Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

360 på projektor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

direkt på väggen =)

Comment

Edit:
      Last edited by `rzr; 2007-07-20, 18:20.

Comment

Original inlägg av Cottonfield66 Visa Inlägg
        Kör ni duk till projetorn eller rakt av på väggen?
        Duk givetvis.

Visserligen går det att få hyfsad reflektion om du målar väggen (eller åtminstonde den yta du skjuter på) med färgen Screen Goo från GooSystems.
        http://www.goosystemsusa.com/
        En vanlig vit vägg ger inte någon bra bild.

Dock är ju de billiga skitdukarna inte så mycket att hänga i julgranen heller (Exempelvis KingPin och Draper). Helst ska du ju satsa på en riktigt bra duk typ en Stewart. Men det beror ju på vad du har för projektor också....
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Jag kör med en spånskiva som jag målat med vanlig vit takfärg med en väldigt liten "fin" roller. Det tycker jag funkar finfint både till spel och film.

Comment

Mmm, man kan ju åka omkring i en rostig volvo 240 med (målad spånskiva) eller så kan man glida fram i en sprillans bmw M6 (Stewart filmduk). Inte riktigt samma upplevelse.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

det beror helt på vad man själv tycker om, vi kör på målad vägg. ser hur bra ut som helst när jag kör xbox både i hd och i vanlig. Tv och film ser också bra ut. så jag nöjer mig med budgetvarianten istället för en Bmw M6 (Stewart filmduk) och lägger hellre pengarna på... tjaa.. En riktig bil kanske? Eller något annat roligt.

Comment

Ett litet tips bara...gå ALDRIG och se på bilden från en eller flera korrekt kalibrerad(e) 9" CRT projektor(er) på en Stewart filmduk...för det ser "bra" ut... :-)
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

tjena! jo självklart vet jag att jag skulle vinna på att köpa en riktig duk, jag tycker dock att spånskivan duger så länge. Jag har kikat på dukar som kostade lika mkt som projektorn (PTAE 900 vid release dvs ca 17500) jag upplevde inte ngn större skillnad mot setupen jag har idag faktiskt.

Jag har sedan länge tillbaka istället fokuserat på ljudet i mitt mediarum det ger mig mer. Var och en måste ju såklart lägga sina surt förvärvade slantar på det som är viktigast för en själv, efter några år på hififorum.nu så ger jag mig inte längre in i e-penismätningar

Jag kommer säkert att köpa en riktig duk någon gång framöver

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X