Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skicka in xbox och nekas lagning.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Funkade bra, tack för hjälpen.

    Det blir väl inga problem att lämna in en med flashad läsare? Klistermärket sitter kvar som det ska.

    Comment


    • #77
      Att Hänvisa till Konsumentköpslagen känns rätt kasst då den absolut inte ger rätt till en ny vara.

      Enligt KKL har säljaren rätt att avhjälpa felet, dock har Microsoft som policy (precis som många andra) att fel inom 1 månad byts ut i butiken. Vissa kör längre på detta såklart så det skadar inte att höra efter.

      Följande ligger bevisbördan på Microsoft att hävda att din konsol gått sönder pga dig om de ska neka dig lagning vilket vi vet blir svårt då 3 röda ringar är helt klart ett produktionsfel.

      Eftersom det också är allmänt kännt och accepterat, inte av Microsoft själva dock, attt 3 röda ringar är ett produktionsfel så gäller 3 års reklamationsrätt vilket är 1 år utöver de 2 som Microsoft själva ger som garanti. Dock måste man då vända sig till butiken man köpt av och inte Microsoft.

      När det gäller avstängda konsoler så kan de rent lagligt inte neka lagning då flashning inte har med att konsolen får 3 röda ringar. De kan inte neka ett fel genom att peka på något helt annat. Det är som att en cykelsäljare nekar garanti för att din kedja går sönder då han hävdar att du bytt ringklocka, håller helt enkelt inte.

      Klisterlappen således spelar absolut aldrig någon roll då KKL är tvingande och ett företag kan inte undkomma sitt ansar bara för att en liten jävla lapp är borta. Den lappen sitter där frö att Microsoft ska kunna neka kunder i länder där lagstiftningen tyvärr inte är lika konsumentvänlig som i Sverige.

      Så går skiten sönder, skicka in den och nöj dig aldrig med något mindre än en fungerande tillbaka. Lägg där också en tanke till vilket jävla bra land vi bor i med lagar som kraftigt skyddar oss från företag.
      360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

      Comment


      • #78
        Original inlägg av Hayles Visa Inlägg
        Det är de tre röda lamporna. Jag ringde iaf tidigare idag (hänvisade inte till konsumentköplagen då) och då sa dom att dom inte kunde göra någonting eftersom det var Microsoft som skötte det där. Det är alltså fel? Ska jag kunna kräva ett nytt 360 av dom med hänvisning till konsumentköplagen?
        De du har köpt skiten av MÅSTE ta emot din maskin, de måste inte byta ut den men de MÅSTE minst hjälpa dig med att få den fixad. Med andra ord, ge skiten till dem sen får de stå ut med Microsoft Support.

        Om de gnäller så hänvisa till KKL. Lagen är TVINGANDE.

        P.1 "Denna lag gäller köpa av lösa saker som en näringsidkare säljer till en konsument"
        Alltså KKL är mellan dig och den du köpt saken av, vilket inte är Microsoft.

        P.22 "Är varan felaktig enligt.......blabala... får köparen enligt .... blala kräva: avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller höva köpet."
        Ahjälpande är reperation och omleverans är en ny vara. Dock har säljaren rätt att reparera i 99% av fallen.
        360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

        Comment


        • #79
          Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
          Gratulerar till en helt ny xbox 360
          Exakt samma hände mig och jag fick en helt ny
          Det är verkligen ingen garanti för att man ska få en ny box. Jag skickade in min tre gånger och fick tillbaka begagnade varje gång. Då såg det ut som min "vände i dörren" nere i Tyskland också.

          Comment


          • #80
            Vågar min skicka in utan sigill tro, ska man chansa eller ska man skicka efter 1 och sen skicka ner den, några som har erfarenheter..

            MvH

            Comment


            • #81
              Förr 500000000 gången.

              De har ingen rätt enligt svensk lag att neka dig garanti bara för en jävla klisterlapp, så skicka in bara och låt dem bita i det sura äpplet.

              Har erfarenhet av 7 st så lita på mig.
              360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

              Comment


              • #82
                Lämnade in min 360 till psxcare för 16dagar sen :P. MS har fortfarande inte hämtat den. Behöva vänta i typ 1månad är ju löjligt :P. 1 arbetslön. Skulle kanske köpa en playstation 3 eller wii istället .
                Last edited by Remix1121; 2007-05-31, 15:37.

                Comment


                • #83
                  har tidigare i tråden skrivit om min 360 som ms vägra laga,efter att trixat lite med maskinen så gick den kanske 10 timmar sen gav den upp helt. så jag gjorde en liten fuling som gick vägen.stoppade i moderkort och dvd drive i ett annat skal och skickade ner den på garantirep bannad, inget klistermärke,flashad drive samt att innehållet inte stämde överens med serienr på skalet skiljer 1,5 år på driven tex. idag kom ups med en lagad maskin till mig, jag e rätt nöjd =)
                  Last edited by zyklon; 2007-09-20, 19:46.

                  Comment


                  • #84
                    fick tillbaka min maskin idag efter fem jävla veckor... orepad...
                    skickade den oklistrad och flashad fw..... vafan gör man nu?lär väl inte gå att köpa ett märke, flasha om till orginal och testa igen.... satan så dyra speltimmar... den har inte funkat många timmar... he***tes jä**ar
                    Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
                    Skicka gärna en spelinvite =)
                    http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

                    Comment


                    • #85
                      Original inlägg av PalmiNio Visa Inlägg
                      Förr 500000000 gången.

                      De har ingen rätt enligt svensk lag att neka dig garanti bara för en jävla klisterlapp, så skicka in bara och låt dem bita i det sura äpplet.

                      Har erfarenhet av 7 st så lita på mig.
                      vad ska man hänvisa till för paragraf då???
                      om jag skickar in den igen
                      eller ska jag vända mig till elgiganten där jag köpte grisen i säcken?
                      Last edited by kau; 2007-09-20, 23:51.
                      Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
                      Skicka gärna en spelinvite =)
                      http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

                      Comment


                      • #86
                        Någon som har erfarenhet av att man skickat in en bannad konsoll och inte fått den lagad?
                        MVH
                        Mikael Bäck

                        Comment


                        • #87
                          Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
                          Någon som har erfarenhet av att man skickat in en bannad konsoll och inte fått den lagad?
                          http://forum.psxcare.com/support/sho...3&postcount=60

                          http://forum.psxcare.com/support/sho...8&postcount=54

                          det är kört i dagens läge.. de tar emot den bannad om man betalar 75?.. ser de sedan att den har varit modifierad.. tar dom pengarna och skickar tillbaka den som den var innan..

                          Comment


                          • #88
                            Men om man byter skalet så att man har ett obannat serienummer?
                            Funakr det då?
                            MVH
                            Mikael Bäck

                            Comment


                            • #89
                              Original inlägg av mikael.beck Visa Inlägg
                              Men om man byter skalet så att man har ett obannat serienummer?
                              Funakr det då?
                              serienummret sitter också på ett chip på moderkortet.. det är ju så den bannas och så de kollar.. de lär också märka att du har två olika serienummer issåfall..

                              Comment


                              • #90
                                Men i så fall säger jag att jag aldrig kopplat upp den mot live, vilket jag aldrig gjort med mitt obannade serienummer, och säger att dom gjort fel och satt ihop fel delar när jag skickat in den innan.
                                MVH
                                Mikael Bäck

                                Comment

                                Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

                                Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

                                Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X