Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pioneer DVR-111D dvdbrännare Supporttråd

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer DVR-111D dvdbrännare Supporttråd

Denna dvdbrännare kan du beställa i vår webshop:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=469&xSec=65

Vi kör den gärna med bifogade hackade firmware som gör den till modell DVR-111L samt booktype DVD-ROM på DVD+R och DVD+R DL skivor

Man måste installera version 111L_819 först.

Sedan kan man installera senaste 111L versionen.

Det är inte säkert att den bifogade filen här är den senaste, men det är den version jag använder själv.

Senaste officiella firmwares från Pioneer:
    http://www.pioneer.se/se/content/sup...tml#fdvdwriter
    Attached Files
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

funderar på att köpa den här brännaren, men är den bara bra på xbox spel? går väl lika bra med dvd-filmer?

gör den fel ofta?

Comment

Jag har köpt en idag. Kan jag köra som det är eller måste jag upg. fw i den för att bränna 360 spel.?

Comment

brännaren funkar bra till filmer med, iaf för mig.

Fuinho, jag kör inte med upg fw och det funkar för mig

Comment

Original inlägg av Rippe Visa Inlägg
          brännaren funkar bra till filmer med, iaf för mig.

Fuinho, jag kör inte med upg fw och det funkar för mig
          Japp det funkar bra nu.. Brännaren får rejält att göra nu.. Bränner så det brakar.

Comment

kan man flasha tillbaks till D versionen om man ångrar sig?? isf hur?

Comment

Jag har aldrig haft anledning att prova en flashning tillbaka till D versionen. Känns onödigt. :-)
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jag har tänkt och köpa den här brännaren men jag fattar inte... räker det inte med att köpa brännaren lägga i nyaste firmwaren eller ska man hacka och sånt..??? hade bara tänkte att bränna i clone cd om det spelear nån roll och det där med booktype vad ska man har för book-type när man ska bränna xbox 360 spel på verbatim dl skivor och hur ändrar man book-typen i såna fall?

tack för alla svar!
                Last edited by devhook; 2007-03-10, 16:31.

Comment

Är denna DVD tystare än 360ns vanliga?

Min brummar ju på som en dammsugare (inte riktigt då, men ), skulle gjärna vilja ha den lite tystare.

MVH
                  JW

Comment

Denna tråd handlar om en DVD-brännare och inte en DVD-spelare till 360n.

Comment

Forumträd är följande
                      "www.PSXCARE.com Supportforum > XBOX 360 > XBOX 360 - Allmänt > Pioneer DVR-111D dvdbrännare Supporttråd"

Ehrm.. Ja.. Men man kan vara snäll och ändå svara

PS. Frågan riktar sig gjärna till de anställda på PSXCare som har testat/installerat den.

MVH

Comment

Svara på vad? Du jämför ju äpplen och päron.

Pioneer DVR-111D installerar du i din dator för att bränna spel, den har inget med xboxens dvd att göra.
                        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                        » Xbox360 FAQ

Comment

Ah. I see!

My bad!

MVH

Comment

Nån här som har problem med att bränna vanliga cd's med er pioneer? Min dvr-112d knasar som f*n med lead in lead out. Börjat fundera på om den fick sig en smäll under frakten. Dock så har ALLA lir jag bränt med verbatim funkat fint. Kanske är skivorna, men de funkar att bränna me min lite-on... hmm.

Comment

Brände ut Slax på en CD utan problem med min 112D, så antingen är de fel på din brännare eller så använder du dåliga skivor.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X