ideén med en konsol är att man kan sitta skönt i vardagsrummet framför tv:n, med fötterna uppe på soffbordet.

Någon som har lyckats koppla ihop en lösning (med eller utan glasspinnar) för att se divx/xvid genom xbox360? Skulle väldigt gärna bli tipsad hur ni gjorde.

Igen, tacksam för hjälp!!
            /Monkeyboy"

Jag kan köra med nerladdade och brännda DVDR-filmer i 360:n som är flashad om det är till någon hjälp
            MVH
            Mikael Bäck

Comment

mikael.beck: Det låter iofs bra, men jag har en samling divx (runt 1000), skulle tycka det vore trist att inte kunna se de genom boxen.
              /Monkeyboy

Comment

LOL 1000 st
                Har du DC???
                MVH
                Mikael Bäck

Comment

Original inlägg av Monkeyboy
                  mikael.beck: Det låter iofs bra, men jag har en samling divx (runt 1000), skulle tycka det vore trist att inte kunna se de genom boxen.
                  /Monkeyboy
                  Ja då, det går att köra divX genom 360:n. Transcode 360 är väl det som är bäst hittils. VLC 360 har svårt för svenska tecken i ASCII-tabellen. Detta måste du ha för att det ska funka:

1. En 360.
                  2. Ström.
                  3. En dator med Windows XP media center edition med senaste uppdateringarna.
                  4. En nätverkskabel.
                  5. Sammankoppling mellan (1) och (3)
                  6. Extender (PC setup bladet som du får till 360:n).. www.xbox.com
                  7. Transcode 360 som finns att hämta på www.runtime360.com.
                  8. Tålamod när den ska streama!

Varför jag skriver saker som är självklara är för att jag har fått de mest idiotiska frågor. Tillexempel, min dator startar inte.. sätt i strömsladden kanske? Så därför gör jag detta så enkelt som möjligt :P. Känner mig urlöjlig. Hemsidan innehåller en tutorial hur man gör och så vidare. Det är betydligt enklare och kolla på divX när du har fjärrkontrollen än handkontrollen! Bara ett litet tips . Är det några mer frågor så är det ju bara att ställa dem, bara det inte handlar om vilken sida man ska sätta i skivan eller något helt "3 hål i väggen"-likt!

Comment

Men om du har filmerna i DVDR (de är på 4.4 Gb) så funkar de ändå. Bara bränn och have fun
                    MVH
                    Mikael Bäck

Comment

Original inlägg av mikael.beck
                      Men om du har filmerna i DVDR (de är på 4.4 Gb) så funkar de ändå. Bara bränn och have fun
                      Sant, men vem har tv-serier på 100 dvd:er. De ligger oftast i XviD format därav att man vill kunna streama dessa. Det är endast det jag streamar. Sen behöver man inte flasha firmwaret i dvd:n för att läsa kopierade dvd:er. Det går utmärkt utan!

Comment

Okej
                        Visste inte det
                        MVH
                        Mikael Bäck

Comment

Okej, det är attid skönt att lära sig . Jag blev grymt överaskad när jag kunde köra det, men det gick ju i gamla xbox osså ifs

Comment

fan, spelen är ju brutalt mkt snyggare på 360 än vanliga xboxen. Jag har både en gammal xbox och en 360 inkopplad på samma tv och har testat tex nyaste need for speed och fifa och A-B testat, och gamla xboxen ser fan ut som Nintendo 8-bit i jämförelse. Kolla typ Fight Night Round 3 och typ Call Of Duty ...

shit, det är ju inte ens i närheten ...

Comment

ChrisSnyder: Men har du en vanlig (ej HD) TV eller en HD? Det är det själva frågan gäller, att XBOX360 har enormt mycket bättre grafik än XBOX på en HDTV är självklart.

Spelar det förresten någon roll vilken dvd-spelar som sitter i maskinen längre, om man ska lämna in och ändra firmware..?
                              /MonkeyBoy

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X