Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha x360 med bärbar dator?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Flasha x360 med bärbar dator?

Ja går det att flasha en xbox 360 Hitachi dvd med en bärbar dator? har en Asus z92j

om jag köper en sådan här

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=476&xSec=65

är det nånting mer än grejen ovanför man behöver? min bärbara dator har ingen diskett station om det nu skulle behövas.

Mvh

Ja det ska la gå tror jag ,jag har en bärbardator och köpte en sån det funkar ,men du får tänka på att du behöver ström till Xecuter 360 Connectivity kit ,och jag tog det från min linux server ,sen kan man köpa sån 230 V till 12 V / 5 V adapter

Comment

Original inlägg av HaxxHaris Visa Inlägg
      Ja det ska la gå tror jag ,jag har en bärbardator och köpte en sån det funkar ,men du får tänka på att du behöver ström till Xecuter 360 Connectivity kit ,och jag tog det från min linux server ,sen kan man köpa sån 230 V till 12 V / 5 V adapter

du menar att denna manick måste få ström eller?
      http://www.psxcare.com/product.php?xProd=463

har massa adapters hemma, till cd spelare etc, är det en sån? vart kan man annars köpa en sån adapter. tack för svar

Comment

Original inlägg av Hixxy Visa Inlägg
        du menar att denna manick måste få ström eller?
        http://www.psxcare.com/product.php?xProd=463

har massa adapters hemma, till cd spelare etc, är det en sån? vart kan man annars köpa en sån adapter. tack för svar

yess den måste få ström , ja du var kan man köra sånna, jag har sätt på amerikanska sidor men vet inte har inte sätt några på nån svenskt sida ,det finns säkert gäller och hitta det bara =)

Comment

föresten nej det är inte sånt adapter som du har till cd spelare utan sån kontakt som finns i vanliga datorer till hårddiskar och cd-rom o.s.v

Comment

Comment

aha okej, då måste man väl ha en stationär burk, kanske bäst lämna in lådan till psxcare.

Comment

Bah, du använder givetvis xbox 360:n för att strömförsörja dvdläsaren...se till att dra en jordkabel mellan datorns och 360:ns chassi bara.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

brukar inte finnas så många bra jordpunkter på en bärbar bara..

Comment

Du har ju massor av kontakter på baksidan, kan ju inte vara svårt att hitta jord på något skruvhål nånstans.
                    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hur fan kunde jag glöma det ;/ tänkte inte på xboxet

Comment

men hur ska han få den i B mode då ? om han ska använda ström från xboxet så kan han inte använda Xecuter 360 Connectivity kit eller ?
                        då behöver han bränna den speciell skivan som får den i B mode ,eller nått =) vet inte

Comment

Japp, bara att köra en slax boot cd så får du den i modeb

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X