Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna X360 spel i nero 7?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bränna X360 spel i nero 7?

Tjena på'er.

Jag har ett litet problem med ett spel. När jag packar upp det så får jag bara en fil och det är en .nrg fil. Enligt .nfo filen skall man bränna den med Nero, Men grejjen är den att jag inte får det och funka och tänkte höra om man måste göra nån inställning i Nero för att kunna bränna den?
    Eller om det går att "Göra om filen" till en typ .img eller .iso fil på något sätt. För när jag som alla andra spel skall bränna den i DVD Decrypter så säger den: Invlid or unsupported image file format!
    Spelet det gäller heter: Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB

God fortsättning på det nya året och hoppas det blir många härliga releaser! =)
    Tacksam för svar =)

Vad är det som inte funkar i Nero?
    Jag kör Nero 7 och har bränt exakt den releasen.
    Det är bara att välja Burn image och leta upp .nrg-filen.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Nja det funkade inte den gången jag provade. Får testa igen då.
      Så man behöver inte ställa in nån layerbreak i nero då eftersom det inte finns nån .dvd fil med? =)

Comment

Layerbreak borde finnas specat i .nrg filens header tycker jag...
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej. Kan man se det på något sätt? =)

Comment

öppna den med notepad?

Comment

Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
              öppna den med notepad?
              Fast då kommer det förmodligen upp en massa kodad text överallt, så det blir nog svårt att hitta just det området där layer break står skrivet.

Men jag tror nog att om NFO-filen säger att det bara är att bränna i Nero, så är det bara att bränna.

Comment

Okej. Så här ser .nfo filen ut till spelet iaf...
                Så det är bara att bränna .nrg filen i nero då kanske? =)

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
                XèÖÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ·èX
                Xèº ____ _ _ _ _ ____// ºèX
                Xèº | __ \ ____ ___| | __ _ | | | | ____| | / __//\_ __ ºèX
                Xèº | |__) | __ \/ ___\|/ /| |_| |__| |/ __ \ |___| | // | \ / / ºèX
                Xèº | _ / | | || | /- -| __ | ____| __ | |//| |\ \/ / ºèX
                Xèº | | \ \ |__| ||__|_\\ \| | | | | | |____ |__|| //_| |/ /\ \ ºèX
                Xèº |_| \_\____/\____/| \_\_| |_| |_|\____/\____///___/ _/ (RtB) ºèX
                XèÇÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĶèX
                Xèº ºèX
                Xèº -=PROUDLY PRESENTS=- ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº Project_Gotham_Racing_3_PAL_XBOX360[Xtreme]-RtB ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº Team...........: RocktHeb0x Release Size...: 7GB ºèX
                Xèº Released By....: mADmANIAc Compression....: WinRAR ºèX
                Xèº Protection.....: MS Secure DVD File Format....: NFo ºèX
                Xèº Platform.......: Xbox 360 PAL (EU) Release Date...: 05-22-06 ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº Project Gotham Racing® 3 creates the ultimate roster of the ºèX
                Xèº hottest supercars in existence, introduces them to the high- ºèX
                Xèº definition era, and drops them into a completely new gaming ºèX
                Xèº world, where style rules the road. ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº Define and create individually customized gameplay; race on or ºèX
                Xèº offline; and drive what you want, where you want. Drive with ºèX
                Xèº style and daring to earn Kudos in front of large crowds, ºèX
                Xèº and win badges to reward your skills in all areas of the game. ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº With a whole host of new racing modes, custom races, ºèX
                Xèº community support, and campaigns, PGR 3 takes advantage ºèX
                Xèº of the online advances Xbox 360? has to offer. ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº -=COMMENTS=- ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº This release is of course fully compatible with Xtreme firmware ºèX
                Xèº modified Xbox 360 consoles, just burn with Nero and enjoy, no ºèX
                Xèº patching needed! ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº Team RocktHeb0x ºèX
                Xèº ºèX
                Xèº mADmANIAc ºèX
                Xèº tHemAn ºèX
                Xèº ºèX
                XèÓÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄĽèX
                XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Comment

Jag skulle mycket väl tro att det bara är att bränna på.

Comment

Nu Funkade det, måste blivit nått galet med förra skivan som jag testa brännde på!. Tack för hjälpen!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X