Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

förstört min hitatchi 46 läsare..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• förstört min hitatchi 46 läsare..

skulle flasha min box, men mitt i flashningen var det ngt som gick snett.. nu sitter jag här med en läsare med endast halva biosen flashad.. vilket suger ganska hårt :P i vilket fall, jag har kvar orginal-biosen på min dator, men saknar nödvändig utrustning för att flasha chippet själv.. är detta någonting ni har utrustning för (läste i tidigare inlägg att ni saknade utrustning till v59..)?

om inte, vet ni någon man kan vända sig till för att få detta fixat? eller är det köpa ny box som gäller? tack på förhand!

Går det inte bara köra den Restore som är med i Gary-Opas senaste Firmware? Det skall fungera då en polare råkade ut för samma sak men lyckades köra Restore utan problem.
    Spelar just nu: Enchanted Arms

Comment

nej, tror inte restore går att köra på den då jag inte ens kan boota min PC med DVDläsaren inkopplad.. den hänger sig vid windows laddningsbild... tror det enda sättet är att demontera den (dvdläsaren) och flasha bios-chippet manuellt..

men rätta min gärna om ni vet att jag är ute och cyklar tack igen

Comment

hoppas du inte har nvidia chippet för då ska du avinstallera dina ide drivisar så boota dator från windows fick jag göra

Comment

datorn är det inget fel på... kopplar jag ur dvdläsaren dur SATA-kontakten så kommer jag in i windows som normalt igen.. det är xboxen jag är oroad för :P... men men, man får vad man förtjänar anar jag :P

Comment

Vi har beställt hem hitachi dvdläsare som reservdel, osäker leveranstid dock.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Nej det är inte fel på dator det du har beror på drivrutinerna gå in på ta bort lägga till program välj tabort nvida kommer upp en ruta välj avinstallera ide driver och starta om datorn med xboxen i mode b windows kommer att hitta den då jag hade samma problem och gjorde detta sen fungera det. och efter installera du om drivrutinerna som kom med modekortet. prova vad har du att förlora det fungerad för mig !

Comment

xboxen behöver inte vara i mode b bara koppla ur xboxens dvd starta windows ta bort nvida ide drivrutiner stäng av windows koppla in xboxens dvd ok starta dator då tar standar ide över ok du hittar dvd obs behöver inte vara i mode b

Comment

falkz, jag har fuckat min Hitatchi-DVDläsare, den vill inte ens ejecta. jag hade den i mode B, och flashade om den. men mitt i flashningen så var det ngt som gick snett.. så om jag kopplar in den i datorn nu så hänger den mer eller mindre systemet..

(menar du Nvidia Nforce3 paralell/serial ATA controller i enhetshanteraren?)

det du beskrev ovan, kan det hjälpa mig Trots att läsaren har en halvflashad bios?...

hansi, vad kommer en ny läsare att kosta?

tack igen

Comment

ja har man nvida installerat så starta inte dator med xboxens dvd inkopplade jag gjorde rätt första gången jag flashade andå samma problem som du att windows stannar vid windows loggan och kommer inte vidare.När jag avinstallerade nvidias drivisar och kopplade in dvd så startad winows och hittade xboxens dvd.
                    (inne i installera ta bort program finns nvida där går man in och avinstallera) glöm ej att ha skivan så att du kan installera om de senare)
                    Har flashat 2 xboxar och alltid detta problem !

Comment

såg en eventuell fix i OPA - Xtreme v2.1

- #2: Users with v46 drives had no TRAY FUNCTION after flashing...

* To fix your BRICK (We are very sorry!, But it is fixable!)

- manually open the dvd tray!
                      - now power up your PC system
                      - power up your bricked drive
                      - re-flash the drive with 2.1

Funkar inte det så kan det hjälpa att öppna luckan manuellt förts när windowset slutat ladda.

Comment

hur öppnar jag DVDn manuellt?... sliter å har mig, men den Sitter fan där :P

Comment

Har inte gjort det själv men det brukar finnas ett litet hål som man ska trycka in något i för att frigöra låsmekanismen.

Vet inte om det är likadant på xboxens spelare, men jag ska ta en koll på det.

Comment

men om jag lyckas öppna min DVD-drive, skall jag då kunna boota windows med den inkopplad?... för i nuläge hänger den windows vare sej jag bootar med den ikopplad eller kopplar in den under boot / i windows. jag menar, så länge jag inte kan ha windows igång med den igång, så hjälper det mig inte så mkt med nya firmware (2.1)..

...vill bara ha tebax min gamla firmware på skiten Å_å

puss å kjamiz

Comment

testa det jag sa har du gjort det det fungera !!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X