Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MS DÖDAR boxar med moddat FW i nya uppdateringen!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MS DÖDAR boxar med moddat FW i nya uppdateringen!

Om ni har moddat eran Xbox 360 och installerar den nya dashboard uppdateringen idag kommer eran Xbox att dö en gång för alla verkar det som.

DRA UR ERAN NÄTVERKSKABEL TILLS VI VET ALLT!!

Edit: Hansi, gör så att den här informationen kommer till alla som besöker det här forumet, på studs! Du har ett ansvar att se till att så lite 360s blir brickade som möjligt, och de Blir brickade!
    Last edited by Drexon; 2006-10-31, 16:54.

Har du någon länk till mer än en konfirmerad rapport om detta?

Jag gillar INTE att sprida vidare rykten utan vidare. Jag får helt enkelt köra in lite uppdateringar i några boxar här först...

Jag tror inte ms utan vidare skulle förstöra kunders xboxar i olika länder i europa med olika konsumentlagar. Deras support skulle inte kunna hantera detta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

En sekund....

Edit: Hela Xbox-scene-forumet rapporterar detta, finns inte så mycket bättre empiriska bevis. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146

Make it happen, Hansi.

Comment

/j #fw på effnet hansi....

Vill också tona ner skrämselpropagandan, det verkar som det löst sig för de flesta genom att flasha in annan firmware. Så brick tycker inte jag man ska snacka om.
        Last edited by banan1; 2006-10-31, 17:09.
        Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Nu har jag loggat in en nyflashad 360 med hitachi drive och xtreme 2.2, uppdaterat osv.

Än så länge inga problem. Den får stå på inloggad över natten, så skall jag testa mer imorgon samt försöka hinna med att testa en 360 med samsung också.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Drexon
            En sekund....

Edit: Hela Xbox-scene-forumet rapporterar detta, finns inte så mycket bättre empiriska bevis. http://forums.xbox-scene.com/index.php?showforum=146

Make it happen, Hansi.

Är det därför dom klistrat den här tråden:
            http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=553147

"No Ms Is Not Banning Due To Firmware Hacks"

Comment

Den länken gäller Microsoft Live banning.
              Här diskuterar vi väl risken för att xboxen ska sluta fungera ( temporärt troligtvis ) och kräver omflashning.

Diskuteras på xbox-scene på:
              http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=559081
              Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Original inlägg av Hansi
                Nu har jag loggat in en nyflashad 360 med hitachi drive och xtreme 2.2, uppdaterat osv.

Än så länge inga problem. Den får stå på inloggad över natten, så skall jag testa mer imorgon samt försöka hinna med att testa en 360 med samsung också.
                Tack så mycket för testet Hansi. Måste kolla vilken version av firmware som jag fick inlagd av er innan jag testar och logga på LIVE och köra en update.. Annars så får jag väl komma förbi och uppdatera lite firmware

Comment

Mjo, har läst vidare nu. Verkar som om bara Samsung-läsare påverkas samt att bara vissa firmwares påverkas. Det ska även gå att fixa med en att antingen återflasha original-firmwaret eller flasha in ett nyare firmware. Så ditt experiment med Hitachin är nog dömt att misslyckas.

Det är som banan1 säger, det här gäller inte banningar utan brickningar av Samsung-drives med vissa firmwares. Läs på lite så ser du snart vidden av problemet. Tyvärr kommer det här nog påverka företag som moddar som erat mest är jag rädd. =/

Comment

uppdaterade min fick fel !!!
                    jag har samsung och flashade min hos psx care för ca en vecka sen.
                    "E66" hoppas ni har kvar min orginal fw så vi kan testa

Comment

HOW TO AVOIDProblems:
                      Samsung MS25 - Rarely seems to have issues, your safest bet is to have 4.1 or 4.2 firmware before you update.
                      Samsung MS28 - Seems to have issues a lot, though not always. Best bet is to update to Xtreme 4.1/4.2 firmware before updating.
                      Hitachi - Does not seem to be having issues.
                      IF YOU HAVE RUN INTO E66:
                      Simple, reflash your drive. Seems to have worked every time.

*There is absolutely NO reason to panic, if it happens to you it is easily fixable*
                      I'll need mods to edit this with new info if/when it becomes available.

Comment

men uppdatera först flasha sen
                        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Får min 360 i slutet av veckan. Ska jag uppdatera live först, sen flasha om till "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth 8in1" (antar att det blir en hitachi läsare)?
                          www.blaljus-norr.com

Comment

Vågar ja logga in på LIVEen tror ni?
                            Har en Hitachi DVD i in, har orginal firmware men snubben som fixa min 360 bor inte kvar, så ja vet inte vad ja skall ta mej till om det blir error, men som sagt, ingen som rapporterat fel med Hitachi läsaren? Vad säger ni? Vågar man logga in?

Comment

Inga Hitachis verkar ha fått problem, men jag skulle nog vänta ett tag om jag vore du.. och det är jag, eftersom jag har en Hitachi, och kommer vänta. :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X