Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

VIA VT6421A MTKFLASH + Drivrutiner

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• tjoo jag har fixat allt rätt så de Står Reading men jag kommer bara till 95% så står de typ att den inte kan hitta disketten eller nått :S hjälp ?!

Comment

• Hansi....Kan du snälla hjälpa mig!! se min tråd...

Mvh aZer

Comment

• Pep123, vad pratar du om exakt?

aZer: vi är fler på forumet som kan hjälpa dig, posta frågan ordentligt

Comment

• Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
          Pep123, vad pratar du om exakt?

aZer: vi är fler på forumet som kan hjälpa dig, posta frågan ordentligt
          aZer's problem tror jag handlar om IMGBurn
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• PiGGELiN: Ne men när jag ska dra igång med DOS Startar jag xboxet sen skriver jag mtkflash r /m orig.bin sen stänger jag av xboxet trycker 1 sen startar de efter 10 sec sen kommer de upp reading kommer till 95 % så stannar de och så står de nått om att jag typ inte har i disketten kan ta reda på exact vad de står om så önskas sen när jag kolla på disketten så ligger en fil som heter orig.bin men de händer inget när jag drar igång den med Make Xtreme firmware.cmd får ingen hackad firmwire
            Last edited by Pep123; 2009-03-20, 18:36.

Comment

• Tjena! Har fått problem med min utrustning senaste dagarna. Har lyckats flasha ett antal lite on och ett hitatchi. Men nu var det dött lopp! Har 360 xtractor med probe och ett via vt6421A med 3 portar på. Kör i port ett dvs den som är närmast hårddiskarna på sata kortet men har testa att byta portar. Dom dyker upp i enhetshanteraren som enheter och är master. Har dessutom testat att switcha pci port, satt bios på non raid. Har även dragit el kablar till satan och extractorn. Det enda jag får ut i dosflash / jungleflasher 59 / iprep är status invalid, 0x50, 0xd1 och 0x81 . Och kör jag l-o-eras.exe så blir det ffff. Jag får däremot nycklar ur lite on och hitachi. Frågan vart problemet är och vart det kom ifrån. Xtractor eller via kortet. Eftersom jag inte vet vilket av dom det är fel på så postar jag det här eftersom det mer lutar åt via kortet eftersom man får ut nyckel. Tack i förhand för hjälp!

Comment

• Finns de nå moderkort som denna sata kontroller inte är kompatibelt med.. för min kontroller felar hela tiden.. Jag har Via VT6421A kontrollern och moderkort Abit NF7-S.
                Även när jag provade i ett annat abit kort så felade kontroller kortet.. kan de vara så att kontroller kortet är trasigt??? eller liknade.. har provat dom nyaste drivrutinerna även dom som ni har här.. ingen av dom vill få skiten att funka... hållt på nu i snart 8 timmar.. intallerat om dator f-n också har jag gjort...

HJÄLP

Comment

• kör du Vista/Win7 fungerar det förmodligen inte, för mig fungerar det bara i XP >
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

• Original inlägg av Pappa_Glenn Visa Inlägg
                    Finns de nå moderkort som denna sata kontroller inte är kompatibelt med.. för min kontroller felar hela tiden.. Jag har Via VT6421A kontrollern och moderkort Abit NF7-S.
                    Även när jag provade i ett annat abit kort så felade kontroller kortet.. kan de vara så att kontroller kortet är trasigt??? eller liknade.. har provat dom nyaste drivrutinerna även dom som ni har här.. ingen av dom vill få skiten att funka... hållt på nu i snart 8 timmar.. intallerat om dator f-n också har jag gjort...

HJÄLP
                    hittar den kortet i windows? kan du installera drivrutinerna? hittar den kort och du kan installera drivrutiner men det går inte att flasha?

Comment

• Jag kör med windows XP sp2 Pro och nej jag kan inte instalera drivrutinerna jag börjar men då felar den under installen..

De enda jag kan tänka mig är att de har med mitt windows att gör... jag kör en AIW xp med massa program intergrerade i skivan då man instalerar.. den hittar kontroller kortet men den felar som sagt.. precis som att den är i konflikt med nå annat.. Dock.. jag har VIA nätverkskort intergrerat i datorn.. har av aktiverat de.. kontrollern felar ändå..

Vad kan de vara för fel.. kortet är köpt från psxcare men jag har köpt de begangnat... kan kortet vara trasigt?? eller liknade ??

Comment

• Oftast bäst att INTE ladda några drivrutiner om man skall flasha drivar från windows, programmen som används numera går direkt på io-portar och drivrutinen är mest ivägen.
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Jag flashar ju inte från windows.. jag kör med mtkflashen i dos... men den vill ändå inte funka.... den söger bara att den inte kan starta (kod 10) kan de vara så att kortet är trasigt.. för jag har provat ALLT... då menar jag allt..
                          laddar jag inte in nå drivrutiner så hittar den inte kortet:S laddar jag in drivrutinerna så hittar den kortet men kortet kan inte starta..

han jag köpte de av har köpt de från psxcare men de är 10 månader gammalt.. finns de garanti kvar på de då ??

Mvh

Comment

• Original inlägg av Pappa_Glenn Visa Inlägg
                            Jag flashar ju inte från windows.. jag kör med mtkflashen i dos... men den vill ändå inte funka.... den söger bara att den inte kan starta (kod 10) kan de vara så att kortet är trasigt.. för jag har provat ALLT... då menar jag allt..
                            laddar jag inte in nå drivrutiner så hittar den inte kortet:S laddar jag in drivrutinerna så hittar den kortet men kortet kan inte starta..

han jag köpte de av har köpt de från psxcare men de är 10 månader gammalt.. finns de garanti kvar på de då ??

Mvh
                            Du kan inte köra mtkflash från något "dos-fönster" efter att ha startat windows. Boota datorn direkt i "riktig" dos från t.ex. ett USB-minne. Drivrutiner/windows kan inte påverka något för dig om du inte ens startat windows...
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• Jag flashar ju inte i windows.. .men då jag inte ens får upp någon indikation i dos då jag har koplat in den och flashar när jag har bootat upp med ett usb minne.. de händer inte ett skit.. den hittar inte ens kortet ju.. provade att stoppa min system disk i kontroller kortet och starta med den... hände inte ett skit.. de stog bara "disk boot fail..går man in i bioset och kollar hittar den inte ens diskarna:S:S jag sliter av mitt hår som de är nu

Comment

• Bootar du med USB minne och använder den specialpatchade mtkflash du kan ladda ner från denna tråd så skall du kunna flasha samsungdrivar utan problem.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X