Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya spel funkar inte på vanlig tv?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nya spel funkar inte på vanlig tv?

hej,

köpte idag 2 nya spel (tony hawk project 8 & WWE Smackdown Vs Raw 2007)
    men när jag skulle spela dom så kom det ett meddelande där det stod typ "this game dosent support pal-50 settings, switch to pal-60, eller ngt liknande (ni vet säkert vilket meddelande jag menar annars kan jag kolla upp det igen)..

i alla fall. saints row funkar helt perfekt. men de andra spelen funkar inte riktigt psykos lade mina sista cash på spel . måste jag skaffa HD-TV för att kunna spela spelen?, eller går det att spela dom på vanlig tv på något sett.
    (min tv är relativt ny så tycker det e helt sjukt...) iaf skulle upskatta snabbt svar...//kofi

Testa sett xboxen på pal-60 i settings...

Comment

...jag vet...testade det först och det funkade inte (skärmen blir helt flimmrig och hoppar upp och ner). det var därför jag frågade här,någon som har något vettigt svar ?

Comment

Isåfall får du köpa en ny tv. Den du har nu stödjer tydligen inte PAL-60.
        PAL-50 = 50Hz uppdateringsfrekvens
        PAL-60 = 60Hz uppdateringsfrekvens
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Min gammla ruttna tv från 80 talet klarar pal60 :P

Comment

va. sån fuckt up otur jag har .
            inte nog med massa andra saker nu detta och 4 nya problem...psykos

bli inte rädd om ni hör något tassande i hallen kl 3 på natten isåfall e det bara jag som gjort inbrott för att tjuva er HD-TV...

Comment

skitkonstigt att de inte funkar seriöst-...men teve e typ från 2000-talet (nokia) bara att den inte är HD....skit konstigt att en tv från 80 klarar det men inte en tv från 2000...jag är inte förvånad att det inte funkar...mest att de funkar på en tv från 1980 talet

Comment

Du kan ju alltid koppla in 360'n på din datorskärm. Den klarar garanterat 60Hz.
                » Xbox360 FAQ

Comment

Eller så får du låta bli att spela dom spelen som kräver 60hz

Comment

Klarar tvn ntsc så borde den klara Pal 60.

Kolla på tillverkarens hemsida. Ca 90% av alla tvapparater tillverkade 2000 och upp borde klara av Pal 60.

Comment

Min brorsa hade inte heller stöd för 60hz på sin TV och den var ca fyra år gammal. Sån där fin 100hz TV eller vad de heter med mycket len bild. Han bytte till en HD-TV och kan säga att bilden är riktigt vacker.

Comment

Om tv'n börjar flimmra när han slår om till PAL-60 så kan vi nog tyvärr konstatera att den helt enkelt inte stödjer 60Hz. Stödjer den inte 60Hz så borde inte heller NTSC funka.

Det som är lite förvånande är att inte ens alla 100Hz tv´s stödjer 60Hz....
                        » Xbox360 FAQ

Comment

Klarar inte tvn 60hz så klarar den garanterat inte 100hz!

Comment

Det är inte helt sant.
                            Har läst på andra forum om folk med 100Hz tv's som inte kan köra PAL-60. (Troligtvis äldre/billigare modeller.)

PAL-60 skiljer sig inte bara i vertikala frekvensen (60Hz) utan även horisontell frekvens, videobandbredd och färg sub-carrier frekvens.
                            » Xbox360 FAQ

Comment

Sen finns det många som har en tv som ska stödja 100hz men den inte gör det. Kommer ihåg för några år sen så var det någon tvförsäljare som sa att det där med 100hz var bara bluff på många tv apparater. Han kanske inte hade någon koll.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X