Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Coaster?! Vad gjorde jag fel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Coaster?! Vad gjorde jag fel?

Hej, första inlägget. Trevligt att träffas etc.

Skulle just bränna min första backup med CloneCD, men fick 'dirty disc' på 360n, trots att jag följt intstruktionerna rätt?

Uppgraderade min NEC 2510A DVD-brännare (som klarar DL-DVDs) till versio 2.18 som har stöd för bitsetting. Dock så följde 3st olika versioner med, text-filen beskrev dem som såhär:

2510ORIG.BIN Original binary as supplied

2510FAST.BIN 2100@2500 and Rip Lock Patches

2510RPC1.BIN RPC1, 2100@2500 and Rip Lock Patches

Jag visste inte riktigt vilket jag skulle ha, så jag tog 2510RPC1.BIN.

Kollade sen i DVDinfo så att jag hade Bitsetting och fick denna bild:

Stämmer den?

Brände sedan ett spel i 2.0-2.4x i en gratisversion av CloneCD (aj?) som sedan blev en fin 35krs coaster.

Vad missar jag?

Vad har du för läsare/firmware i ditt 360?

Comment

Hitachi 47D, OPA 7in1 fw:ade jag med.

Comment

Testade igen att bränna Dead.Rising.UNCUT.PAL.MULTI5.XBOX360-DRabbits, denna gång med ett nytt fw på brännaren (det första av de ovanstående 3) samt den nyaste versionen av CloneCD, samma fel. =/

Kan detta ha något att göra med att spelet dragits med bittorrent? Finns det sfv-filer för just 000-filen?

Comment

Nec fungerar inte till Hitachi enligt trådar i forumet och de andra källorna på nätet jag läst.
          Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Zuh? Sett andra på xbox-scene som har samma setup som jag...

Någon som kan bekräfta?

Comment

Prova sätt booktypa till dvd-rom om du skall fortsätta försöka bränna med din NEC.

Men jag vet vad jag föredrar, skivan vi har i butiken som är bränd på verbatim dvd+r dual layer med pioneer 111d brännaren har fungerat i ALLA xbox 360 vi modiferat...
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hmm? Hade jag inte satt book type?

Ring 1 är väl bevis på det? Eller måste jag trycka på knappen (samt fylla i rutan) på bild 2 också?

Comment

*Suck* Coaster nr. 3, gjord med Battlefield.2.Modern.Combat.PAL.PROPER.XBOX360-DNL. Fattar inte vad som är fel, alls.

Comment

Uppgraderade till Birdy_Hitachi-LG_friendly_Flasher_v2.2_with_Xtreme_v1.3_and_2.0 mediacheck2_FIXED och nu funkar allt perfekt.

Comment

Härligt, då har jag lärt mig nåt nytt också =)
                      Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X