Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Säkert LOT# funnet? Philips-spelare? Usch..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Säkert LOT# funnet? Philips-spelare? Usch..

Hej alla!

Har forskat och försökt söka mig fram till absolut nödvändig information för att slippa göra ett nytt inlägg, men tänkte nu summera mina tankar och slutsatser som ngn kanske kan verifiera?

LOT# som ska vara hyffsat säkra som jag sammanställt är:
    0603 - Samsung
    0611 - Samsung
    0616 - Samsung
    0625 - Samsung
    0637 - Samsung
    0645 - Samsung
    0647 - Samsung

OBS! Detta är dem LOT# som jag hittat flest "träffar", att det ska vara en Samsungdrive, annars är de ju Hitachi som jag vet och har lyckats sett flashad såklart. Så det kanske spelar mindre roll idag. Men nu till min oro, eftersom jag ska köpa en 360 typ väldigt snart, är att jag får en jävla Philips. Är detta möjligt ännu, eller ngn som råkat ut för de?

Ngn som har erfarenhet av att bränna 360-backuper på Mac?

Tacksam för alla svar jag får

Den gamla Philipsdriven kommer du inte få. Däremot om du har extrem otur så kan du åka på den nya BenQ-driven (som tillverkas av Philips).
    I alla nytillverkade XBox360 från November 2006 å frammåt ska tydligen den nya BenQ-driven sitta.
    Läs mer här: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=28710

Att bränna på Mac är rätt meckigt (om det inte dykt upp nåt nytt verktyg). De vänner jag har som lyckats bränna på Mac har kört bootcamp och windows...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Benq driven är baserad på samma mtek chipset som samsung driven, så firmwarekodningen lär ju vara mycket lik och inte innebära någon större inlärningskurva får commodore4eva m.fl hackers.

Jag tror vi har en färdig firmware ute på internet innan vi ser vår första benq drive här på psxcare :-)
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hmmm, så om jag går och köper en 360 idag kan jag få en konsoll som inte är samsung eller hitachi? :L

Comment

Ja.

Men då kan du komma och byta den hos mig, vi vill gärna ha EN benq drive att labba med.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hmm, okej.

Comment

Jag är inte säker, men jag har för mig att Phillips-spelaren aldrig ens sattes i någon Xbox 360 som såldes? Det var bara prototyper som den satt i har jag hört...

Comment

Enlund skrev det där uppe att det var inte philipsdriven som man får utan benQ driven.

Comment

Jag kom precis hem från stan, fick en SAMSUNG!!!!
                  Elgiganten, Kristianstad, LOT# 0639

Vill ni har mer info säg till

Comment

Original inlägg av weeh Visa Inlägg
                    Enlund skrev det där uppe att det var inte philipsdriven som man får utan benQ driven.
                    Jag menade inte på nya maskiner, jag menade på gamla maskiner. Att man inte behöver oroa sig alls för att få en gammal Phillips-drive, eftersom att den aldrig sattes i någon 360 som var gjort för försäljning.

Comment

Aha det stämmer säkert

Comment

Stämmer bra. Philips driven var aldrig för produktion utan bara prototyp.

Dock är philips optiska del numera en del i BenQ om jag fattat det rätt så den som nu är i produktion och ha samma design fast grå tray istället för svart.

Hade gärna lagt vantarna på en BenQ, ska vara tystare och snabbare och sen lär det knappast ta lång tid innan killarna anpassar xtreme till den också.
                        360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

En bild som visar den gamla Philips, ska enligt GaryOPA vara samma tray för BenQ fast grå.

http://pictures.xbox-scene.com/xbox3...hreedvdsxs.jpg
                          360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X