Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket program ska jag använda för att bränna?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilket program ska jag använda för att bränna?

Tja.

Har precis flashat Hitachi 47d med, Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_2_Stealth releasen.

Tänkte bara kolla vilket program jag ska använda för att bränna ut det med, när jag packar upp t.ex "Dead.Rising.UNCUT.PAL.MULTI5.XBOX360-DRabbits"
    Så har jag 2 filer där, image.dvd / image.000.

Ska jag köra CloneCD / Imgburn ?
    Orkar inte kasta bort dyra Verbatims i onödan, har en Nec 4571.
    Vet att jag ska ändra booktype.

Taaaaaaaaack och svara snabbt nu orkar inte vänta mer..

använd clonecd och en verbatim dvd-r dual layer å välj filen image.dvd sen ser du till höger i clonecd om de står layerbreak där. Bara bränna i 2.4 x speed. så funkar det

Comment

ja precis de som jag gjorde för ni tog för långt tid på er att svara.

körde iaf med Nec 4571 med CloneCD, senaste. DVT-rls.

Brände ut Dead Rising, det funkade iaf perfekt när jag startade det, men har inte hunnit spela.

Så det funkade iaf bra

Booktypen va som default DVD-ROM, tänkte inte på att ja hade kört in ny FW :].

PEACE.

Comment

hur byter man booktypen på nec 4571?

Brännde precis ut Pro.Evolution.Soccer.6.PAL.XBOX360-Allstars i ImgBurn
        ändrade layerbreak och brännde .dvd filen men när jag ska starta den i boxen säger den Unrecognized Disc...

Har en hitachi med 2.2 firmware och brännde på verbatim dvd+r dl

antar att det är booktypen som är fel, vad kan det annars vara?

vill inte gärna slänga 40kr till i sjön

Comment

Bränn med senaste Clone CD istället.
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

Behöver jag inte sätta nåt då?
            Vilket är senaste?

Comment

Tror inte det.... jag har då aldrig ändrat booktype manuellt... bränner alltid med CloneCD (förutom nåt spel jag drog hem som var en Nero-image).
              17 fullt fungerande spel hittils.....

Senaste är 5.2.9.1
              » Xbox360 FAQ

Comment

har du samma brännare som jag då?

Comment

Nej en äldre - NEC 3500AG. Å jag har inte ens uppdaterat firmwaren på den....
                  » Xbox360 FAQ

Comment

Vad har de prorammet som inte Nero har? Visa påstår att man bränner säkrare och bättre i CloneCD tror att det var det.. Vore schysst om man kunde få svar på det =)

Comment

Prövade bränna med CloneCD idag med misslyckat resultat... nån som kan hjälpa mig att få till det här?

Comment

Berätta i detalj hur du brände spelet så att du inte råkat göra något annat fel på vägen.
                        » Xbox360 FAQ

Comment

Jag får känslan av att din dvd brännare inte är inställd på dvd-rom.

Comment

Jo jag kollade förrut med DVD info pro och den var det, kollade även skivan som också var DVD-Rom. Ska det funka med min brännare eller borde jag köpa en Pioneer?

Jag öppnade .dvd filen i cloneCd ställde den på 2,4x och satte på den. Sen gick jag och grejade med annat och så var den klar när jag kom tillbaks men den funkade inte som jag nämde här uppe.
                            Last edited by Meecrob; 2006-11-02, 12:55.

Comment

ringde butiken som hade flashat driven idag och dom hade tydligen råkat ge mig ett gammalt firmware...

Så jag ska få gratis omflash.

Så där har vi nog problemet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X