Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

inkopplings funderingar

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• inkopplings funderingar

Har ett xbox premium med tillhörande sladd.

problemet är att man måste köra rgb via vga ingången. Jag undrar om man kan koppla på något annat sätt och få lika suverän bild , då jag även flitigt använder vga ingången till datorn.

är inte så haj på vad sladdarna heter men det jag vill kunna göra är att köra xbox360 och dator utan att dra ur och byta sladd.
    Har provat svhs från datorn och det ser ut som skit.

har följande ingågnar till förfogande
    SCART (antal) 2
    S-Video/Video (Cinch)
    /komponent (Y/PB(CB)/PR(CR) via VGA Adapter)
    HDMI 2

http://www.sharp.eu/cps/rde/xchg/SID...3_SVE_HTML.htm

/Hank

Om du har dvi kontakt i datorn kan du ju köra en dvi till hdmi kabel för datorn.

Comment

Original inlägg av pnilz Visa Inlägg
      Om du har dvi kontakt i datorn kan du ju köra en dvi till hdmi kabel för datorn.
      Jobbigt nog så har jag inte det på min laptop.
      några andra ideer.
      Xboxen går att scarta , har rgb scart. Behöver man en speciell scart kontakt eller kan man köra den som microsoft skickat med?
      vilken sladd går var är då min nästa fråga?

Comment

Det går att köra med komposit kabeln och ljud kablarna i scart pluggen du fick med men då kan du glömma HD upplösning.

Comment

Det går att köra med komposit kabeln och ljud kablarna i scart pluggen du fick med men då kan du glömma HD upplösning.
          ajdå, det är ju inget alternativ.
          finns det någon vga switch som man kan köra, använder ju inte båda dator och box samtidigt ändå. vill endast undvika att behöva koppla om då jag ska mounta tvn på väggen idag.

Comment

Tja det får väll bli en KVM switch då.

Comment

Tja det får väll bli en KVM switch då.
              coolt
              blir ingen kvalitetsförlust då?
              vill även passa på att fråga om en vga kabel till xboxen, har hört att man kan köra högre upplösning då?

duger denna kvm switch
              http://***************/content/templ...em=68388&path=
              Last edited by guest; 2007-04-01, 12:34.

Comment

KVM switch kan du köpa på valfri datorbutik. Ja du kan köra 1920x1080 upplösning med en vga kabel.

Comment

duger denna eller finns det vassare?
                  jag vill ju ha max av vad min xbox pallar

kjell och company
                  sök på 68606
                  Last edited by guest; 2007-04-01, 12:41.

Comment

Den duger helt klart.

Comment

Den duger helt klart.

Vga hd kabel som finns här på psxcare, är den bättre en premium sladden bildmässigt, man får ju också optiskt ljud med?

vill passa på att tacka för dina snabba svar idag. Ska genast beställa en kvm switch

/Hank

Comment

Hmm vet inte alls hur deras är, jag har en joytech vga kabel och den fungerar fin fint, toslink kabel får man med den också.

Comment

Hmm vet inte alls hur deras är, jag har en joytech vga kabel och den fungerar fin fint, toslink kabel får man med den också.
                          vad kan du få för upplösning då?

Comment

Xboxet klarar inte mer än 1920x1080 (som jag kör för min skärm klarar 2304x1440) men du kan ha ett antal upplösningar upp till det, är inte hemma så jag kan inte kolla men vänta till imorgon eftermiddag så kan jag berätta.

Comment

tänke på att jag har en full hd tv, och då är en vga kabel bästa lösningen då man kan få bättre kräm ut från boxen?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X