Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

samsung ms25, hittar den inte med mtkflash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• samsung ms25, hittar den inte med mtkflash

Tjenare!
    Nu har jag plockat isär min 360 och testat att köra mtkflash (1.83c)

Det är en ms25, ver: a från augusti 2005.

Inget av mina två moderkort fixade att kontakta driven via sina onboard SATA-controllers.
    Det ena kortet är det som sitter i en Fujitsu Siemens Scaleo ~3 år gammal, den hade jag väl inte så stora förhoppningar om.

Det andra kortet är ett Intel DG965WH och det gick inte med det heller tyvärr.

Så nu är frågan vad jag ska satsa på för controllerkort för att få det att funka. Ett populärt kort här på forumet verkar ju vara något av VIAs modeller. Men det verkar ju vara svårt att få tag på...

Hansi: Säljer ni något PCI kort som är bekräftat att fungera.

ps. Jag hade gärna skickat min 360 till er men jag har alldeles för dåliga erf. av posten. ds.

edit: Är det ngn som har testat med det kortet som Clas O säljer för 379:- ?
    Last edited by skerk; 2007-01-03, 21:29.

Jag har för mig att det fungerade med samsung men inte med hitachi. Eller så var det tvärt om. Jag frågade killen i kassan och han sa att om det inte fungerade för mig så var det bara att lämna tillbaka det.

Comment

jo det är ju öppet köp på C O så det var därför jag tänkte dra dit.
      funkar det inte så är det ju bara resan.

Comment

Är det någon som vet nån USB to SATA som funkar till samsung ,så att man kan flesha ny firmware???
        det finns till hitachi men jag har inte hittat någon till samsung

Comment

Nu har jag testat med Clas O kortet och det lyckas detecta driven under boot. Däremot kommer jag inte åt driven med mtkFlash. Är det ngn som har ngt tips på vad jag ska hitta på för ngnting nu? Jag googlade fram ngn sida igår där det stod beskrivet hur man fick mtkflash att fungera ihop med ens chip, är det något man vågar ge sig på?

haxx: vad jag har förstått av det jag läst så finns Xecuter USB blaster ochg den fungerar enbart med hitachi drives.

Comment

Efter att ha följt denna guiden så väljer jag nu att ge upp istället.

Jag ringer dig Hansi så skickar jag min på posten istället. Lite trist att behöva lägga min konsoll i postens händer bara... men så får det bli nu.

Fixar ni det med vändande så att jag inte behöver vara utan så länge?

mvh Skerk

Comment

Japp det går fort att fixa å skicka tillbaka
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X