Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om xbox 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor om xbox 360

Går i tankarna på att köpa ett xbox 360. Men det jag undrar är går det spela spel man laddat hem ifrån DC++ eller piratebay på den?
    Gör man som med vanliga xboxet jag hade, löder dit ett chipp sen byter hårddisk så kan man kopiera spelen direkt ifrån datorns hårddisk till xbox 360 å sen då spela från xboxens hårddisk?

Vad jag läst så går det inte alls spela spel direkt från hårddisken utan dom måste brännas ut?

Måste jag hoppas på att få en samsung läsare när jag köper xboxet sen flasha firewaren i xbox 360 å sen bränna ut varje enskilt spel jag laddat hem på en DVD-R DL skiva?

De här med att köpa ett xbox360 från psxcare vad ger det? för de går väl lika bra att köpa ett orginal xbox 360 i vilken affär som helst sen flasha firewaren själv eller hur?

Sen en fråga till går det spela gamla xbox 1 spel t.ex amped 1 & 2 på xbox 360?

Tacksam för svar!

Ja
    Nej
    Spel från hd går ej
    Nej du måste inte ha samsung
    Garanti
    Väldigt bökigt

Det är min syn på saken, utförligare svar hittar du i övriga trådar tex dom klistrade. Där beskrivs svaret på alla dina frågor i detalj.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Varför äre så bökigt spela gamla spel på nya xbox 360?

Comment

varför köpa en 360 om du vill spela gamla spel?
        :-)
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Hejsan: För trött för att förklara, men det står också i trådarna här i forumet.
          Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Original inlägg av Enlund
            varför köpa en 360 om du vill spela gamla spel?
            :-)
            Jag vill spela amped 3 så grymt mkt å då krävs ju xbox 360....sen är amped 1,2 bra å då krävs ju att den kan spela gamla spel....så ja dilemma =/

Va dum nog att sälja mitt chippad xbox

Comment

Du får patcha om dem med rätt SS och bränna dem på DL-skivor då så så funkar det....
              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
              » Xbox360 FAQ

Comment

En fråga om jag nu köper ett core x360 system och vill spela orginal xbox 1 spel typ amped 1&2. måste jag då köpa en ide hdd å typ modifiera in eller hur riktigt funkar det?

borde jag istället köpa ett premium x360 system å flasha direkt sen kan jag spela allt utan att bry mig om någon extra hårddisk?

Comment

Original inlägg av hejsan
                  En fråga om jag nu köper ett core x360 system och vill spela orginal xbox 1 spel typ amped 1&2. måste jag då köpa en ide hdd å typ modifiera in eller hur riktigt funkar det?
                  Behöver inte köpa en HD om du inte vill. Minneskort finns att köpa.
                  Fannst du kan ju inte ladda ner Trailers, demos etc ifrån Live om du inte har någon HD.

Original inlägg av hejsan
                  borde jag istället köpa ett premium x360 system å flasha direkt sen kan jag spela allt utan att bry mig om någon extra hårddisk?
                  Så kan du också göra.

Edit: Såg Hansi's inlägg och skäms nu.
                  Last edited by th0d; 2006-10-03, 23:24.

Comment

XBOX1 har hårddisk. XBOX1 spelen blir nog lite förvirrade om den plötsligt inte finns...
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

[QUOTE=th0d]Behöver inte köpa en HD om du inte vill. Minneskort finns att köpa.
                      Fannst du kan ju inte ladda ner Trailers, demos etc ifrån Live om du inte har någon HD.

Ja men om jag nu köper ett core system dvs ett utan hdd och trådlös handkontroll hur jobbigt / svårt är det att köpa en Ide 120gb å koppla in då?
                      har ju kvar min gamla disk sen xbox1 går den kanske koppla in rakt av?

är det sata kontakter till hårddisken eller?

Comment

Den e special, bara å köpa i valfri tvspelsbutik för c:a 990:-
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                          Den e special, bara å köpa i valfri tvspelsbutik för c:a 990:-

jaha så det jag behöver är ett core system en vanlig ide hårddisk och specialkabeln för att koppa in disken.

Man ska inte bråka å modda med disken å xbox 360in för att få det att funka då?

Comment

Nä, hela hårddiskgrejen är special och kostar 990:-. En 20GB 2.5" disk i ett speciellt skal som passar 360:n

Comment

Original inlägg av Hansi
                              Nä, hela hårddiskgrejen är special och kostar 990:-. En 20GB 2.5" disk i ett speciellt skal som passar 360:n

ok men går det inte köpa en större disk direkt? för vad jag läst så krävs en hårddisk för att spela xbox1 spel....men de är väl inte för att kunna dra över spelen från dvd-r skivan till hårddisken. Utan för som du sa xbox1 hade hdd så därför vill den ha det i x360 för att starta xbox 1 spel.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X