Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 red lights "general hardware failure"... ngra förslag?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • 3 red lights "general hardware failure"... ngra förslag?

    Sections 1, 3, and 4 are flashing red
    - General Hardware Failure
    / \
    \ /

    Check the secondary Error Code per the instructions in the section below

    THINGS TO TRY
    Try restarting the console.
    If restarting the console does not resolve the behavior, follow these steps:
    Turn the console off.
    Unplug all the power and AV cables from the console.
    Unplug the power cord from the wall socket.
    Firmly reconnect all the cables.
    Turn on the console.
    If these steps do not resolve the behavior, turn the console off, remove the hard drive, and then turn on the console. If the 3x Red LED error light is no longer displayed, turn the console off, re-attach the hard drive, and then turn on the console.
    Also examine the lights on the power supply. When you turn on the console, the power supply light should illuminate green even if the three lights on the RoL flash red.
    ngn som vet vad man kan ta sig till om följande inte verkar hjälpa situationen?. Xboxen är flashad o har en samsung-drive. Problemet uppkom ca 4 månader efter flashningen, och har blivit allt värre - det började med slumpmässiga hängningar i spel, men nu kommer man sällan ens in i dashboard.. Då jag öppnat maskinen antar jag att M$ inte gärna vill blanda sig i mina problem.. *gråt*

  • #2
    Återställ den till original, skicka in.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=491&xSec=65
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

    Comment


    • #3
      Gör som Hansi säger... Fungerade för mig... Med klistermärket såg den ut som ny... Synd bara att man fick tillbaka en ny konsoll med en keffig Hitachi läsare som låter som sambons hårtork...
      Konsoll: XBOX 360 Premium
      360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
      360 Firmware: iXtreme 1.2
      PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
      PC DVD-Firmware: 2.18B
      PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
      DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

      Comment


      • #4
        oooorka flasha om.. :P


        tror ni verkligen dom kollar flashingen i en keffad maskin dom får in? ... ..mkay. kanske. jaja. keff. :P. tack!

        Comment


        • #5
          Jag måste också skicka in min maskin till MS för rep. Vill inte heller ha tillbaka en med Hitachi-ROM...

          Jag tror inte dem kollar alla maskiner dem får in i fall dem är flashade men dem gör säkert något stickprov här och där.

          Då får man väl förmodligen tillbaka maskinen trasig + att man får betala alla avgifter osv.

          Comment


          • #6
            Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
            Jag måste också skicka in min maskin till MS för rep. Vill inte heller ha tillbaka en med Hitachi-ROM...

            Jag tror inte dem kollar alla maskiner dem får in i fall dem är flashade men dem gör säkert något stickprov här och där.

            Då får man väl förmodligen tillbaka maskinen trasig + att man får betala alla avgifter osv.

            Jag skickade in min som fick de tre röda lamporna och den var flashad.
            Fick tillbaka en helt ny maskin efter tre veckor.
            Jag tror inte de kan testa maskinerna då detta problem är så vanligt, de får säkert ca 100 maskiner i veckan från hela europa!
            Pratade med supporten och de sa att inga maskiner repareras på service center utan bara byts ut!
            Har man otur får man en använd maskin som är reparerad.
            Har hört historier om folk som får gamla maskiner som går sönder efter några dagars spelande, också folk som har gått igenom fem/sex maskiner som gått sönder... det är väl bara att hålla tummarna för att den nya håller

            Comment


            • #7
              Original inlägg av deadmeat77 Visa Inlägg
              Jag skickade in min som fick de tre röda lamporna och den var flashad.
              Fick tillbaka en helt ny maskin efter tre veckor.
              Jag tror inte de kan testa maskinerna då detta problem är så vanligt, de får säkert ca 100 maskiner i veckan från hela europa!
              Pratade med supporten och de sa att inga maskiner repareras på service center utan bara byts ut!
              Har man otur får man en använd maskin som är reparerad.
              Har hört historier om folk som får gamla maskiner som går sönder efter några dagars spelande, också folk som har gått igenom fem/sex maskiner som gått sönder... det är väl bara att hålla tummarna för att den nya håller
              Fan va najs!
              Jag tror inte heller att dem testar så många (om ens några) men har man riktigt med otur så, vem vet?

              Jag vet att man får en helt annan box om man skickar ner den till Tyskland. Dem reparerar väl dem eftersom sen så att dem kan skicka ut den man själv skickade ner till någon annan stackars sate som fått sin fubarmaskin.

              Det jag tycker är drygt är att man måste skicka ner den hela vägen till Tyskland bara för att få den utbytt. Det borde va så att man lämnar tillbaka den till affären där man köpte den och så får dem skicka ner den samtidigt som man själv får en ny av affären...... en tanke i alla fall.

              Comment


              • #8
                Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
                Fan va najs!
                Jag tror inte heller att dem testar så många (om ens några) men har man riktigt med otur så, vem vet?

                Jag vet att man får en helt annan box om man skickar ner den till Tyskland. Dem reparerar väl dem eftersom sen så att dem kan skicka ut den man själv skickade ner till någon annan stackars sate som fått sin fubarmaskin.

                Det jag tycker är drygt är att man måste skicka ner den hela vägen till Tyskland bara för att få den utbytt. Det borde va så att man lämnar tillbaka den till affären där man köpte den och så får dem skicka ner den samtidigt som man själv får en ny av affären...... en tanke i alla fall.

                Håller med till 100%
                Lite konstigt att man själv måste skicka iväg den till tyskland. Borde vara affärens jobb, men man ska inte klaga på servicen då UPS hämtar och lämnar vid dörren!
                Ett tips är att på något sätt meddela MS sin mailadress så att man kan kolla statusen på boxen nere i tyskland samt få det nya tracking-nummret när boxen är på väg tillbaka, svenska xbox-support verkar helt borta (belägna i Estland har jag fått höra).
                Själv så fick jag tracking-nummret ner men inte tillbaka utan UPS ringde på dörren kl 10.00 och det var ren tur att jag var hemma just då!

                Comment


                • #9
                  Original inlägg av deadmeat77 Visa Inlägg
                  Håller med till 100%
                  Lite konstigt att man själv måste skicka iväg den till tyskland. Borde vara affärens jobb, men man ska inte klaga på servicen då UPS hämtar och lämnar vid dörren!
                  Ett tips är att på något sätt meddela MS sin mailadress så att man kan kolla statusen på boxen nere i tyskland samt få det nya tracking-nummret när boxen är på väg tillbaka, svenska xbox-support verkar helt borta (belägna i Estland har jag fått höra).
                  Själv så fick jag tracking-nummret ner men inte tillbaka utan UPS ringde på dörren kl 10.00 och det var ren tur att jag var hemma just då!
                  Nej, servicen är schysst. Att UPS hämtar/lämnar. Dock så har jag hört att förr så fick man en låda av MS att packa ner boxen i också men det blev väl för dyrt för dem när dem insåg hur många boxar som var paj.

                  Hehe, tydligen rätt många som har haft problem med att få tag på trackingnummer osv.

                  När skickade du ner din box och har den du fick tillbaka funkat bra?

                  Comment


                  • #10
                    Det verkar variera hur dom gör, den här veckan har vi fått in minst 6st lådor av MS för att packa in trasiga 360 i. Andra gånger har jag packat i egen låda.

                    OBS! Svenska konsumentköplagen gäller alltid! Vilket sällan 1:a supportnissen man pratar med har koll på, men börjar man rabbla lite paragrafer så blir man kopplad till chefen och då kan man få lite bättre hjälp.

                    Bra att veta:

                    1: Enligt konsumentköplagen har säljaren TVÅ försök på sig att reparera varan / byta ut varan mot en fungerande. Så DOKUMENTERA alla kontakter med supporten. Får du en 3:e 360 som strular så går du till butiken där du köpte den och HÄVER KÖPET och får PENGARNA TILLBAKA. Butiken kan INTE vägra detta då du visar upp dina UPS referenslappar och hänvisar till konsumentköplagen. Glöm inte att du har rätt till skadestånd/ersättning för resekostnader och förlorad arbetstid, vilket du informerar dom om så att dom vet att det lönar sig bättre att sluta tjafsa och casha upp direkt så dom slipper betala ÄNNU en resa/förlorad arbetsdag....

                    2: Man kan få microsoft att skicka en "fullfilment order" på t.ex. en ny hårddisk utan att du skickar in din egen i förväg. Då hämtar dom upp det trasiga samtidigt som dom lämnar den nya.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

                    Comment


                    • #11
                      Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
                      Nej, servicen är schysst. Att UPS hämtar/lämnar. Dock så har jag hört att förr så fick man en låda av MS att packa ner boxen i också men det blev väl för dyrt för dem när dem insåg hur många boxar som var paj.

                      Hehe, tydligen rätt många som har haft problem med att få tag på trackingnummer osv.

                      När skickade du ner din box och har den du fick tillbaka funkat bra?

                      Min gick sönder under Julhelgen så jag skickade den den 27/12 och fick tillbaka den den 15/1. alltså ca tre veckor.
                      Än så länge funkar den bra (ta i trä).

                      Comment


                      • #12
                        Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Det verkar variera hur dom gör, den här veckan har vi fått in minst 6st lådor av MS för att packa in trasiga 360 i. Andra gånger har jag packat i egen låda.

                        OBS! Svenska konsumentköplagen gäller alltid! Vilket sällan 1:a supportnissen man pratar med har koll på, men börjar man rabbla lite paragrafer så blir man kopplad till chefen och då kan man få lite bättre hjälp.

                        Bra att veta:

                        1: Enligt konsumentköplagen har säljaren TVÅ försök på sig att reparera varan / byta ut varan mot en fungerande. Så DOKUMENTERA alla kontakter med supporten. Får du en 3:e 360 som strular så går du till butiken där du köpte den och HÄVER KÖPET och får PENGARNA TILLBAKA. Butiken kan INTE vägra detta då du visar upp dina UPS referenslappar och hänvisar till konsumentköplagen. Glöm inte att du har rätt till skadestånd/ersättning för resekostnader och förlorad arbetstid, vilket du informerar dom om så att dom vet att det lönar sig bättre att sluta tjafsa och casha upp direkt så dom slipper betala ÄNNU en resa/förlorad arbetsdag....

                        2: Man kan få microsoft att skicka en "fullfilment order" på t.ex. en ny hårddisk utan att du skickar in din egen i förväg. Då hämtar dom upp det trasiga samtidigt som dom lämnar den nya.
                        Hansi, hur får man tag på UPS-referenslapparna om ni har skött inskickandet av min trasiga box. Skickar ni med dem hem eller hur funkar det?

                        Comment


                        • #13
                          Har ingen rutin för det där riktigt just nu, men vi får försöka hålla reda på alla lappar framöver nu när det börjar bli många 360r...
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

                          Comment


                          • #14
                            Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Har ingen rutin för det där riktigt just nu, men vi får försöka hålla reda på alla lappar framöver nu när det börjar bli många 360r...
                            Vet MS varför Xboxarna går sönder och har dem åtgärdat det? Eller anser dem bara att just den boxen va lite defekt och så får man en "ny" som så småningom får samma fel?

                            Borde vara livstidsgaranti på 360:n som dom har hållt på....

                            Comment


                            • #15
                              Original inlägg av dekeart Visa Inlägg
                              Vet MS varför Xboxarna går sönder och har dem åtgärdat det? Eller anser dem bara att just den boxen va lite defekt och så får man en "ny" som så småningom får samma fel?

                              Borde vara livstidsgaranti på 360:n som dom har hållt på....

                              Jag tror (av det jag läst på alla forum världen över) att de har problem med vissa moderkort, lödningarna är för dåligt gjorda och utav värmen 360:n ger ifrån sig så släpper lödningarna på moderkortet vilket resulterar i systemcrash.
                              Koden 0102 som de flesta får är ju hårdvarurelaterad och jag kan tänka mig att det är moderkortet som fallerar.
                              Sen kan det ju vara vad som helst då den är ganska komplex.
                              Jag kan inte tänka mig att de sitter och löder om vissa punkter utan de bara byter ut moderkortet och hoppas på det bästa...
                              Det måste ju bli sjukt dyrt för MS att ¨reparera¨ alla dessa boxar men inte lika dyrt som att återkalla alla boxar ute i affärerna och byta ut dem mot nya som fungerar.

                              Comment

                              Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

                              Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

                              Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X