Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur vanligt med 360-krasch?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nej, det är moset :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

hur jävla lång tid ska MS sitta på min box? De fick den i tisdags förra veckan och igår hade de inte skickat den iaf. Läst att MS brukar skicka iväg en fort...tagit över en vecka nu... :-(

Comment

Jag har 4st kompisar som har 360, ingen av dom chippad. Alla deras är bytta minst en gång ...

Min själv är bytt 3 ggr.

Tycker INTE det är okej nånstans faktiskt. Aldrig hört nå liknande faktiskt ..

Den jag har haft har funkat i 2 dygn nu iaf ... kors i taket! Kör ochippat och ska testa det i 2 veckor innan jag chippar, pajar den direkt då som förr vet jag iaf att det är chippningen som gör det ...

Comment

"Konsumentvägledare kan ha fel. Det är troligen inte gräddan från juristutbildningen som sitter och jobbar som konsumentvägledare."

Precis så skulle jag resonera... om jag sålde Xbox 360

Tre procent tror jag inte en sekund på kan bara inte stämma. ChrisSnyder du är ju då uppe i trehundra procent reklamation per såld enhet. Om 3 av 100 pajar vore sannolikheten att någon skulle få tre trasiga på rad i princip försumbar. Det skulle vara MYCKET större chans att vinna på lotto än att få tre kassa Xbox 360 på rad, bara det att det finns många som förbrukar tre eller fler.

Exakt hur det ligger till kommer vi aldrig att få veta, för då vore det över med Xbox 360. Men vi kan gjädja oss åt livstidsgaranti, så länge boxarna blir utbytta, eller hur Hansi

Comment

Garanti och reklamationsrätt är INTE samma sak.

Reklamationsrätt gäller URSPRUNGLIGA fel, dvs ett fel som fanns i apparaten när du köpte den, inte ett fel som uppstått efter en tids användning/slitage.

Efter 6 månader så är det köparen som har bevisbördan, dvs skall kunna bevisa att felet fanns där från början och inte uppkommit med tiden.

Så tre års reklamationsrätt är inte så himla fantastiskt som det låter, då det kan vara svårt att bevisa att felet fanns redan vid köpet.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Lika svårt som för butiken att bevisa att det inte fanns där ...

Comment

"Garanti och reklamationsrätt är INTE samma sak."

Mycket klok iaktagelse!

"Reklamationsrätt gäller URSPRUNGLIGA fel, dvs ett fel som fanns i apparaten när du köpte den, inte ett fel som uppstått efter en tids användning/slitage."

Ursprungliga fel uppstår normalt efter en tids användning/normalt slitage vilket alla produkter ska klara. Det är det som är tanken med säljarens bevisbörda. Dom flesta URSPRUNGLIGA fel kräver en tids användning för att uppträda!

"Så tre års reklamationsrätt är inte så himla fantastiskt som det låter, då det kan vara svårt att bevisa att felet fanns redan vid köpet."

När en vara byts gäller reklamationsrätten från det att den NYA varan levereras! Säljarens bevisbördan gäller sexmånader från det att den NYA UTBYTTA varan levereras.

Det är det som är fantastiskt! Kan i praktiken betyda livstidsgaranti om man får varan utbytt med sex månaders mellanrum.

Vad i konsumentvägledarens tolkning är det du inte förstår?

Comment

Original inlägg av ChrisSnyder Visa Inlägg
                  Tycker INTE det är okej nånstans faktiskt. Aldrig hört nå liknande faktiskt ..
                  Det är faktiskt helt sanslöst att maskinerna rasar så pass regelbundet. Men det är väl bara MS som kan axla ett projekt som går så mycket med förlust. Det måste ju finnas något kardinalfel någonstans, och inte som MS säger - att varje krasch är unik. Jag har kraftigt reviderat mina planer på att köpa en 360 och det lutar mer åt en PS3:a just nu, dock inte bara på grund av pålitiligheten.

Comment

men hur jävla lång tid ska tyskjävlarna hålla kvar min 360 som gisslan? De fick den för 8 dagar sen...jag har läst på massa forum att de brukar skicka en ny inom 1-2 dagar.Läst om en del amerikaner o australiensare som väntat mellan 45 och 70 dagar på att få tillbaka sin...vad har jag för rättigheter om det tar mer än 15 arbetsdagar? Kan jag kräva en ny, häva köpet? Har inget affärskvitto kvar så får förlita mig på MS. Tar det över 15 arbetsdagar från att jag skcikade den....uppe i 9 arbetsdagar nu...så kommer de få ett litet helvete...!!!!!!!!!!

Comment

Du får sitta och vänta den tid det tar, tror inte du har rättighet till någon ersättning för utebliven speltid. Men jag kan ha fel.

Comment

om de säger max 15 arbetsdagar som är lång tid...så borde väl detta gälla: Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter
                        det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller
                        väsentlig olägenhet för denne. Lag (2002:587).

15 dagar borde väl vara max vad gäller skälig tid.

Comment

Tror 30 dagar är praxis, men det beror väl på omständigheterna. Det är ju inte direkt en pacemaker vi pratar om...
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Wargen023 Visa Inlägg
                            "Garanti och reklamationsrätt är INTE samma sak."

Mycket klok iaktagelse!

"Reklamationsrätt gäller URSPRUNGLIGA fel, dvs ett fel som fanns i apparaten när du köpte den, inte ett fel som uppstått efter en tids användning/slitage."

Ursprungliga fel uppstår normalt efter en tids användning/normalt slitage vilket alla produkter ska klara. Det är det som är tanken med säljarens bevisbörda. Dom flesta URSPRUNGLIGA fel kräver en tids användning för att uppträda!

"Så tre års reklamationsrätt är inte så himla fantastiskt som det låter, då det kan vara svårt att bevisa att felet fanns redan vid köpet."

När en vara byts gäller reklamationsrätten från det att den NYA varan levereras! Säljarens bevisbördan gäller sexmånader från det att den NYA UTBYTTA varan levereras.

Det är det som är fantastiskt! Kan i praktiken betyda livstidsgaranti om man får varan utbytt med sex månaders mellanrum.

Vad i konsumentvägledarens tolkning är det du inte förstår?

Ett ursprungligt fel är just ursprungligt = det finns där från början men det kanske tar ett tag innan man märker det då det kanske bara visar sig när man använder varan på ett speciellt sätt.

Och jag köper fortfarande inte det du påstår att en konsumentvägledare säger om att 3 års reklamationsrätt börjar om från början, det vill jag se i en lagtext/ett domslut.

Comment

Hansi: kan jag börja gnälla och försöka kräva ersättning eller helst en ny xbox360 om det drar ut på tiden eller är det meningslöst tror du?

Comment

3 % kan inte stämma. Finns inte en chans. Sen är ju frågan om flashningen ökar risken eller inte.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X