Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad behövs för att flasha en xbox360?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad behövs för att flasha en xbox360?

För att enkelt kunna flasha en xbox360, vad krävs det för hårdvara? (Dator som används är en DELL laptop av nyare modell)
    Vad behöver jag i hårdvaruväg? Finns det något USB baserat flashnings alternativ? Osv.....
    Finns det någon Svensk BRA tutorial/guide att läsa?
    The mind is like a parachute - it only works if it's open...

Det beror på om du ska flasha en hitachi eller samsung. För hitachi finns det fungerande usb to sata adapter men för samsung fungerar inte det. Så du får använda pcmcia satakontroller eller en stationärdator. Sen behöver du lite mjukvara. Tror inte det finns någon bra guide på svenska men sök så kanske du hittar en.

Comment

Låt oss leka med tanken att jag har en samsung och polaren har en hitachi. Då är det alltså SATA som gäller?

PCMCIA finns in på min laptop utan på dom nyare så är det ExpressCard som gäller. Men det borde väl finnas SATA controller till det också.

Comment

Ja det ska nog inte vara nått problem att få tag i. Annars så vore det lättare att bara ta en stationär dator och slänga in ett kontrollerkort för sånna finns det många som fungerar.

Comment

Finns det nån lista över SATA kort som funkar?
          Och isåfall vart hittar jag den?

Comment

Det finns en klistrad tråd där du kan läsa vad olika personer på det här forumet har använt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X