Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem ikväll..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem ikväll..

Hejsan,

Till att börja med kan det nämnas att jag haft min 360 i par dagar bara och förstår igår morse som man fick allt att fungera. Brände ut NHL 2k7, Need for Speed och Rainbow Six Vegas. Allt fungerade dock utmärkt...

Sen nu ikväll när man kom spelade man först PES 6 Original (vilket så klart funkade) en kort stund innan man provade NHL 2k7 vilket inte fungerade. Provade samtliga spel man hade bränt och inget fungerade.

Är det något man missat? Någon uppdatering som skett ikväll?

Har bränt spelen med clonecd och verbatim dvd+r dl på min HP Pavilion bärbara...

//Jacob

Stäng av boxen och låt den villa ca 20 min. 360 drabbas av så kallad lasertrötthet när den blir varm.

Comment

Då i skrivande stund kändes det som något unikt och trodde att kryssboxen hade gjort någon mystiskt uppdatering, men såg att så knappast var fallet

Något sätt att lösa det? Prova andra märken på skivor? eller Verbatim är fortfarande att rekomendera?

Comment

Jag kör Traxdata från Clas ohlson vilket funkar som smäck till 360:n inte funkade :P Har hitachi för övrigt

Comment

vad har du för brännare? Det spelar stor roll. lite-on funkar väldigt bra! Testa lasertrötthetssaken och att bränna i lägre hastighet och/eller med Imgburn om det inte funkar med annan brännare (lite-on eller pioneer 111d). Verbatim dvd+r dl 2.4x har jag, funkar väldigt bra. 19 av 19 än så länge med min lite-on brännare på lägsta hastigheten och Imgburn.

Jag tror att du kanske har glömt ställa in booktype? Du måste ändra booktype till DVD-rom innan du bränner på skivan, annars funkar den inte i 360:t! Kolla hur du gör med just din brännare, eller använd Imgburn (den har inbyggt booktype program så du kan ändra i den, om din brännare är kompitabel dvs).

Kolla för mer information om allt detta! Det går att hitta om man bara letar lite =)

Comment

Har en inbyggd brännare i min HP Pavilion som misstänks vara en Hitachi-LG brännare...

Bränner skiverna på näst lägsta hastigheten men ska prova gå ner ett steg till...

Vilket inställningar gör du exakt i imgburn? Provade imgburn först men fick aldrig det att fungera...så man gick över till clonecd som funkade perfekt (fram tills igår kväll)...haha

Comment

Först å främst väljer jag .dvd-filen , sen, under info-rutan till höger, trycker jag på den lilla settings-knappen å väljer där min typ av brännare å ställer in booktype. sen välljer jag 1x å bränner!

Har det funkat tidigare???? Alltså har du bränt ett spel som funkar på ditt 360?

Comment

Jacoblo, först så måste jag säga att jag känner igen ditt nick! Pwrdesign här

Har du Provat det pluppen sade?
                Jag hade Exakt samma problem nämligen, men när jag byter mellan ett spel och ett annat så måste jag vänta 10-15 min, annars läser xboxen inte skivorna...

Mvh P

Comment

Haha =) hej på dig...
                  Börrsnackfolk finns lite överallt

Provade det nu på morgonen och det funkar
                  Köper däremot inte att det är ett överhettningsproblem eftersom igår när det strulade så hade inte den varit använd på fem sex timmar...

Men måste du alltid vänta 10-15 minuter mellan spelbyte?

Comment

Vi sprider ut oss )

Överhettningsproblemet är ett faktum när man kör med brända spel vad jag förstår. Jag måste alltid vänta när jag byter spel.

Kan sitta och lira ett spel i några timmar, men när jag sedan ska byta så funkar det inte. Väntar jag 10-15 min så funkar det sedan dock.

Räcker att jag spelar 5-10 min för att det sedan inte ska funka om jag vill byta spel.

Jag ser det dock som positiva pauser i spelandet hehe

Comment

Överhettningsproblem p g a brända spel vill inte jag tro på riktigt. Vad skulle isf orsaka detta? Även om själva lasern skulle läsa skivan på ett annorluna sätt, vilket jag inte tror, så kan det väl ändå inte det vara en orsak till överhettning.

Comment

Original inlägg av jacoblo33 Visa Inlägg
                        Har en inbyggd brännare i min HP Pavilion som misstänks vara en Hitachi-LG brännare...
                        Skulle nog vilja påstå att där har du felet, du har ingen polare med en pioneer 111D eller någon av dom andra rekommenderade brännarna?
                        haft min box i ett par veckor nu, och alla "backuper" har funkat klockrent!

Comment

Original inlägg av Drem Visa Inlägg
                          Överhettningsproblem p g a brända spel vill inte jag tro på riktigt. Vad skulle isf orsaka detta? Även om själva lasern skulle läsa skivan på ett annorluna sätt, vilket jag inte tror, så kan det väl ändå inte det vara en orsak till överhettning.
                          Vad skulle det annars vara?
                          Om det enbart gäller backuper eller om det även gäller orginalspel vet jag inte, men det är väldigt uppenbart att min Xbox behöver "vila" ett tag innan den kan läsa en ny skiva.

MvH P

Comment

Original inlägg av peewee Visa Inlägg
                            Vad skulle det annars vara?
                            Om det enbart gäller backuper eller om det även gäller orginalspel vet jag inte, men det är väldigt uppenbart att min Xbox behöver "vila" ett tag innan den kan läsa en ny skiva.

MvH P

Jo det kan ju förstås vara överhettningsproblem, men jag fattade det som att ni föreslog att detta enbart hände med hembrända skivor. Händer det även med orginalspel är det ju en annan femma.

Comment

Jag har bara svårt att tänka mig det. Första gången den hände igår kväll hade datorn varit avstängd i minst fem sex timmar och omöjligt att den kan har varit överhettad då...

Har tyvärr inte det...och eftersom jag sitter på en bärbar så kan jag inte köpa brännaren. Finns det någon bra lösning för oss med bärbara annars?

PeeWee, du har inte Pioneer? och bor inte i Sthlm?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X