Tja, som sagt. Jag har en pioneer 111d brännare och kör med imgburn. Vissa spel har inga "image000" utan har "iso" och "dvd" fil. Vilken ska man välja för att bränna på rätt sätt. Ska man ta det som är 7 gig eller ska man ta båda??
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
imgburn-- iso eller dvd. Vilken ska man välja för att bränna??
Collapse
X
-
mm, vet inte riktigt varför man ska ta just den, men det är lika med bin och cue.
man ska bränna den lilla filen, så gjorde jag och det fungerar då för mig=)
fick nog svar på varför man ska bränna den lilla filen:
IMAGE.dvd filen är en slags info fil som talar om för clone cd vart layerbreak ska vara samt vilken fil den ska bränna(IMAGE.000)Last edited by arvdal; 2006-10-12, 00:59.
- Citat
- Flag
Comment
-
Enkel förklaring: Jämför den med en vanlig "Genväg" på t.ex. skrivbordet...Original inlägg av arvdalmm, vet inte riktigt varför man ska ta just den, men det är lika med bin och cue.
man ska bränna den lilla filen, så gjorde jag och det fungerar då för mig=)
fick nog svar på varför man ska bränna den lilla filen:
IMAGE.dvd filen är en slags info fil som talar om för clone cd vart layerbreak ska vara samt vilken fil den ska bränna(IMAGE.000)
- Citat
- Flag
Comment
-
Öppna .dvd filen med antekningar så ser ni varför.
ex
LayerBreak=1913760
HETIK-MOTOGP.000
Säger till var den ska byta lager, alltid 1913760 för x360. Bränningen kommer inte bli korrekt utan .dvd filen - om ni inte fyller i layerbreak manuellt.
Tänk på att .iso (alt .000 etc) ska heta lika som i .dvd filen. Så bränn .dvd filen - den pekar ändå på image filen
- Citat
- Flag
Comment
-
Har du en .dvd fil så är det ingen dum ide att använda SENASTE clonecd för att bränna då det är "originalapplikationen" för den typen av filer (väl?)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment