Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Varning - en ny dvd-drive har dykt upp!

EDIT: Nu finns det firmware till BenQ, så nån varning behöver inte längre utfärdas.....

Enligt xbox-scene så har det nu dykt upp en ny dvd-drive, "BenQ VAD6038". Enligt uppgift så ska den ersätta både Samsung och Toshiba i all nyproduktion av XBox 360 från November 2006.

Fördelen är att den är tystare och snabbare än de nuvarande läsarna.
    Nackdelen är att det inte går att modifiera firmware på den - ännu.

Vi får hoppas att det kommer en lösning snart....

Läs mer:
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...ZETHwPQATj.php
    Last edited by Enlund; 2007-10-30, 12:31.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

typsikt nu när jag ska skicka iväg min xbox360 så lär jag få den här driven som inte går att flasha! :-(

Comment

Knappast troligt, den är ovanlig i USA så du kommer nog få en med hitachi 78 om du får en ny.

Comment

hur vet jag om jag har dena drive??? jag har inte tittat allså inte öpnnat den men när jag trycker utt dvd driven så ser det utt som en samsung och den låter ganska mycket plus att jag lot.no:0637 som skulle trodligen vara en samsung aja nån som vet om det är BenQ VAD6038?

Comment

Vet inte säkert, men eftersom det är Philips som tillverkar BenQ-driven så skulle jag gissa att släden ser ut som på Philipsen.

Har för mig att jag läste nånstans att den ser ut i formen som Philipsen, men plasten är grå istället för svart.

Dock inte 100% säker på detta....
          Hansi?
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

Jag har inget att säga innan jag sett den själv :-)

En 0637 kan INTE vara en benq iallafall. Du måste nog upp emot en 0650 eller så.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okey bra

Comment

hansi min är ser likadan dan utt som en samsung är lot.0367 så det är nästan 90% samsung?

Comment

0637 menar du :-)

Ja då är det en samsung. Ser det ut som en samsung, låter som en samsung och luktar som en samsung så....
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

aa den luktare som min samsung tv

Comment

den luktar som Min micro där ja stoppade mitt wii när de vart Brickat
                      Xbox 360 Flashad (Egengjord Firmware)

Xbox 1.4 Halo 2 Boxen från Ebay

XBMC

250 GB HDD

Comment

Har fått en BENQ i min efter den varit inne på "lagning"
                        dom sa dom skulle vara tystare..låter som ett tröskverk :P

Comment

aa jag fick tillbaks min för en vecka sen ungefär... de var en BenQ i den

Comment

Original inlägg av SniffieGamada Visa Inlägg
                            aa jag fick tillbaks min för en vecka sen ungefär... de var en BenQ i den

Samma här. När kan vi flasha dem? Den är tystare iaf

Comment

Kan någon lägga in en bild på släden tack

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X