Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

förstört min hitatchi 46 läsare..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

japp den skall fortsätta ladda när du öppnat luckan, sedan kan du lägga in vilken firmware du vill.

falkz tips kan funka det med så ge det ett försök.

Comment

ledsen att säga det men det kommer itne att fungera på din eftersom du inte fullbordat flashningen (iaf säger du att du bara kommit halvvägs igenom den). Bara att hitta någon med en programerare och lödda ur chipet och fixa det på den vägen.

Comment

det finns en snubbe i england som fixar dvdläsare

Hej jag hade också flashat om min hitachi och flashningen frös mitt i och den var stendöd , jag letade runt på internet och hittade en kille i England som fixar sånt.

På en Hitachi med en sk bad flash måste man löda loss chippet och programmera den i en extern programmerare och därefter löda tillbaka den.

avancerad lödning inget att rekomendera för vanliga hobby lödare

Han har tydligen 17 års erfarenhet av det här och vet vad han gör det är inte så dyrt heller

sök på http://www.xboxhacker.net hitachi flash recovery och du hittar mera info om det här

Han fixade min läsare och han behöver inte ens ha nycklarna dom kan han läsa ur den felaktigt flashade läsaren

skickade in min läsare och fick tillbaka den efter en vecka i original skick

Comment

har en polare som kan fixa det oxså och han bor här i sverige so no need att skicka den till englandia. Tror väl att psxcare även kan göra det? Iaf så behöver man iaf inte skicka den över vattnet för att få den fixad.

Comment

jo men det är inte så lätt att hitta dom ställena

Jo men det är inte så lätt att hitta dom ställena dom finns inte på gula sidorna direkt.

Sedan är det ju tillförlitligheten jag läste noggrant igenom omdömen från andra som skickat in sina läsare till den här killen och alla var överlag 100 % positivt seriös kille lätt att få kontakt med svarar på alla email och för övrigt respekterad inom sin gebit ute på webben

Psxcare skulle kunna göra det men jag läste att då var dom tvungna att köpa in en tsop adapter för över 1800 kronor och då blir det ju dyrt

denna kille tar ungefär 550 kronor eller vad nu 50 pund blir frakten dit går på ungefär 160 om du skickar hela läsaren säkerligen billigare om du bara skickar med dvd läsarens pcb, så total kostnad cirka 650-710 kr
            Last edited by rolle; 2006-09-16, 16:33.

Comment

50 pund blir väl 700:-

Är ni många som behöver få era spelare fixade så samla ihop er här, blir ni några så är det klart jag tar hem den där tsop adaptern och fixar dom åt er.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har hittat tsop adaptern till ett bra pris

Hej har sökt ute på internet och hittat den tsop adapter som behövs om man vill fixa sin hitachi läsare detta är den billigaste jag kunde hitta

http://www.willem.org/catalog/produc...roducts_id=173

42 euro är ca 396 kronor

Comment

Tackar för det, ELFA var NÅGOT dyrare men å andra sidan är det BRA kvalitet på dom :-) Å andra sidan lär det inte programmeras tusentals av just dessa kretsar till skillnad från t.e.x plcc32 som vi flashar dagligen.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

vem vet

vem vet det kanske är fler än du tror har ej hittat denna tjänst i Sverige fram till nu, i Göteborg där jag bor är det ********** som jag har hittat av butiker som flashar xbox 360 läsaren, men bara samsung ,har ej hittat någon annan butik även om det kanske finns

denna tjänst om du nu startar den kommer säkert att finnas kunder till jag var övertygad om att min xbox 360 var förstörd när jag hade en bad flash hade du haft denna tjänst då så hade jag skickat den till dig

Comment

Frågan är bara om det inte blir billigare att köpa nya dvdläsare än att ägna tid åt att löda i de felflashade, priset hamnar ju på knappt 1000:- oavsett.

Comment

Om man skaffar en ny läsare, är det bara att flasha den med firmware backupen så skall allt bli som vanligt igen?

Comment

Original inlägg av englund_00
                          Om man skaffar en ny läsare, är det bara att flasha den med firmware backupen så skall allt bli som vanligt igen?

Du lär bara behöva flasha in din "unique key" samt de patchar du vill ha. Driven har ju redan komplett original firmware i övrigt.

Comment

hansi, om man skickar sin firmware till er via mial och köper en hitatchi läsare av er.. vad skulle det då kosta att den nya läsaren flashad med sin orginal unique key.. jag Orkar inte sumpa det igen tack.

Comment

Det kommer troligen ingå i priset av dvdläsaren :-)

Jag har skapat en klistrad tråd nu för er som vill köpa/sälja delar till/från trasiga 360 :-)

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26983

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X