Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extern brännare.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Extern brännare.

Nån som har tips på en extern brännare som fungerar bra för 360 backups?

Eller nån som vet var man kan hitta firmware till en philips SDVD8821?
    Lyckats byta firmware i den till en som tydligen inte var så bra. Den jag kör nu heter ex31. Kör en laptop så en intern är inte ett alternativ.

tacksam för svar.

Köp en lite-on
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Kallakulle Visa Inlägg
      Nån som har tips på en extern brännare som fungerar bra för 360 backups?

Eller nån som vet var man kan hitta firmware till en philips SDVD8821?
      Lyckats byta firmware i den till en som tydligen inte var så bra. Den jag kör nu heter ex31. Kör en laptop så en intern är inte ett alternativ.

tacksam för svar.
      vad har du för firmware nu? ftp://msicomputer.org/PHILIPS_DVD-RAM_SDVD8821_EX31.zip

Comment

Original inlägg av Kvv Visa Inlägg
        Precis den jag la in.
        Så illa inte acer som jag köpte datorn ifrån har firmware till den inte ens philips som tillverkat den har någon upplagd. Min drive heter 8821 det finns updates till 8820.

http://global.acer.com/support/winvista/faq.htm#q0040

Om man går in på den sidan och söker på "Why do I need to update the optical drive firmware? " Så kommer det en guide hur man ska bete sig men ine hittar jag den sidan som det hänvisas till. Dessa är iofs till vista men jag tror inte det ska vara nåt problem.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Köp en lite-on
          Vad innebär lite-on? Ska kika efter det.

Comment

Lite-on är ett märke! Dom är BRA också!
            Xbox 360 Premium HDMI
            BenQ iXtreme 1.5

Comment

Nån särskild lite-on man ska satsa på? Finns från 500 - 1500:- som klarar dual layer. Bara att ta nån i mängden?
              Va i kontakt med philips ang firmware men dom sa att det har dom inga, det får du prata med acer om. Fan va illa, dom som gjort brännaren bör väl även ha filer som behövs för att uppgradera sina produkter.

Comment

Funderar också på att köpa en extern dvd-brännare. Lite-on ska alltså vara bra? Kan någon som har lite koll kommentera denna:

LiteON LH-20A1PU EZ-DUB 20x AllWrite USB 2.0

Kostar 669 kr på inwarehouse (bor nära deras utkörningslager så det skulle vara smidigt att köpa av dem)

Comment

Original inlägg av knobloch Visa Inlägg
                  Funderar också på att köpa en extern dvd-brännare. Lite-on ska alltså vara bra? Kan någon som har lite koll kommentera denna:

LiteON LH-20A1PU EZ-DUB 20x AllWrite USB 2.0

Kostar 669 kr på inwarehouse (bor nära deras utkörningslager så det skulle vara smidigt att köpa av dem)

Passa dig för inwarehouse utkörningslager dock.. Det var någon som hade pröjsat kontant där och sedan fått påminnelse och inkasso. Det var en artikel i Expressen eller E24 i veckan

Comment

annars kan väll ett annat alternativ vara att köpa ett tomt externt 5.25" skal, och sedan stoppa i en vanlig intern dvd brännare i skalet, då blir det billigare nästa gång man skall upgradera.

Comment

Och vad tror du det sitter under skalet på en extern lite-on då...
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Roger Visa Inlägg
                        Passa dig för inwarehouse utkörningslager dock.. Det var någon som hade pröjsat kontant där och sedan fått påminnelse och inkasso. Det var en artikel i Expressen eller E24 i veckan
                        Ok, tack för varningen. Jag har varit där 4-5 ggr dock och inte haft några problem, betalar i och för sig alltid med kort.

Comment

Trådlyft pga många google-träffar på denna tråd :-)

Länk till extern liteon ihas dvdbrännare med c4eva burner max firmware

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1527

Comment

Det är banne mej nästan löjligt så dyra olika DVD-kabinett är. Satt själv och letade lite olika när kunder började köpa DVD-brännare av mig. Det finns verkligen INGA billiga överhuvudtaget. En USB till SATA adapter kostar å andra sidan inte många kronor men det är ju inte lika snyggt. Men så har jag istället valt att sälja till kund.
                            Det vore kul om C4E kunde skriva en firmware till en riktig Slim brännare med.

Comment

Tjena
                              jag har en fråga, lyckades inte posta en thred så tänkte göra det här, hoppas någon läser och kan ge mig ett svar, på Psxcare, så finns det 2 st ihas brännare, en som är intern och en som är extern, sedan har vi en USB till sata, min fråga är, går det att köpa den interna och koppla usb till sata, eller funkar den kablen bara till den externa ihas brännaren?????

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X