Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur vanligt med 360-krasch?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

3% är INTE en rimlig uppskattning. Måste tyvärr säga tt jag tror att 30% är klart mycket närmare sanningen än 3%.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Comment

Jaså. 30%

Och vad baserar du det troendet på?

Jag skulle INTE sälja några xbox 360 om var 3:e kund kom tillbaka och hade problem.

Jag baserar uppskattningen på de XBOX 360 som VI säljer eller modifierar. Och vi har nog bättre koll än de flesta eftersom våra kunder inte skickar sina xboxar direkt till microsoft utan kommer till oss för att få dom fixade i första hand.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

håller med Hansi, han har mer erfarenhet av xbox 360 än vi medlemar här. han säljer ju många 360's. så jag vill bara förstärka hans ord

Comment

Hansi, det är möjligt att 3% av dina knosller pajar. Men som jag förstått tråden handlar den om totala antal krascher. Man läser ju titt som tätt här att folks X360 pajar.

Comment

Isåfall skulle man kunna tro att 80% av befolkningen blir våldtagna eller misshandlade varje kväll, för det står så mycket om det på aftonbladet och expressen. Det står ju aldrig om att någon slapp bli våldtagen eller misshandlad, så DET måste höra till ovanligheterna.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jo nu har jag hittat den det var 3% & till en kostnad av 200 milj:-
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Får väl ge mig då. Men jag tycker det låter lite lite faktisk.

Comment

3% av 1-2 miljoner sålda xbox 360 = rätt många att laga...

Comment

3 procent är inte "lite", det är otroligt många consoler. man måste ju tänka på hur stor mängd som har sålts. Skulle 1/3 av alla konsoller som sålts gå sönder så kan jag lova dig att du skulle veta det genom aftonbladet, expressen och spelsidor osv.

Comment

http://xbox360.ign.com/articles/710/710364p1.html

En gammal, men rätt intressant artikel angående ämnet...

Comment

När jag lämnade in min sa killen bakom disken på PSX-care att de skickar in flera stycken i veckan. Vet dock inte hur många flera är. Enkel matematik säger att skickar man in flera i veckan och dessa bara utgör 3 % av försäljningen, så måste PSX-care sälja väldigt många boxar i veckan.

Min box är precis klar efter reparation, och den höll cirka ett halvår. Jag ångrar inte att jag köpte en Xbox 360, den har gett många timmars underhållning.

Om boxen håller ett halvår till ett år kan det rent av vara en fördel, det innebär livstidsgaranti.

Enligt Allmäna reklamationsnämnden börjar en ny garantitid gälla när en vara byts ut. Det finns domar som säger att får man en ny vara börjar reklamationsrätten att gälla från den dag du får den nya varan

Comment

Vi skickar inte bara in sådana vi säljer, utan även åt kunder som inte vill skicka in själva av olika anledningar.

Hänvisa gärna till dina källor, jag är av uppfattningen att garantitiden gäller från köpet av varan och INTE förlängs i och med att en garantireparation/utbyte utförs utan kostnad för kunden.

Har kunden däremot BETALAT för en reparation så träder konsumentjänstlagen i kraft, då lär det vara krav på garanti på reklamationen.

Comment

3% är ju en jävligt stor felprocent

Comment

Jag har inte hittat den dom i ARN som säger att det är så, men det ska finnas en sådan och jag letar fortfarande. Dock verkar de flesta experter på konsumenträtt vara överrens om att det ligger till så. Det är ju trots allt en ny vara, varför ska man inte kunna ställa samma krav på den?

Det ska inte löna sig att sälja skräp för att sedan ersätta det med ännu sämre skräp, vilket vore fallet annars.

Detta svar fick jag från konsumentverket, har raderat namnet på handläggaren av naturliga skäl. Men svaret är entydigt.

Hej,
                              din reklamationsrätt är tre år efter inköpsdagen, går produkten sönder och du har rätt att erhålla en ny vara, då har du ytterligare tre års reklamationsrätt på den nya varan.
                              Hälsningar från

Konsumentvägledare
                              Maria Gamla stans stadsdelsförvaltning
                              Göta Ark 200, 118 72 Stockholm
                              Tel. direkt 08- 508 12 ***

Comment

Konsumentvägledare kan ha fel. Det är troligen inte gräddan från juristutbildningen som sitter och jobbar som konsumentvägledare.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X