Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox chippet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox chippet

Hej jag har köpt ett begagnat xbox.

Med ett chip i som heter när man startar det Evolution. Men när jag var inne på mitt abox så råka jag klicka på något som hette flash, på menun där och så gjorde den någon inställning eller nått så jag fick lite panik och lät den inte avsluta utan att jag stängde av hela aboxet, och nu kommer jag inte in på chippet jag ska hålla in knappen i typ 3 sekunder som jag gjorde innan men då blinkar den bara orange rött typ.

Snällla Kan någon hjälpa mig.

MVH Tommy

Det låter ju inte så jättebra.
    Vad har du för chip?

Comment

Jag vet inte riktigt. Jag vet nästan bara att de heter Evolution och typ på menun och grejs finns MS Dasboard och sånt.

MVH Tommy

Comment

Evolution-X är ju dashboardet. Men det låter som att det är hårdvarufel, du får nog ta den till närmsta chip-affär och låta dem ta en titt på den.

Låter som att du avbröt flashandet av bioset, vilket inte låter bra. Det går att åtgärda, men jag är osäker på om man kan göra det själv.

Comment

Okidoki. Har du ingen koll är det nog smartast att kontakta psxcare, så får dom laga den åt dig.

Comment

Okej.. HUr mycket tror ni att de kan gå på? och hur långt tid kan de ta?

MVH Tommy

Comment

Original inlägg av tommy3553 Visa Inlägg
              Okej.. HUr mycket tror ni att de kan gå på? och hur långt tid kan de ta?

MVH Tommy
              Det kostar nog inte så mycket, så länge inte ett nytt chip behöver installeras. Fråga Hansi här på forumet, han vet.

edit: Du postade nog i fel forum-del också.

Comment

Jo jag mräkte de, är sämt på forums post:P. haha

Comment

De tar 500 pix för billigaste chippet inkl montering. Men det går antagligen att fixa utan chipbyte.

Comment

Okej. Tack så mycket för hjälpen. Ska försöka vara mindre klantig till nästa gång. Men vart kunde man få tag på Hansi för att fråga om priser?

MVH TOmmy

Comment

Han svarar nog här när han ser detta, annars kan du surfa till http://www.psxcare.com och titta under "kontakta oss".

Comment

Okej. Tack så mycket

Comment

Han är inne på forumet just nu, så förmodligen ser han detta snart . Annars kan du ju använda kontakta oss, som frejac säger.

Comment

Det kommer troligen kosta 350:-

Mer om vi måste byta chip, och ännu mer om det är en riktigt grisig installation som måste städas upp först.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej. Tack för hjälpen

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X