Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    du ersätter dom i mtkflash mappen
    menar du på USB minnet?

Comment

japp, ersätt dom två filerna du får med

Comment

Har gjort det. men kan inte göra en backup fil, kommer typ till 01% sen (not ready to read drive) något sånt.
        Last edited by macbang; 2007-05-29, 23:26.

Comment

Har kommit lika långt som denna killen har. fast det står 01% på updating på min iställlet för 00% som på hans uppdate.

http://aycu17.webshots.com/image/174...2650825_fs.jpg

Comment

är det en samsung ms28?

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
              är det en samsung ms28?
              japp+ jag har köpt det där VIA kortet från psxcare för 300= fick det idag.
              Last edited by macbang; 2007-05-30, 00:38.

Comment

stänger du av xboxen precis innan du trycker enter och sätter på några sekunder efter?

Comment

När jag kommer till dos, starta jag xboxen. sen skriver jag in mtkflash r /m /sata orig.bin. Sen när man sak välja enhet stänger jag av xboxen och trycker på 2= Xtreme. vänta 10 sek sen trycker jag på xboxen då händer det jag visade innan med länken.

Comment

är du säker på att inte ditt usb-minne har skrivskydd eller något? prova koppla ur andra enheter som kan störa!

Comment

• mitt usb minne går att boota i dos. kan man ha en ide hårddisk inkopplad?. för det är den enda hårddisken som jag ahr i när jag försökt flasha. Man jag kan inte har skrivit fel kommando= SAMREAD1234567 12345 eller xRead 1234567 12345

Comment

• kommandot är SAMREAD 1234567 12345

efter det och omstart SAMHACK 1234567 12345

jag hade 9 diskar inkopplade sammanlagt när jag flashade, brukar ta ut kontrollerkortet o sätta koppla om så det bara blir 5, aldrig blivit fel

Comment

• för jag kör med xtremebootmaker_0_5_3_0. men det kanske inte spela någon roll. för man ska väl kunna skriva samread 1234567 12345 och samhack 1234567 12345 i den versionen också, eller?

Comment

• Fick kortet igår men jag suger på sånt här så har några frågor
                            1. jag satte in kortet i datorn å den röda kabeln. är det några mer kablar som ska in?
                            2. vad har man för användning av uttaget där bak?
                            3. har 2st sata uttag på moderkortet å ett är till hårdisken å andra till det nya kortet. så när ja ska flasha ska jag ta den röda kabeln mellan kortet å 360 dvdn då?
                            4. har tankat och installera drivers från första sidan av denna tråd men dedär mktflash.exe filen man också kunde ladda hem var ska jag lägga den?

tacksam för svar

Comment

• Original inlägg av Frotti Visa Inlägg
                              Fick kortet igår men jag suger på sånt här så har några frågor
                              1. jag satte in kortet i datorn å den röda kabeln. är det några mer kablar som ska in?
                              2. vad har man för användning av uttaget där bak?
                              3. har 2st sata uttag på moderkortet å ett är till hårdisken å andra till det nya kortet. så när ja ska flasha ska jag ta den röda kabeln mellan kortet å 360 dvdn då?
                              4. har tankat och installera drivers från första sidan av denna tråd men dedär mktflash.exe filen man också kunde ladda hem var ska jag lägga den?

tacksam för svar
                              dom jag snackade med på detta forumet sa att du ska klistra in dom i din USB sticka ifall du hade tänkt använda en sån för flashning.

Comment

• när ni flashar med samsung behöver ni inte installera några drivers, sätt bara i kortet o gå in i DOS med usb stickan eller cdn

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X