Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flashning av min Samsung

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Joo men de roliga med den guiden är att man ska använda Extreme Boot Maker och då måste man ha ett Xtreme firmware, va därför jag laddade hem Xtreme firmware 5.1 och såg att de fanns 28st olika och visste inte vilken jag skulle använda.
    Guiden hjälpte mig inte på nått sätt att komma in i DOS, utan gav mig bara fler frågor.

Och svaret till er som vill att jag ska lämna in den till Psxcare för om flashning är, att jag gärna vill lära mig de här själv, lämnade in mitt gamla XBOX till dem men vill nu testa själv.

Comment

okey skippa den guiden och använd den jag länkade till då. Jag har använt den och det har fungerat toppen för mig.

Comment

Ok, ledsen att jag svarade som jag gjorde då, lät bara som att du var ute efter att få konsollen "chippad" och komma igång o lira.

Comment

Jadu nu skulle jag behöva lite hjälp, sitter med xboxen uppskruvad och kopplat in den i min dator, skaffade en floppy så jag kom in i DOS och har Mtkflash.
          Jag skriver in raden som man skulle för att få tag på FW (mtkflash r /m orig.bin)
          den tänker lite och sen står det:
          Port: 1f0, Master/Slave
          och vad jag har förstått så ska man välja Master där MEN de går inte att skriva nått på tangentbordet...
          Vad har jag gjort för fel?

Comment

Vad händer om du bara trycker enter då?

Comment

Absolut inget händer, den bara står stilla. Bara en blinkande markör.
              Last edited by stefan_boy; 2007-01-07, 21:47.

Comment

Du ska väl bara trycka en siffra tex 1?
                Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Med gott mod och nytt hopp satte jag på datorn och xboxen igen.. men tyvärr. Det går inte att skriva något alls... Markören fortsätter bara att blinka.

Comment

Förresten, när jag sätter på xboxen så blinkar det rött på on-knappen, ska det vara så? Eller är det något jag har gjort fel?

Comment

nej den ska va grön, har du satt i videokabeln?
                      Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

Comment

Nej det hade jag inte gjort.. satte i den och nu lyser det grönt igen. Men det stannar fortfarande på samma ställe.
                        videokabeln behöver väl inte sitta i tvn också?

Comment

Nej det behöver den inte. Testa en annan sata kontakt. För mig fungerar det bara med en av dom.

Comment

Har testat i de båda lediga nu.
                            Det kan väl bara vara en av de lediga sata-kontakterna va? För i de andra sitter det HDD redan.

Comment

Hörde precis från en annan på mitt jobb som försökte flasha själv, han sitter fast på exakt samma ställe som jag är utan lösning.
                              Är de ingen som har hört om de här problemet förut?

Comment

Du ska koppla bort hårddisken. Annars brukar det inte fungera för vissa. Altså, du ska inte ha någonting inkopplat på sata förutom xbox driven.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X