Den hänger sig hela tiden och när jag bootar om den fungerar den inte alls ibland. Bilden får ett svartrött rutmönster över stora delar av bilden. när jag startar ibland så får inte tvn signal alls, ringen blinkar då rött. Jag måste veta vad som är defekt eftersom jag då kan strippa denna och börja sälja delar då jag inte flashat och inte längre har garanti.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad är felet på boxen?
Collapse
X
-
Ok nu har jag skruvat isär boxen och värmt på med varmluftspistol. Körde ungefär 2 minuter i cirkulerande mönster över ett område som detta http://www.freepler.de/userdaten/389...0/01010005.jpg Väntar på att boxen skall kylas av nu innan jag testar. Om det nu inte fungerar vad bör jag göra i nästa steg, prova värma lite mera, dvs hålla ännu närmare än vad jag gjorde nyss?Banned:
Annonserat försäljning av brända spel.
- Citat
- Flag
Comment
-
Fungerade utan problem i 15 min. Sedan skruvade jag ihop boxen igen. Men när jag skruvat ihop den och skulle starta så var det tvärstopp igen. Här är en video på vad som händer http://www.youtube.com/watch?v=V_BiVeg1Wu4Last edited by nutte; 2007-01-07, 19:06.Banned:
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har flashad DVD så garanti finns inte. Efter andra värmningen fungerade det, stoppade i ett spel och skulle prova, just när jag skulle joina en match så låste allt sig. Bootade om igen och denna gång gick det att joina matchen och jag lirade en liten stund. Läste någonstans att det kunde ha med kontakten mellan kylflänsen och cpun, var den dålig så blev det problem. Har inte vänt boxen upp och ner ännu och sett till att dragit fast flänsen. Får testa mer i morgon. Drygt att behöva köpa en ny även om jag kan strippa den här på delar och sälja.Banned:
- Citat
- Flag
Comment
-
ChrisSnyder: Du vet inte vad du snackar om, att "varmlufpistol tricket" fungerar vet många som har testat det.
Du sa att du inte hade någon garanti så jag tolkade det som att garantitiden hade gått ut. Men har den inte det så är det ju bara att köpa ett klistermärke av psxcare och klistra på och skicka in den på garantin. Om du nu inte har massa brytmärken på den.
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har öppnat den tre gånger och de två sista gångerna var jag inte lika försiktig. Orkade helt enkelt inte pilla, så ja det syns att den är öppnad för ett tränat öga. Har varit och köpt Arctic 5 kylpasta så jag skall ta bort alla gammal kylpasta och lägga på nytt. Har värmt två gånger, lite intensivare andra gången. Efter andra värmningen fungerade det först, sen låste det sig precis när jag skulle joina. Bootade om och det fungerade. Har inte hunnit testa idag, får återkomma med uppdatering senare.
Jag öppnade boxen själv första gången och skickade endast dvdn. Så jag kan alltså lämna in hela boxen, få den öppnad och flashad av psx och om det blir fel på den kunna använda garantin via microsoft utan att de märker?Banned:
- Citat
- Flag
Comment
-
Altså, är det inga synbara märken utanpå xboxen så kan man ta och klistra på ett microsoft märke där det förra satt och skicka in den på lagning. Jag skickade in min som hade varit öppnad och fick en ny fast det var brytmärken på baksidan.
- Citat
- Flag
Comment
-
Efter att ha värmt 2 gånger och efter andra gången lagt på ny kylpasta startade jag boxen. Den låste sig när jag skulle joina. Jag bootade om och kunde då joina och lira. Idag när jag startade boxen så hängde den sig ganska omgående och gör så snabbt efter att jag bootat om. Rutmönster, helt eller delvis eller en helt fryst bild är vad som händer. Får uppgivningskänslor. Går det att fixa boxen så att den fungerar på sikt eller skall jag börja sälja delar av den? Skall jag värma igen så måste jag väl hålla på med kylpastan igen och det var ett helvete att få bort all den.Banned:
- Citat
- Flag
Comment

Comment