Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Router problem?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Router problem?

    Hej,

    har följande problem... Har köpt min första 360 på psxcare. So far so good. Problemet kommer när jag försöker koppla upp boxen till Xbox Live. Till en början (kopplad via router) hittar den ingenting... Efter många försök med en polare (har 360, vet vad han gör) testar vi att förbikoppla routern och köra direkt från modemet. Xboxen hittar då direkt till maskinvaran? (första fältet när man testar uppkopplingen), men får då ingen IP (Detta förstår jag, har telia bredband, tar ett tag att få ett nytt IP). Vi byter då tillbaka till routern och helt plötsligt fungerar allt klockrent i ca 30 min. Sedan är det tillbaka till det gamla vanliga. Det går inte att köra Xbox Live, Xboxen hittar ingen router, ingen uppkoppling etc.
    Vi testade samma variant igen, kopplade förbi routern, körde xbox live, kom förbi första rutan och fick ingen ip. Kopplade allt tillbaka och körde på i 30 min innan samma sak hände igen...

    Vi kom till slutsats att routern kanske inte är kompatibel... Vet ej om detta stämmer, har en Zounet ZSR0104CP som har fungerat felfritt i nätverket hittills...

    Min fråga:
    Kan routern vara boven? I så fall, snälla rekomendera en bra router som tål värme (lan skåp) och fungerar bra... Vore bra om den var någorlunda enkel att administrera och inte kostade 10 lax...

    Tack för hjälpen

    /Tjecken

  • #2
    Uppdatera firmware i routern om du inte gjort det ännu.
    Sedan får du prova att portmappa lite. Skriv något i den här tråden senare idag så kanske jag kan kolla vilka portar jag öppnade i vår router.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

    Comment


    • #3
      Uppdaterat firmware, problemet kvarstår...

      Comment


      • #4
        Microsoft har en lista på sin hemsida för accepterade routrar för xbox live.
        Själv kör jag med Dlink 4300.
        Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

        Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

        Comment


        • #5
          Har köpt en ny router, ska testa det nu. På den står det för övrigt Xbox kompatibel... Det finns inte så många jag hittade, men en trådlös D-link 108g som jag köpt. Återkommer med hur det fungerar...

          Comment


          • #6
            Jag har mappat 88, 1900, 3074 och 7777 här iaf ifall någon vill leka met portmappning.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

            Comment


            • #7
              Hej igen,

              har fortfarande problem. Har köpt en ny router som sagt var, en Dlink 624 ( på kartongen finns det en xbox 360 logo). Har fått det att fungera med bara ibland... De senaste gångerna jag testar Xbox Live Connection händer följande...

              Net adapter - confirmed

              Ip adress - confirmed
              Dns - confirmed
              Mtu - confirmed
              Icmp - confirmed (efter ett tag... söker ganska länge här)
              Xboxlive - Här har vi problemet, söker ett tag och sedan hoppar den till Net adapter disconected...
              Till NAT kommer jag överhuvudtaget inte och Xboxlive har inte blivit confirmed heller...

              Hansi hjälp!!! Jag blir vansinnig på det här...

              Om det är så att jag måste "mappa" eller göra ngt annat i routern, snälla skriv lite kort hur, har inte så bra koll när det gäller router inställningar...

              Tack på förhand...

              Comment


              • #8
                jag tror du måste öppna några portar.. kolla instruktionsboken te routern för å se hur du ska göra å öppna de portar som nämndes tidigare

                Comment

                Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

                Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

                Registration Image Refresh Image
                Working...
                X