Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ss? Huh? O_o

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hej!

Hmm jag e väll en av dem i mängden som oxå misslyckats med ett flertal skivor!
    Jag lyckades få pgr3 att funka, men inget mera :/

Pratar gärna med nån vänlig själ på msn annars som kan få mig att förstå va jag gör fel! Börjar juh bli kostsamt att prova sig fram!
    ( ja jag har sökt runt på nätet, men ja finner ändå inte vad som blir fel :/ kanske jag som e kass på att leta? men om nån orkar så länka gärna )

På de 3 senaste skivorna jag brännt får jag felet! Disc unrecognised (stava) :P / Dirty disc

Jag ska ner och köpa flera skivor nu igen, men det vore juh kul att få något mer spel spelbart

Jag ha provat brännt i olika program! använt programmen som .nfo filerna rekomenderat!

Brännare: Vet ej (Kan kolla upp det sen om det behövs)
    Skivor: Tdk ( Vet ej om det e bra skivor eller ej: 89kr st )
    Dvd: Samsung 25ms
    Firmware: Xtreme 5.1 (c)
    Spel: Ett exempel - http://thepiratebay.org/tor/3554203/...XBOX360-VORTEX

/mvh Charlie
    Last edited by CharlieB; 2006-12-29, 06:50.

Comment

Skippa TDK skivorna. För dyra, för dåliga tydligen...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej

Jag satt faktiskt i denna stund och kikade in lite butiker som säljer Verbatim skivor!
        Har dessutom sånn tur att en mindre butik ligger här runt knuten och de säljer dem!

Priset verkar mycket vettigare på dessa skivor och så verkar många rekomendera dem: http://www.dataknuten.se/articles.php?id=68474&pid=10.1

Tack för ditt svar Hansi
        updaterar detta inlägg senare om skivbytet gjort susen!

Comment

DMI,SS och PFI (bin filer) finns med vilken av dom ska man använda??
          och vissa spel är redan färdigpatchade....varför skickas då dessa filer med?

Comment

Original inlägg av CharlieB Visa Inlägg
            Okej

Jag satt faktiskt i denna stund och kikade in lite butiker som säljer Verbatim skivor!
            Har dessutom sånn tur att en mindre butik ligger här runt knuten och de säljer dem!

Priset verkar mycket vettigare på dessa skivor och så verkar många rekomendera dem: http://www.dataknuten.se/articles.php?id=68474&pid=10.1

Tack för ditt svar Hansi
            updaterar detta inlägg senare om skivbytet gjort susen!
            Du kan hitta 10-pack Verbatim till det där priset.... på nät-butiker som Hansi inte gillar att jag nämner här....
            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
            » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Mikael71 Visa Inlägg
              DMI,SS och PFI (bin filer) finns med vilken av dom ska man använda??
              och vissa spel är redan färdigpatchade....varför skickas då dessa filer med?
              Det beror på om du vill ha den stealth-patchad eller ej :-)
              SS = Security Sector
              DMI = Disk Manufacturing Information
              PFI = Physical Format Information

För att få spelet att fungera räcker det med SS-filen. Vill du maximalt lura 360'n att det är ett originalspel så tar du med även de andra två.

De skickas med ifall du redan har spelet rippat men opatchat. Eller om du behöver patcha om det för t.ex. NME.
              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
              » Xbox360 FAQ

Comment

i ss merge finns bara plats för en *.bin fil...
                hur gör man då??
                lättare att leta färdiga patchade spel...men dom gamla är oftast inte patchade..

Comment

XBOX360 SS Merger 1.7b.exe är din vän
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X