Det behövs inget kvitto.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trasig flashad 360 ska in på lagning - checklista
Collapse
X
-
Du har konsumentköplagen på din sida. Säljaren måste bevisa att felet inte låg i produkten från början. Du hävdar att den ser ut som den gjorde när du köpte den, och att kartongen såg lite öppnad ut när du köpte den, som om någon lämnat tillbaka den på öppet köp eller nåt...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Det låter som en mycket dum ide att skänka ett chip till microsoft helt i onödan. Men det ändrar ju inte läget. Så länge stormarknaderna envisas med att köpa tillbaka det dom säljer och sedan ställer det på hyllan igen så kan man som konsument komma undan med vad som helst.
Ett tips är att hitta ett par märken på förpackningen när man handlar något som inte är 100% inplastat från fabriken, och se till att få det noterat på kvittot. Det gör jag ofta, ett sådant kvitto är guld värt om man får strul sedan :-)Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Ahh.. bra tips. Men hur menar du med att skänka chippet? Jag kan inte ta bort det själv och att skicka in boxen blir ju lite dyrt - tänkte att det är värt risken att de kanske kräver ersättning (men har ingen aning om hur mycket).
Ska bara köra flashad sen.
- Citat
- Flag
Comment
-
Kollade upp lite saker idag, och tänkte bara inflika att tar man ONOFF's förlängda treårsgaranti (500 SEK, varav 250 du får tillbaka tillgodo efter en tid) så behöver man bara ta med sin trasiga 360 till närmaste butik, och gå hem med en helt ny sådan igen.
Då gäller det ju såklart att få en som går att flasha om..
- Citat
- Flag
Comment
-
Tycker det låter dyrt att lägga 500:- på en försäkring som bara ger 1 års extra garanti, hur mycket är en 360 värd om 3 år tror du...kanske 1000:-.
100:- tycker jag en sådan försäkring kan vara värd.
Men det är väl allmänt känt att stormarknaderna ger bort varorna och försöker tjäna pengar på att lura på folk dessa försäkringar.
Kolla vad säljarna tävlar om att sälja mest för att få sina bonusar...inte f-n är det brödrostar eller mikråvågsugnar, bara försäkringarna eller sina Resurs Finans baserade kreditkort.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Fick tillbaka Xboxet oreparerat, trots orginalfirmware och nytt klistermärke. Är dock fula märken i skalet där man öppnar den. Frågan är hur MS kan veta att det inte bara är ett misslyckat försök att öppna den?
Känns riktigt tråkigt att behöva betala dyrt och vänta länge för en repararation som kanske lagar den.
Är grymt tacksam för tips och råd!
Snart åker skiten i väggen...
- Citat
- Flag
Comment
-
ja de kan ta bort flash, de kan byta ut hela maskinen om det är så. ibland får folk tillbaka den med flash kvar. det är bara att chansa.Original inlägg av jockeh89 Visa InläggVart vågar jag skicka min flashade 360 på lagning? Tar Microsoft bort flashningen om man skickar den dit? Felet är den där röda ringen med tre lampor som blinkar..
- Citat
- Flag
Comment
-
räcker med bara maskinen.. detta kan du fråga supporten när du ringer dem och ber om retursedel.Original inlägg av jockeh89 Visa InläggOkej, tack för svaret!
Skickar man med hårddisk och allt sånt också, eller bara maskinen?
- Citat
- Flag
Comment

Comment