Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xtreme firmware 5.0

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xtreme firmware 5.0

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=571971

A New firmware for the TS-H943 drive released by commodore4eva!...
    Whats new:
    (V5.0) Single Layer DVD disc support(+/-R) for both Xbox1 and 360
    (V5.0) Xbox1 file ISO support - burn just game files to disk in ISO format
    (V5.0) Xbox1 file ISO capacity increase to utilise full disk space for single layer
    (v5.0) 360 file ISO support (Work in progress. New QWIX tool to come)
    (V5.0) Supports older style XBox1 disk format (just burn game.iso)
    (v5.0) Enable0800 disk now supported on single layer disk
    (v5.0) New 5.0a (fast always) and 5.0b (slow always) read speed option (Originals unaffected)
    A Few side notes:
    This release will play previously burnt (if supported) xbox 1 games, but only if they are built with gdfimage or another builder based on it. Qwix(info) built images have different header information and will not boot! A new version will be out soon enough to fix these issues. Also, xbe's that are patched/modifed will also not boot, due to the signature being broke.
    360 iso based Single Layer images are still being worked on. The support is there in v5, but the protection must be figured out on the disc structure. Qwix should be the first program to do this, and there is no ETA.

Official Site: (n/a by commodore4eva)
    Download: n/a (May be illegal under EULA/DMCA)
    News-Source: xbins.org

Coolt...

Fungerar detta firmware TS-H943 till Samsung MS25 och MS28? Jag vet att jag har en Samsung men jag har inte öppnat än.

Comment

hoppas..
      krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
      peeääs trää tyst

Comment

Det är till Samsung...

Comment

hum, ska skicka in min dvd nu.. lika bra att vänta tills efter jul så dom kan flasha med 5.0?
          peeääs trää tyst

Comment

Finns det någon anledning att uppgradera till 5.0 ifall man inte behöver möjligheten till att spela xbox1-spel? Det är inte så att 5.0 har fått ökad mediakompablitet eller förbättrad mediauppspelning? Hansi?

Comment

Det känns som att man borde vänta med att uppdatera tills nästa version kommer. Har läst på en del forum att folk har haft lite olika problem med v5 som t.ex att xboxen läser vissa skivor lite sämmre. Men annars så kan man ju lika gärna uppgradera för det tar ju inte många minuter.

Comment

Original inlägg av weeh Visa Inlägg
                Det känns som att man borde vänta med att uppdatera tills nästa version kommer. Har läst på en del forum att folk har haft lite olika problem med v5 som t.ex att xboxen läser vissa skivor lite sämmre. Men annars så kan man ju lika gärna uppgradera för det tar ju inte många minuter.

jamen den kan väl läsa verbatim dl skivor lika bra än så eller? jag skickade in mitt idag,, valde 5,0b...
                peeääs trää tyst

Comment

Flashade en Samsung ms25 med denna, funkar kanon även med backuper på xboxspel som funkar med 360 i orginalskick. Testat med vanliga dvd-+r, funkar. Uppdaterat på xbox live...funkar fortfarande

Comment

Original inlägg av Arabaldo Visa Inlägg
                    Flashade en Samsung ms25 med denna, funkar kanon även med backuper på xboxspel som funkar med 360 i orginalskick. Testat med vanliga dvd-+r, funkar. Uppdaterat på xbox live...funkar fortfarande
                    låter toppen! jag har också en ms25
                    peeääs trää tyst

Comment

Det var ju bra Ska nog flasha min ikväll också. Får ta och ladda hem lite gamla xbox spel och testa bränna.

Comment

Har nu provat G.O.W. med uppdateringar och allt på Xbox Live...funkar fortfarande.

Comment

Alla samsung vi flashat idag har gått med 5.0a

Får väl se om någon klagar på något. Våra nu ganska repiga testskivor går iaf igång.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

X360SAM.EXE vill inte starta på min dator varför ngn som vet kommer bara upp en svart DOS ruta som förvinner lika snabbt
                            Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Comment

Jag använde den här som bas...

http://www.xboxrepair.plus.com/raincoat/X360SAM0.6.rar

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X