Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skriv här om du har blivit bannad av MS pga chip, flashad firmware m,m,

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Mmmm användare 1 hade 2 poster tidigare och användare 2 hade 1 inlägg är det microsoft som är ute på forumen och skräms? Känns som om det kvittar jag kör med min chippade hitachi på cod3 och det har inte hänt något ännu i alla fall och om det händer får man väl helt enkelt köpa en ny. Det är ju inte svårare än så, stor mening och chippa annars? och bara sitta och spela för sig själv då kan det nästan vara.

Comment

Man kan ju sälja xboxen om man blir bannad. Säkert många som inte tänker spela live.

Comment

Verkade vara riktigt fake. Den användaren som påstod sig blivit bannad reggade sitt konto på X-S 9 minuter innan han skrev det hela. Sen är det ingen annan som blivit bannad så va fan. Tror han dillar skit ordentligt.

Sen vad jag hört så verkar det som om MS inte kan läsa av firmwaren in dvd:n. Detta tror jag pga att i den nya hitachin så finns det ju inga möjligheter till att läsa från dvd:n såvida man inte löder loss chipet då.

Kan dock ha fel på några utav mina punkter.

Peace and love!
        Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
        Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
        Wii: _Chip: Wiikey
        Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

Comment

Nu säger jag inte att det inte går att bli bannad, men jag tror ju att om dom nu söker av xboxen när man loggar in/spelar på live och bannar folk, så skulle det ha spridit sig som en löpeld och massor av folk skulle ha bannats redan. Skall köra som en tok med min för att se om boxen blir bannad.

Comment

Jag har spelat 4-5 månader online med min xbox360 flashad med xtreme firmware. Inte haft några problem med vare sig uppdateringar eller spel. Har spelat ca 20-30 tal spel online via xbox live.

Har även flertalet kompisar med xtreme firmware flashade xbox360 som spelar online, inga problem där heller.

Dock en kompis som fick fel på sin flashade maskin när han laddade hem en uppdatering. Han fick det berömda "ring of death", han lämnade dock in sin xbox360 på on off och sa att den var paj, Fick en ny direkt över disken samma dag.
            H78 iXtreme 1.2
            XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

Comment

Titeln var väl "skriv här om du blivit bannad?" mycket text INGEN som blivit bannad
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

pege63: Haha, ja, antalet svar i den här tråden lär ju göra en del av gröngölingarna riktigt oroliga vid första anblicken när de ser den i forumet...
                Jodå. Men det var det ingen som visste.

Comment

Med nya xtreme firmware's så känner inte boxen att det är en hackad firmware utan den behandlar den som original. DÅ har ju Microsoft ingen chans.

Comment

Original inlägg av xarph Visa Inlägg
                    Med nya xtreme firmware's så känner inte boxen att det är en hackad firmware utan den behandlar den som original. DÅ har ju Microsoft ingen chans.
                    Kan någon bekräfta eller dementera detta? Hade hjälpt en att slappna av lite mer när man är är inloggad på live nu när jag snart får min xbox flashad och klar.

Samt, flashar ni på psxcare dvdläsaren med det nya xtreme firmware's som "xarph" pratar om?

Comment

Hitachi xtreme = skulle xboxen läsa ur firmwaren så får den bara se den som om den vore original

Samsung xtreme = skulle xboxen läsa ur firmwaren så vägras den tillgång till den. Vilket även är fallet med original ms28 firmwaren.

Sedan om det finns anrop som 360:an kan göra till dvdläsaren som får olika svar mellan original och xtreme är väl något man får se i framtiden...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Men vadå? När kommer den här nya Hitachi xtreme firmware? Jag har just nu 2.3 men skulle vilja uppdatera till den nya så jag slipper oroa mig för att bli avstängd från xbox live.

Comment

2.3 = hitachi
                          4.2 = samsung
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Om man kör original spel på en xbox360 med extreme firmware, skulle man kunna bli bannad då också?

Comment

Vad vill du att jag svarar på det... fortfarande ingen som blivit bannad så det finns inget underlag för att svara på sådana frågor.

Comment

jag menar ifall det inte skulle spela någon roll om man nu skulle bli bannad i framtiden, bara en fundering.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X