Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MS DÖDAR boxar med moddat FW i nya uppdateringen!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

hehe, ja ja tänkte vänta, då ja blir toki om den pajjar nu =)

Comment

Men grabbar, se det från den positiva sidan:
      Äntligen en positiv sak med att få Hitachi läsaren
      Hoppas bara de inte kommer med något liknande till Hitachi, lär dock hände

Comment

Finns väl inget negativt med Hitachi ???

Comment

Jag loggade nyss in med min Hitachi. Blev rejält rädd när det spökade när jag skulle starta Splinter Cell sen. Det bara hängde sig. Sen starta jag om Xboxen, och då blev allt bara vitt.

Men sen tog jag ut skivan, provade ett annat spel. Och då gick allt som vanligt igen. När jag sedan provade Splintan igen så gick det finfint.
          Märkligt att det ska hålla på så just nu.

Är nog på tiden att jag uppdaterar minn FW.. Har ju det första
          Ska bara lära mig hur först.
          Last edited by Spacmec; 2006-10-31, 19:26.

Comment

Rackarns. Fick just erfara det själv. Hade ingen aning om att det här skulle uppstå.. Fick våran xbox360 för två veckor sen och det känns aningen surt nu när xboxen inte ens bootar. Hansi, vad är ditt råd till mig om hur vi ska göra för att få xboxen att fungera återigen? Beställde en XBOX360 Premium med Samsung-läsare samt dual xtreme firmware.

Har läst att man kan flasha om den och det ska tydligen lösa det hela, dock har jag varken tiden, kunskapen eller de verktyg som krävs.

Comment

Original inlägg av Brahman
              Får min 360 i slutet av veckan. Ska jag uppdatera live först, sen flasha om till "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth 8in1" (antar att det blir en hitachi läsare)?
              Någon som kan hjälpa ?
              www.blaljus-norr.com

Comment

Har du dual firmware så borde det ju gå att switcha om till original och prova igen?

Knappen sitter gömd bakom den lilla ovala luckan där du kan ansluta usb joypads.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                  Har du dual firmware så borde det ju gå att switcha om till original och prova igen?

Knappen sitter gömd bakom den lilla ovala luckan där du kan ansluta usb joypads.
                  Ah, inte sett den först nu.. Iaf, den bootade nu. Kan dock inte spela upp mina 'backuper' av xbox360-spelen som jag har i min ägo. Jag antar att garantin inte täcks utav det här, eller hur? Och hur ska man gå tillväga för att få den flashad av er återigen? Har sett nu att det är en jäkla process att öppna den samt att man bryter garantin om jag gör det. Vill ha det här åtgärdat så snart som möjligt eftersom man smått blivit beroende av xboxen. :-P
                  Last edited by spuzz; 2006-10-31, 20:22.

Comment

Det hjälper alltså inte att bara switcha tillbaka igen?

Isåfall gör microsoft något väldigt skumt med dvdläsaren. Skall bli intressant att läsa ur firmwaren ur den.

Vi lär fixa alla dessa 360 till självkostnadspris, dvs eventuell fraktkostnad.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
                      Det hjälper alltså inte att bara switcha tillbaka igen?

Isåfall gör microsoft något väldigt skumt med dvdläsaren. Skall bli intressant att läsa ur firmwaren ur den.

Vi lär fixa alla dessa 360 till självkostnadspris, dvs eventuell fraktkostnad.
                      Nä, det hjälpte inte. Testat tre gånger och får E66. Hur ska man gå tillväga för att returnera xboxen till er för att få den åtgärdad? Är det någon mail/nummer/websida man ska fylla i något för att senare skicka den?

Comment

Skicka boxen till

NetCare AB
                        Blekingegatan 16
                        118 56 Stockholm

Skicka helst med företagspaket 16.00 för då har vi den normalt nästa arbetsdag
                        Skickar du som postpaket så går paketet först till postkontoret, sedan körs det förhoppningsvis ut nästa tisdag eller torsdag om dom inte klantar sig.

Skicka med 200:- i paketet för returfrakten så slipper jag skicka mot postförskott. Skicka bara xboxen, inte nätdel/handkontroller/kablar osv.

Skriv en lapp som du skickar med.
                        Där anger du gärna kund och order# från ditt kvitto.
                        Ange även namn, adress, telefonnummer.
                        Ange att xboxen ger felkod efter uppdatering.

Comment

fattar inte vad det är med folk som gillar panic,
                          nämner inga namn, men drexon sluta drick kaffe och sportdryck så kanske nerverna lugnar ner sig lite

btw, hansi varför blev jag bannad från psxcare kanalen? fattar ingenting
                          Xbox 360 samsung extreme firmware
                          Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
                          PsTWO V14 Matrix infinity
                          Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Original inlägg av Hansi
                            Skicka boxen till

NetCare AB
                            Blekingegatan 16
                            118 56 Stockholm

Skicka helst med företagspaket 16.00 för då har vi den normalt nästa arbetsdag
                            Skickar du som postpaket så går paketet först till postkontoret, sedan körs det förhoppningsvis ut nästa tisdag eller torsdag om dom inte klantar sig.

Skicka med 200:- i paketet för returfrakten så slipper jag skicka mot postförskott. Skicka bara xboxen, inte nätdel/handkontroller/kablar osv.

Skriv en lapp som du skickar med.
                            Där anger du gärna kund och order# från ditt kvitto.
                            Ange även namn, adress, telefonnummer.
                            Ange att xboxen ger felkod efter uppdatering.
                            Ah, tackar. Ska göra det ASAP.

Comment

jag uppdaterade och kom på halvvägs att "shit, nu kanske det inte funkar.." Jag har nån hitachi drive och flashade för typ 3 månader sen nånting.. Och det funkar skitbra..

Körde nya NFS nyss och det startade som vanligt ...

Comment

Får min 360 i slutet av veckan. Ska jag uppdatera live först, sen flasha om till "Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHI_v2_3_Stealth 8in1" (antar att det blir en hitachi läsare)?
                                www.blaljus-norr.com

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X