Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nå hur gör jag? xbox1 spel på xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nå hur gör jag? xbox1 spel på xbox360

Jag har via dc++ laddat hem Amped.2.iso till xbox1 och nu till min fråga
    Hur går jag vidare? vill spela det på mitt xbox360 som är xtreme 3,3 flashat.
    Filen är 3.96gb stor och allt som fanns i mappen jag laddade hem var amped2.iso.

Har en NEC 3550A och kör CloneCD

Tacksam för hjälp

Du måste i praktiken ha originalet av det spel du vill göra en fungerande backup för att köra på 360 av.

Tror inte någon släpper releaser av gamla xbox spel anpassade för 360.

Spelet måste även vara med i den lista av gamla xboxspel som 360 öht kan starta ens som original.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Du måste i praktiken ha originalet av det spel du vill göra en fungerande backup för att köra på 360 av.

Tror inte någon släpper releaser av gamla xbox spel anpassade för 360.

Spelet måste även vara med i den lista av gamla xboxspel som 360 öht kan starta ens som original.

hmm ok så vad händer om jag prövar bränna ison på en dvd+r dl med image.dvd så den får rätt layerbreak? = en förstörd skiva?

Comment

Hur kan den få rätt layerbreak när din iso bara är 3,9GB och saknar all information i form av security sector osv samt med största sannolikhet har patchade XBE filer osv...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
          Hur kan den få rätt layerbreak när din iso bara är 3,9GB och saknar all information i form av security sector osv samt med största sannolikhet har patchade XBE filer osv...

suck så det går alltså inte spela amped2 utan att ha det orginal?

Comment

Original inlägg av hejsan
            suck så det går alltså inte spela amped2 utan att ha det orginal?
            Tyvärr... om du nu inte får tag på en rätt gjord kopia.

Comment

Idag är väl xboxspelen sällan dyrare att köpa en en dvd+r dual layer skiva...

De flesta butiker säljer ut alla sina gamla xboxspel för 50-150:-/st...

Comment

Går det att köra Xbox 1 spel (original) även när man flashat eller måste man göra nå speciellt?
                www.blaljus-norr.com

Comment

Original inlägg av Brahman
                  Går det att köra Xbox 1 spel (original) även när man flashat eller måste man göra nå speciellt?
                  funkar, sålänge dom finns med i listan över kompatibla xboxspel som funkar på 360

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X