Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur vanligt med 360-krasch?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur vanligt med 360-krasch?

Funderar på en 360 men man blir ju skraj av att höra att folk får skicka in sina maskiner på löpande band. Kan MS verkligen ha producerat en sådan rapplig konsoll? Det verkar ju som att man i princip får räkna med att den går sönder inom ett år. Någon som inte har haft några problem alls?

Har några hårdvarufel officiellt erkänts och korrigerats sedan releasen?

tycker inte det är så värst många som pajjat, alla som det fungerar klockrent för klagar givetvis inte. Jag har inte haft ett enda problem med min flashade hitachi iaf.

Comment

Visst, folk som är nöjda gör väl inget väsen av sig, men man börjar ju ändå fundera lite. Någon som vet om MS har erkänt några officiella hårdvaruproblem?

Comment

var något fel på kyliningen på dom tidiga konsollerna men ska vara åtgärdat.
        sen finns det ju alltid en risk för att saker går sönder, men personligen kan jag varmt rekommendera att köpa en 360 har inte ångrat mig en sekund!

Comment

Läste någonstans att placeringen av 360:n kan inverka på problemet med repade skivor. Tydligen ska en horisontell placering vara att föredra framför en vertikal placering i syfte att minimera risken för att skivorna börjar wobbla. Känner mig lite osäker, men det lutar mer och mer åt ett köp trots allt...

Comment

Min Hitachi-360 hade funkat helt perfekt, men igår gav den upp

Comment

det enda problem jag hör om med xboxen är ju ring of death. och det skrev hansi tidigare om, ett väldigt fåtal som går sönder, men sånt som händer. finns inget o göra åt saken.

Comment

Enligt ett internt MS memo går 3 av 10 360 åt helvete ngt med löddningar & val av chip
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Håller med Rippe.

Jag tycker att det är en fin konsoll. Det enda är att dom blir lite varma men det är inte konstigt med tanke på att det är en 3 gånger 3.2Ghz.

Knepigt är dock att man inte sattsar på bättre fläktar + bättre kylpasta.
                  Har surrat på dom om det oxå. Är återförsäljare åt MS.

Bättre har 360 blivit dock mot den tidigare ver.

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
                    Enligt ett internt MS memo går 3 av 10 360 åt helvete ngt med löddningar & val av chip

Ja enligt vilken säker källa då om man får fråga. Jag får defintivt inte tillbaka 3 av 10 xbox 360. Och eftersom alla kunder som flashat sina boxar här alltid ringer hit och frågar först när det blir strul så borde jag definitivt märka om det var så många.

Du måste ha missat en nolla.

3 av 100 låter mer rimligt.

Och det är också microsofts officiella ståndpunkt "below the industry average of 2-4% failures" (kommer inte ihåg exakt %, men runt 3% var det)
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Idg Usa
                      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Skulle det vara sant så skulle butikerna kasta ut 360 ur sortimentet. Jag vet hur det är när man säljer en produkt där 3 av 10 (eller fler) är defekta/går sönder inom kort, det MÄRKS!

(Samsung hade STORA problem med en serie stationära dvdspelare för några år sedan, vi testade alla spelare innan försäljning, men trots det kom de flesta som trots allt såldes tillbaka)
                        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jag hittar inte artikeln just nu men det kan ju vara som du säger 3 av 10, men det låter för lite för att skrivas om som ngt problem för MS & det var just det det var

Comment

Hansi,

Hur ser verkligenheten ut då? Hur många 360:s strular i relation till hur många som säljs, enligt din uppfattning?

Tack för hjälpen alla!

Comment

Runt 3% är nog en bra uppskattning.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X