Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sata-kontrollerkort +flashning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Varför måste man skriva /sata för? Funkar det inte ändå ?
    Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
    Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
    Wii: _Chip: Wiikey
    Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

Comment

"/sata"kommandot är till för att mtkflash endast ska skriva till sata porten tror jag, vet inte riktigt varför men det fungerar inte utan "/sata" parametern på ms28 drivarna utan "/sata" parametern tydligen....
      H78 iXtreme 1.2
      XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

Comment

Fick idag hem kontrollerkortet (snabb frakt måste jag säga ) och har framgångrikt flashat min ms28 dvd tack för all hjälp

Comment

Va faen.. Jag har inte ens fått mitt ännu! Jävla hyckleri! Vad körde du för fraktsätt? Air mail international? Hoppas mitt kommer imorgon. Då har det gått 7 dagar sedan det skickades. Och även helgdag, sen ska det med lantbrevbäraren ut och grejer. Borde komma imorgon.
          Last edited by Fook-me; 2007-01-15, 22:34.
          Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
          Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2

Comment

körde med airmail letter
            vart ruskigt förvånad när jag öppnade brevlådan, hade räknat med minst en vecka till mycket bra kort, absolut inga problem på något sätt

Comment

har ett problem med mitt via kort från tekgems :använder bad flash metoden och kör med usb boot med 5.2b fw startar upp dator o 360n tar ut sata sladden o sätter in den från korter kör samread o serie nr o får upp xtrem i listan men när jag väljen det så stannar den upp där ,10 sek tricket kan nån beskriva det lite snabbt ?

Comment

10 sec tricket = innan du väljer satakontrollern (xtrem) i listan så tar du ur satasladden ur xboxdvdn, sedan väljer du satakontrollern, väntar 10sec och sen pluggar du i satakabeln igen. fungerade klockrent för mig

Comment

Fått mitt kort idag! Weee

Comment

hmm verkar fortfarande inte funka så får ta o prova med 4.2b fw istället kanske

Comment

Talgetok: Qubar hade problem med samhack och 5.2 med detta kort.

Original inlägg av Qubar
                      mtkflash r /m /sata orig.bin (för att läsa ur firmware)
                      mtkflash w /m /sata 5.2a (för att skriva in hackade firmware

Använd 10sec tricket på båda kommandona om ni har en ms28 disk och ett VIA6421a SATA kort.
                      Sen lägger du in nyckeln manuellt i windows.

Comment

arrrgh funkar inte här nu har jag försökt med 4.2 samma sak , jag startar med 360n o datorn försig och sen tar ut satan från 360n o sätter i den från datorn skriver samread + serienr o får upp xtream i listan tar ut satan från xboxdvdn o sen väljer 1 oväntar 10 sek o sen kopplar in satan från datorn in i xboxdvdn men händer fortfarande inget och står still där det står nått om nått 00 bla bla hehe

Comment

01 blabla = port: df00, master/slave: a0
                          trycker jag esc så står det status 80 ,should me 70

Comment

Stäng av strömmen till dvdläsaren, du skall inte dra ur satakabeln
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okej ska prova det ikväll men du tror att det är det som e fel o inte att det är nån inställning i bios eller att jag gjort nått annat fel

Comment

Har du suttit och dragit SATA kabeln så har du DEFINITIVT gjort något du inte borde ha gjort...
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X