Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdaterat Live:en?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdaterat Live:en?

Har du uppdaterat din live?
    Skriv in här hur det gick, och vilken dvd du har osv..
    --------

Måste ja uppdatera LIVEen för att kunna spela online, eller går det fortsätta med den "gamla" liven?

Blir man frågan om man vill uppdatera, eller sker detta automatiskt?

Ha en bra dag alla!

Har uppdaterat liven, har en hitatchi och det gick alldeles utmärkt.

Ja du måste uppdatera annars kopplar den ner dig automatiskt.

Comment

har en samsung ms23 med xtreme 4.1a, har inte uppdaterat än, har inte vågat...kan någon bekräfta om det är lugnt att uppdatera?

Comment

Hej, jag köpte en box i fredags och flashade den igår med garyopas 2.3
        Hitachi 0047DJ
        Har allså ingen tidigare update av live... är det lungt för mig att connecta till live nu eller måste jag flasha om till org.bin - live update - fw.bin för att det ska funka?
        mvh
        Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
        Skicka gärna en spelinvite =)
        http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

Comment

sådär. Nu har ja uppdatera LIVE med min Hitachi o spelade nyss NHL 07 bränt över LIVE, fungerade med andra ord =)

Comment

Finns ingen anledning att skriva något om man har en hitachi. Dom är det inga problem med.

Jag har nyss återupplivat första 360:n för idag. Hann inte testa allt jag borde för jag är för hungrig och måste ta lite lunch :-)

Xtreme 4.2a och 4.2b fungerade INTE på den boxen.
            Jag provade Xtreme 3.3, då fungerade den sedan. Ska prova mer saker på nästa box.

Den xboxen var lite ledsen över att den inte hade sin hårddisk inkopplad (kunden lämnade den hemma...) - den vägrade starta tills jag kopplade in hårddisken från xboxen jag uppgraderade igår. När den väl fått gå igång så klarade den sig bra utan hårddisk igen.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hansi, bör jag först uppdatera LIVE och sen flasha firmwaret när jag får min 360?
              www.blaljus-norr.com

Comment

Ja, det är väl lika bra att göra så...
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har uppdaterat utan problem, har en Hitachi-drive jag hämtade ut från psxcare i förra veckan.

Comment

Från Hansi:

Finns ingen anledning att skriva något om man har en hitachi. Dom är det inga problem med.
                    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

varför får vi hitachi ägare inga problem med våra dvd läsäre?
                      Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Comment

Jag uppdaterade min xbox360 idag utan problem

Xbox360 (inga tidigare uppdateringar)
                        Samsung MS: 25
                        Xtreme v4,2A

Kopplade ur kablarna på dvdn gick ut på live uppdaterade rebootade. Sen stängde ja av den och kopplade tillbaka dvdn satte ihop den och gick in på live igen utan några problem.

Comment

Effoc, Njut så länge det varar...

Comment

hitachi ägare berörs ej

dom som har en samsung när dom uppdaterar sin firmware säg att du har en ms 28 version och du slänger in extreme ver 3.3 ver 3.3 är baserad på ms 25 versionen och när du uppdaterar via live så läses informationen om din dvd läsaren in till kernel på xbox 360 och då står det skrivet dvdläasre ver ms28 och om du då har extreme ver 3.3 som är baserad på ms25 versionen så blir det error 66.

men om du har version ms 25 på din läsare så tycker inte microsoft att det är något fel att den är uppgraderad till ver ms28 som extreme 4.2 är

Hitachin skiljer sig från samsung på det sättet att när man skriver över original firmwaret så gör man det i omgångar ( I samsungs fall så skriver du över hela firmwaret) och ändrar således inte ursprungs versionen för exempel du har ver 47dj och använder gary opa så kollar den först vilken version du har och flashar den med rätt version.

men om du har haft en såkallad bad flash och du har version 46 på din hitachi och har skickat in den till någon som fysiskt har tagit loss tsop och programmerat den i en extern programmerare och gjort om den till en version 47dj så kan det ju hända att folk har fått problem men jag har inte läst att någon har fått det ännu.

Hoppas att jag har gett en liten förklaring hur det hänger i hop.

detta innebär också att man efter uppdateringen via live inte kan byta ut en hitachi läsare mot en samsung eller vice versa för det finns nu lagrat djupt inne i xbox 360 djupa kernel ungefär som operativ systemet windows vista det här betyder att när din läsare är slut så måste du ha tag i en identisk med samma version inget bytande mellan samsung hitachi något mer alltså.

Comment

Jag har en samsung (ms25) med xtreme 3.0 fungerar fin-fint efter uppdatering.

Rolle: proffsigt rippat och översatt info från xbox-scene... nästan ordagrant.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X