Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasig Hitachi-spelare??? / Kollar de flashning vid återköp?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Trasig Hitachi-spelare??? / Kollar de flashning vid återköp?

    Tjena!
    Nu är det panik! Köpte en ny 360 på SIBA för en vecka sedan. Den har en Hitachi-läsare och jag lät en polare flasha den direkt. Jag spelade i typ två tre timmar under tre dagars tid. Häromdagen satt jag och spelade NHL 07 och plötsligt hörde jag en "skärande" ljud från boxen. Det lät typ som att skivan hade hamnat snett (RIKTIGT otäckt ljud). Jag stängde av boxen med det samma och försökte inte starta upp något spel på den förrän igår...

    När jag satte i spelet för att starta så kunde discen plötsligt inte läsas. Fan ,tänkte jag, och stoppade i en annan disc som jag vet har fungerat förut. Ingenting hände. Provade då med att lägga konsolen ner och sätta i ett orginalspel. Plötsligt hörde jag det där fruktansvärda ljudet igen. Det stod att boxen försökte läsa skivan ("Reading") men samtidigt lät det som om hela boxen skulle explodera, alternativt förvandla skivan till småflis.

    Nu till min fråga.

    Jag tänker åka tillbaka med boxen till SIBA idag och byta den mot en annan (alternativ häva köpet). En polare har ett klistermärke som jag kan använda för att få boxen att se "oöppnad" ut. Grejen är ju bara att jag inte kan "flasha tillbaka" läsaren innan jag lämnar in boxen. Tror ni att de kommer att kolla om läsaren är flashad när jag bytt boxen, eller har de inte tid för sånt. Jag menar, läsaren är ju trasig och ingenting verkar fungera när man försöker köra igång det. Vette fan vadsom har hänt med läsaren. Den fungerade ju hur bra som helst i början, men inte nu längre! Ska iväg med boxen idag, så snabbt svar uppskattas! =0)

  • #2
    Eftersom det bara har gått en vecka sen du köpte den lär de inte tjafsa med dig, du få säkert en ny direkt.
    De kan ju starta upp den och stoppa i en originalskiva så ser de själva.
    Tror inte de kommer kolla klistermärket.... men man vet ju aldrig vad de fått för instruktioner av Microsoft....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

    Comment


    • #3
      OOo...jag ryser när jag tänker på det där ljudet. Hörde samma ljud en gång när jag försökte bränna en dvd-skiva i 16x med min LG-brännare

      Jag håller med Enlund. Hos SIBA lär det inte vara några problem, du får säkert en ny på en gång. Sen om SIBA helt enkelt slänger skräpet eller skickar ner den till MS det är frågan.

      Jag tror att i 99% av fallen så räcker det med att du har ett garantiklistermärke som ser helt ut.

      Comment


      • #4
        Har nu varit på SIBA och lämnat in skiten. Fick, som ni trodde, en ny på en gång. Hoppas att det här är en Samsung istället (har inte haft möjlighet att kolla än). Nu är det bara att hålla tummarna för att MS inte kolla extra noga på just min box...

        Comment


        • #5
          Det var en Samsung MS28.. :O)
          Konsoll: XBOX 360 Premium
          360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
          360 Firmware: iXtreme 1.2
          PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
          PC DVD-Firmware: 2.18B
          PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
          DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

          Comment


          • #6
            Tjena,

            jag köpte en xbox360 i fredags och flashade den.
            Sen igår när jag spelade uppstod _exakt_ samma problem, det låter som om den käkar upp skivorna (fast det gör den inte).

            Frågan är om problemet uppstod p.g.a flashning eller om det bara är fel på mekaniken i spelarna.

            Men vad gör Siba om de upptäcker att man lämnat in en trasig xbox360 på återköp?

            Ska prova o flasha tillbaka den o se om det löser problemet.

            Comment


            • #7
              Lämna den inte på ÅTEKÖP! Då är det bara nån annan stackare som får din trasiga 360. Hur schysst är det?

              Har du bara haft den sedan i fredags å den redan har ett mekaniskt fel får du en ny direkt med största sannolikhet, om du säger att den är trasig.
              Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
              » Xbox360 FAQ

              Comment


              • #8
                Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                Lämna den inte på ÅTEKÖP! Då är det bara nån annan stackare som får din trasiga 360. Hur schysst är det?

                Har du bara haft den sedan i fredags å den redan har ett mekaniskt fel får du en ny direkt med största sannolikhet, om du säger att den är trasig.
                Om vi säger såhär,

                Siba har inga skyldigheter whatsoever att ge mig en ny låda, utan det är vid 3:e reparationen som jag antingen får pengarna tillbaka eller en helt ny.
                DVS M$ måste sätta sina klor i den först etc, jag måste vänta några veckor..

                Men om de har goodwill så bör de ge mig en ny direkt, men det vet jag ju inte nu... aja ska flasha om den på torsdag, funkar det inte då så lämnar jag tillbaka den (reparation/återköp )

                Comment


                • #9
                  De brukar vara rätt schyssta.... men såklar man vet ju aldrig.
                  DallasDuncan fick ju en ny direkt i alla fall.......
                  Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                  » Xbox360 FAQ

                  Comment


                  • #10
                    Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                    De brukar vara rätt schyssta.... men såklar man vet ju aldrig.
                    DallasDuncan fick ju en ny direkt i alla fall.......

                    Jo jag vet, jag vill bara inte hamna i sitsen att de ska skicka iväg den på reparation när jag köpte den nu i fredags och sen vara utan den i 2-3 veckor.

                    Jag tycker inte heller att nån stackare ska få en trasig xbox360.

                    Aja, ska släpa mig dit på fredag, om lägger fram det på rätt sätt så kanske jag får en ny direkt.

                    Men den egentliga frågan är varför uppstod felet och om det hade något med firmwaren att göra?

                    Comment


                    • #11
                      Original inlägg av DallasDuncan Visa Inlägg
                      Har nu varit på SIBA och lämnat in skiten. Fick, som ni trodde, en ny på en gång. Hoppas att det här är en Samsung istället (har inte haft möjlighet att kolla än). Nu är det bara att hålla tummarna för att MS inte kolla extra noga på just min box...

                      gjorde du återköp eller sade du att den var trasig?

                      Comment


                      • #12
                        Original inlägg av Mackieman Visa Inlägg
                        gjorde du återköp eller sade du att den var trasig?
                        Han sa bara att den var trasig. Då fick han en ny på en gång. DallasDuncan är min kompis för övrigt om du undrar varför jag svarar åt honom...
                        Konsoll: XBOX 360 Premium
                        360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
                        360 Firmware: iXtreme 1.2
                        PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
                        PC DVD-Firmware: 2.18B
                        PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
                        DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

                        Comment


                        • #13
                          SIBA känner kanske till att MS har haft problem med en jäkla massa boxar så om man kommer tillbaka med en trasig box redan efter en vecka så är dem nog snälla på den fronten.

                          Men dem skulle väl egentligen kunna försöka laga den åt en innan man får en ny. Men som sagt, hur schysst är det att låta någon vänta 2-3 veckor på sin nyinköpta box.

                          Comment


                          • #14
                            Ja, det känns ju rent spontant att dom tjänar mer goodwill på att ge kunden en ny box direkt i handen än att skicka den på service. Jag förmodar att dom inte betalar en krona för att reklamera den till Microsoft...
                            Konsoll: XBOX 360 Premium
                            360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
                            360 Firmware: iXtreme 1.2
                            PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
                            PC DVD-Firmware: 2.18B
                            PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
                            DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

                            Comment


                            • #15
                              Original inlägg av ufot Visa Inlägg
                              Ja, det känns ju rent spontant att dom tjänar mer goodwill på att ge kunden en ny box direkt i handen än att skicka den på service. Jag förmodar att dom inte betalar en krona för att reklamera den till Microsoft...
                              Precis.
                              Förmodligen inte. Men det skulle inte förvåna mig om MS tog ut en avgift i alla fall

                              Comment

                              Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

                              Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

                              Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X