Samma här, men tänkte att det kanske går med rätta drivrutiner. Det var iaf inget problem att få en hitachi 78 i mode b med slax men jag kunde inte flasha den med det.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner
Collapse
X
-
Hansi: hur har ni testat egentligen? hade ni flera enheter inkopplade på datorn eller? eller var det enbart kontrollerkortet + läsaren?
innan jag vågar komma o hämta kortet har man ju lite frågor
för jag hade ju ett kompatibelt chipset men ändå fick jag den inte o börja flasha ;p
- Citat
- Flag
Comment
-
Det har varit flera sata + ide kort i de datorer jag testat på.
Och i fredags så flashade jag en hitachi v78 bara för att testa, gick bra att få den i modeb med slax och flasha i windows 2000 MEN man fick dra ur SATA kabeln från dvdläsaren innan man bootade om från slax. Sedan var det bara att sätta i kabel när windows bootat klart. Jag "råkade" ha en dvdfilm i läsaren också när jag ändå testade om den gått i mode-b läge.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Mja, hade nog bara sata på moderkortet, inte fler extra kort, men det skall väl inte vara några problemLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Tja så länge inte korten tar slut så :-) Jag håller bara bokningar i 24 timmar :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har c:a 20st kvar nu tror jag.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag kan inte stänga av VIA SATA RAID från datorns bios.
Sen undrar jag hur jag vet vilken "drive letter" xbox-dvd:n får. Har en samsung 28. Har den hexediterade mtkflashen. Måste jag starta upp datorn med driven i och hur får jag datorn att hitta driven? Måste jag boota upp med slax skivan?
- Citat
- Flag
Comment
-
Man skall inte ändra något i BIOS när du använder 6421-kortet du köpt av oss. Datorns BIOS kontrollerar det du har på moderkortet, inte dina pci kort.
Du måste starta datorn i DOS för att mtkflash skall fungera.
Du kan inte först starta windows, det fungerar inte i någon form av DOS fönster. Inga inställningar skall göras i windows. mtkflash är ett rent DOS program och bryr sig NADA om dina windowsprylar.
Skapa en bootdiskett eller ett USB minne att starta från.
När den mtkflash du laddat ner från forumet hittar din MS25 eller MS28 dvdläsare så kommer den upp som "PSXCARE" i listan över enheter du kan välja.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment