Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spring Update, 7 Maj!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

vad pege63 menar är väl att flaskhalsen är mellan xbox360 och tv....eller??

Comment

360 har inte 1.3 stödet inte ens den nya 360 har det vilket är en rejäl miss.
      Nej jag menade att dessa stöd styrs av en styrkrets då man slipper dyra grafikkort & kraftiga & dyrare CPUs, då det redan är integrerat i styrkretsen inkl GPUn.

Men detta är väl offtopic så att säga men ändå inte
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
        360 har inte 1.3 stödet inte ens den nya 360 har det vilket är en rejäl miss.
        Nej jag menade att dessa stöd styrs av en styrkrets då man slipper dyra grafikkort & kraftiga & dyrare CPUs, då det redan är integrerat i styrkretsen inkl GPUn.

Men detta är väl offtopic så att säga men ändå inte
        Det mesta du sagt i den här tråden är felaktigt, men om du nu inte vill förstå vad det är så får du vel tro att det är så..
        faktum är att HDMI vilken version du än vill spotta ur dig inte har nånting med CODECS att göra och om du inte märkt det så är detta XBOX 360 tråden och inte ps3 fanboy tråden...

"HDMI 1.3 stöder kommande tekniker som (VC-1 HD-video/H.264) HD-DVD och Blu-ray. "

??? va de där du fick den iden ifrån? ja vet inte vart du cut & pasteat från men det där är svammel om något.. VC-1 är också codec vilket bygger på windows media 9 och används i båda HD medierna dvs hd dvd och bluray.. även h.264 och mpeg2 förekommer.. så 3 olika video codecs för båda formaten men det har fortfarande absolut inget att göra med vilken kabelstandard man använder.... och det har absolut inget o göra med "spring update" för xbox360 så ja förstår verkligen inte varför du tog upp detta..

Och ljudet.. jaja störningar? ehm.. jaha, du menar att man inte får ut fullt 7.1 ljud? Och då kan ja passa på o fråga vilken tv du sett med inbyggda 7.1 högtalare..

dessutom --> "An HDMI 1.3 link is required for transport of the (raw) coded bitstream[1], although in practice, the lossless nature of TrueHD eliminates any potential difference between an HDMI 1.3 and HDMI 1.1 audio link."

källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_TrueHD

och recivers som inte stöder TrueHD eller DTS HD funkar ju inte förståss oberoende vilken kabel man har det är dekodern i spelaren som kör ut 5.1 istället isåfall...

"Det är det som uppstår i den Europeiska versionen av PS3 för att dom tog bort den kretsen som hade det stödet & sen mer betalt för oss i Euopa för att vi är så otekniskt insatta"

ok sista meningen där kan ja hålla med om efter att ha läst dina svar
        Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

jag ser att du inte vet vad som tas upp / jag menar så vi lämnar ämnet
          Och vi pratar forfarande om chipset (styrchip)

Annars lite nyttig info för dig:

Här följer en kort överblick över de olika versionerna av HDMI:
          HDMI 1.0 - 12/2002
          Enkelkabels digital audio/videoanslutning med en maximal bitrate på 4,9 Gbps. Stödjer upp till 165 Megapixlar per sekund av video (1080p @ 60 Hz eller UXGA) och 8-kanals/192KHz/24-bitars ljud.
          HDMI 1.1 - 5/2004
          Extra stöd för DVD Audio-materialskydd
          HDMI 1.2 - 8/2005
          Extra stöd för Super Audio CD-skivor
          HDMI Typ A-anslutning tillgänglig för PC-källor
          PC-källor kan använda naturlig RGB-färg samtidigt som alternativet att stödja YCbCr-färg behålls.
          Stöd för källor med låg spänning
          HDMI 1.3 - 6/2006
          Enkelkabels digital audio/videoanslutning med 10,2 Gbps bitrate
          Utökat färgstöd, inklusive 30-bitars, 36-bitars och 48-bitars färgdjup (RGB eller YCbCr)
          Stödjer xvYCC-färg
          Stödjer automatisk ljudsynkronisering
          Stödjer Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio-strömmar (ljudformat som används på HD DVD- och Bluray-skivor) för extern avkodning av AV-mottagare.
          En ny minikontakt släpps för enheter såsom videokameror.
          Last edited by pege63; 2007-04-13, 21:54.
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

*suck*

och det har med H.264 att göra?

P.S det heter inte styrchip när det hanlar om att dekoda video, det brukar kallas dekoderchip isåfall...

/ignore ps3fanboys
            Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

S-p-d och pege63: Låter på mig som ni snackar om två helt olika grejer. Och s-p-d, va fan måste du vara så pushig för!
              Xbox: _Version: 1.0 _DVD: Thomson _Harddrive: Seagate 160 GB _Chip: Xecuter 2.1 Lite
              Xbox360: _Edition: Core, upgraded to Premium _DVD: Hitachi 59DJ _iXtreme version: 1.2
              Wii: _Chip: Wiikey
              Tip of the day: _Lyssna på Hansi, och inga MEN!!!11

Comment

Det verkar som om pege fått för sig att nästa xbox 360 uppdatering på något sätt skall löda på ett hdmi chip i boxen eller nåt... god damn it, läs vad tråden handlar om...

Pege, läs om alla inläggen från början. Ingen förstår varför du tramsar in en massa hdmi version x.y när alla andra pratar om H.264 stödet i kommande uppdatering.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Talet var om stöden för H.264 eller hur vad sen HDMI kommer in i bilden, ja det är ju därifrån bilden sen skall föras över ifrån det har du i HDMI 1.3.
                  Stöden för H.264 / VC-1 HD-video får du från en hårdvara som tex ATI 690G chipset, det hårdvarustödet har du inte ens i 360 ELITE eftersom dom kretsarna finns inte alls på det moderkortet.

Det stödet har du i tex PS3 redan fr början

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
                    Talet var om stöden för H.264 eller hur vad sen HDMI kommer in i bilden, ja det är ju därifrån bilden sen skall föras över ifrån det har du i HDMI 1.3.
                    Stöden för H.264 / VC-1 HD-video får du från en hårdvara som tex ATI 690G chipset, det hårdvarustödet har du inte ens i 360 ELITE eftersom dom kretsarna finns inte alls på det moderkortet.

Det stödet har du i tex PS3 redan fr början
                    Som sagt, det har inget med saken att göra.. om du läser på lite från riktiga källor så kanske du inser det tillslut...
                    sen att VC-1 är en microsoftpåfund kanske du inte heller kände till

Comment

Nä jag vet absolut inget tur vi har dig
                      På tal om källor så är nog kunskapskällan större hos tillverkaren som tillgodoser mig med hårvaran, men han kanske kan få en kurs av dig
                      sen om format ja vi lämnar den delen jag är för mat

Comment

Nu får ni ta och lägga av! Nu tänker jag klargöra detta för alla sen så droppar vi denna diskussionen!

http://en.wikipedia.org/wiki/VC-1
                        http://en.wikipedia.org/wiki/H.264

Det uppdateringen gör är att lägga till stöd för H.264 video codecs (vilket det faktiskt är, och jag har ingen HDMI på min dator för att spela upp det) och inget annat!

Till och med PSP kan hantera H.264.

Jag tänker inte citera wikipedia-länkarna men ni kan läsa själva, sen slutar vi diskutera HDMI-standarder i denna tråden!

-----------------------------------------------------------------------

För att säga mitt om uppdateringen så tycker jag det är både bra och dåliga saker som hänger med. Men det är alltid mysigt att det kommer stå vilket spel man har i när man är i dashboard. Och förbättringar på Live är alltid välkomna, Live är helt underbart! Men det bästa var uppdateringen med Achievements där man faktiskt ser vilken man har låst upp, det är något som jag har saknat i vilket fall!
                        Last edited by k31; 2007-04-14, 11:56.

Comment

Precis. Vi pratar om h.264 codec i xbox 360.

Inte hdmi, för xbox 360 har inte hdmi och går inte att uppdatera så den får hdmi. Är man kåt på xbox 360 med hdmi så får man vänta tills xbox 360 ultimate edition eller vad den heter släpps.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Hur tror ni det blir med flashade boxar? funderar på att flasha, men vet inte om ajg ska göra det nu eller vänta.

Comment

Flasha innan uppdateringen, och vänta med att uppdatera. Detta om man inte blir tvungen att uppdatera. Man vet ju aldrig, det kan bli problem med flashade.
                              Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Comment

Har någon hört om det fortfarande är 7e maj som gäller för uppdateringen? Vill vara säker när det är så man kan hålla koll på hur det gått för folk som lirat med flashade boxar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X