Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med Sladdar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med Sladdar

Hejsan, Har en liten fråga. Är så här att jag har båda ett 360 och ett nintendo wii, Problemet är att jag har så båda använder component rgb, (röd,grön,blå osv ;S) men har ju bara så det räcker till att ha i ett i taget. Vad ska jag skaffa för att kunna ha båda i samtidigt. Har en samsung lcd tv med troligen de flesta utagen, båda dvi å pc osv. Vill ju köra båda i högupplöst 480p på wii t och 720 eller 1080 på 360. Är det en sån här jag ska ha ---> VGA-kabel med Optisk digitalutgång till 360 eller finns det ngt bättre alternativ för max prestanda. Tackar

Har samma problem fast ändå inte.
    Har bara en optisk ljud-ingång i mitt surround-system och jag vill koppla in både min mediacenter och xbox 360. Hur ska jag göra för att slippa byta kabel hela tiden?

Det finns en koaxial-ingång och analoga 3,5 mm ingångar för surround. Finns det någon enkel konverterare som fungerar bra?
    Last edited by Rikard Samuelss; 2007-03-05, 12:24.

Comment

Jag har en "XCM multi component v2" kabel hemma för 250:- + 85:- frakt som har kontakter + omkopplare för ps2-ps3/wii/xbox360. Lägger upp den i webshoppen under dagen.
      Last edited by Hansi; 2007-03-05, 16:55. Anledning: Ändrade priset...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okejj Hansi, kommer den under xbox 360 eller. länka gärna eller ngt när den är uppe

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=542
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Perfekt. synd jag köpte den dära komponent kabeln till wii,t för 449 spänn. men en sån får det bli om ett par dar. :=)

Comment

Däää Vaaaa Doooort! 150:- tar jag för wii komponentkablarna :-)

Comment

Kör en riktig förstärkare och använd bild växeln i den så slipper du det problemet
                Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Comment

Original inlägg av Rikard Samuelss Visa Inlägg
                  Det finns en koaxial-ingång och analoga 3,5 mm ingångar för surround. Finns det någon enkel konverterare som fungerar bra?
                  Du kan göra som jag gjort, jag kör 360 på optisk ingång, vanliga xbox:n har modifierat med en RCA kontakt o lött lite så får du så att den skickar ut digital signal via koaxial RCA.

Kolla denna guide, den beskriver steg för steg vad du behöver göra, fungerar klockrent.
                  http://www.x-scene.com/articles/digital-output.php

Comment

Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
                    Du kan göra som jag gjort, jag kör 360 på optisk ingång, vanliga xbox:n har modifierat med en RCA kontakt o lött lite så får du så att den skickar ut digital signal via koaxial RCA.

Kolla denna guide, den beskriver steg för steg vad du behöver göra, fungerar klockrent.
                    http://www.x-scene.com/articles/digital-output.php
                    Har ju ingen vanlig Xbox tyvärr så det hjälper mig inte, men tack ändån. Vet att det finns konverterardosor som konverterar toslink till koaxial rca. Kanske får satsa på en sådan helt enkelt.

Comment

Original inlägg av Rikard Samuelss Visa Inlägg
                      Har ju ingen vanlig Xbox tyvärr så det hjälper mig inte, men tack ändån. Vet att det finns konverterardosor som konverterar toslink till koaxial rca. Kanske får satsa på en sådan helt enkelt.

Jag har en sådan av lite billigare sort köpt på en nät/lagershop vi alla känner till. Det fungerar men tyvärr blir det en hel del missljud och störningar, så man ska nog satsa på en lite dyrare variant.

Comment

Fråga !

Lånar tråden !

1. Vad är det för skillnad ( förrutom att optisk är bättre, på vad ? ) på optisk och RCA ljudkabel ?

2. Jag har en xbox 360 och ett wii, är det rekomenderat att jag köper ett XCM multi component v2 och sedan optisk ljudkabel från 360 till förstärkaren ? Vad ska jag använda till mitt wii för ljudkabel ?

Tack på förhand
                        / Baffe

Comment

Koax är bättre än optisk säger dom som påstår att dom hör skillnad.

Köp multi-component om du inte har någon bättre lösning för att switcha component.

Comment

Koax och optiskt är väl båda digitala medans RCA är analog så vad är det för skillnad på koax/optiskt och RCA ?? Kan man köra surround på dem båda ?

Har wii optisk utgång för ljudet ?

Vad finns det för andra lösningar som är bättre ? ( att varje enhet har en egen intill förstärkaren och tv är ju bättre förstås)

Har bara en komponent ingång till plasman.

Tack på förhand
                            / Baffe

Comment

Med tanke på att man kan köra progressive scan i vissa ps2 spel. God of war 2 och Shadow of the collossus så undrar jag om detta: XCM v2 Komponentkabel Multi WII+360+PS (http://www.psxcare.com/product.php?xProd=542&xSec=28) som ni säljer här på psxcare är kabeln för mig? Jag har alldeles för få utgångar på min hdtv och detta är en pina då man vill ha hd på alla konsoller utan att byta sladd så fort man vill spela spel på sina andra konsoller. Om detta är en praktisk lösning beställer jag en sådan omgående.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X