Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur vet man om Xboxen är flashad?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur vet man om Xboxen är flashad?

Hej,
    köpte nyligen en begagnad 360. När jag startade den så såg jag att det fanns en väldig skum skiva i den(mixed,som inte kan läsas av varken 360 lr datorn). Jag tänkte kanske att det kan vara en skiva med den originala firmwaren på. Säljaren har inte sagt att den e moddad men ja har inte frågat han,så....
    Hur ska jag nu veta om den e moddad, förutom att testa ett bränt spel(ingen tillgång)?
    Tack i förväg

ring till microsoft och fråga om din firmwaren är flashad :-)
    eller testa brända spel..

Comment

Om det skulle varit en skiva med orginalfirmware på så borde den väl fungerat i datorn

Comment

Skivan kan ju vara ett spel som den tidigaren ägaren försökt bränna men misslyckats med - d.v.s. en coaster.

Enklast är ju att du fixar ett bränt spel och testar med.
        Annars så kan du ju pilla bort face-platen och se om microsoft-klistermärket sitter kvar. Är det borta eller är trasigt är den förmodligen moddad. Sitter det kvar och verkar vara orört så är den antingen moddad av nån som har varit lite försiktig med klistermärket (typ psxcare) eller så är den inte moddad.....
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X