Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1080p vägrar accepteras?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 1080p vägrar accepteras?

Har precis köpt en ny Tv. En Sharp XD1E 42" Full hd tv. Men fixar ej att få igång 1080p på tvn? Ifrån första början så fanns inte ens 1080p att välja i "System filken" men efter ett besök på live så fanns det ju Sen slog jag om på kabeln till HDTV istället för tv. Men den vägrar ändå inte att godkänna blir som max 1080I eller 720P?

Varför kan inte xbox360 gå koppla in via hdmi ingången?

Denna kabel har jag http://www.*********.com/prod.php?id=46049

Har kopplat det via en VGA konverter som följde med tvn...

Tacksam för hjälp

Hmm har inte teven component ingång? Jag kan inte så mkt men de finns nog nån component->HDMI konverter som borde funka bättre än VGA.. Vad jag tror iaf
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

Comment

vga ger bättre bild än komponent imo. bägge funkar ju med 1080p för spel iaf.

Comment

Japp, köp en VGA kabel så blir det nog bra sen.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Du har komponent kabel..
          Xbox 360 Premium HDMI
          BenQ iXtreme 1.5

Comment

Kollade på din TVs manual för att ge rätt svar.

Tyvärr är din TV precis som många andra 1080p TVs endast 1080p via HDMI.

Via VGA ska du enligt manualen kunna ta emot max 1280x1024 bildpunkter.

Du kan ju alltid testa men som sagt vad är nog chansen rätt liten.
            360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
              Kollade på din TVs manual för att ge rätt svar.

Tyvärr är din TV precis som många andra 1080p TVs endast 1080p via HDMI.

Via VGA ska du enligt manualen kunna ta emot max 1280x1024 bildpunkter.

Du kan ju alltid testa men som sagt vad är nog chansen rätt liten.

jaha så jag har blivit lurad och kan omöjligen köra 1080p på xboxet?

Comment

lurad och lurad.... du skulle kanske ha läst på lite om tv'n innan du köpte den.
                Det står ju tydligt i den tekniska specen att det bara är via HDMI du kan köra 1080p.

Tyvärr.
                Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                » Xbox360 FAQ

Comment

#Hejsan

Nja

Snarare är det lite Microsoft som lurar dig lite genom bara att ha VGA o komponent som HD kablar. 1080p har aldrig varit på tanken för tillverkare via VGA och komponent utan något som oftast bara kommer via HMDI.

Ytterst få kan få 1080p från Xbox 360. Tyvärr.

Tror dock det finns någon lagom dyr komponent som gör om VGA till HDMI. du kan ju söka på google.

Comment

Denna borde funka:
                    http://www.infinitecables.com/pop/gf...aud-2-hdmi.htm

Testa annars VGA till DVI och sen adapter till HDMI från DVI, mycket kopplande men kan nog funka.

Comment

okey men ska de inte komma en HDMI kabel till xbox360 då?

men ska jag köra på 720p eller 1080I då?

Comment

finns ingen hdmi ut från dagens xbox360, och eftersom zephyr har blivit dementerad av microsoft lär man nog få leva med converters.

Comment

Original inlägg av izikiel Visa Inlägg
                          finns ingen hdmi ut från dagens xbox360, och eftersom zephyr har blivit dementerad av microsoft lär man nog få leva med converters.
                          hmm ja men hur har du kopplat då?

Comment

Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
                            men ska jag köra på 720p eller 1080I då?
                            Du får avgöra själv vad du tycker ger bäst bild. För min del så upplever jag 720p som mycket behagligare än 1080i. Men smaken är ju som baken...
                            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                            » Xbox360 FAQ

Comment

plz help me hur vad ska jag köpa för konverter för att få hdmi till xbox360:n?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X