Original inlägg av mickys
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köra X-box 360 offline
Collapse
X
-
"2007-05-07 - Någon av de närmaste dagarna kommer en ny uppdatering släppas via XBOX live.
Enligt ännu ej bekräftade rykten så kommer denna uppdatering ge xbox 360 den tråkiga egenskapen att detektera om man kör en backup av ett spel. Vi har när detta skrivs inte någon möjlighet att testa - uppdateringen har inte kommit hit ännu. Vi vet därför inte vilka konsekvenser man blir drabbad av när man kör en backup. Blir man bannad på live? Vägrar spelet bara starta?"
"Vi har fått en ny xtreme firmware version 5.3 till SAMSUNG dvdläsare som enligt uppgift skall kringgå den metod som används för att detektera en backup. Vi rekommenderar att våra kunder med SAMSUNG dvdläsare lämnar in sin 360 för uppgradering. Detta kostar 350:- + eventuell frakt.
Uppdatering 2007-05-11 - Nu har vi fått uppdateringen Hitachi Xtreme 2.4 med s.k. "Jitter Fix" som skall kringgå upptäckt av backuper även för de xbox 360 som har Hitachi dvdläsare."
Detta innebär väl at tman inte skulle kunna köra backuper med gammal firmware eller gäller detta endast om man kopplar upp sig live och laddar hem uppdateringen? Folk som har blivit bannade eller kör gamla firmware kan dem fortfarande spela backuper?
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av Jacob80 Visa InläggDe spelen som finns ute nu och fungerar brända borde ju för alltid funka om man aldrig kopplar upp sig och uppgraderar (el. nedgraderar) hårdvaran. Jag ämnar nämligen aldrig att koppla in nätverkskabeln...
Däremot så skulle ju nya spel t.ex. kunna kräva att man laddar ned en patch till 360:n för att spelet ska funka och vips så är det en patch som gör så att x-boxen känner av att det är en backup! Då kan man inte inte spela gamla spel heller och man får slänga boxen eller så gälller det bara nya spel och man får hålla sig till sina gamla spel... vad tror ni? någon expert?
Nya spel kommer ALDRIG att kräva internet uppkoppling
Ms kan inte kräva att alla måste ha internet för att kunna använda sin spel konsoll
- Citat
- Flag
Comment
-
Dom uppdateringar som krävs för nya spel följer med på skivan. Har en polare som aldrig kopplat upp sin och han har inga problem att köra nya spel. Det e ju bara funktionen att kunna koppla upp sig mot live som spärras inget annat.
Och att köpa en bannad box för 2500 e alldeles för dyrt. Borde hitta en för 1500.
- Citat
- Flag
Comment
-
Ok, det är alltså för dyrt. Men man blir ju lättad att man även i fortsättningen kommer att köra backup offline... man kan kanske starta en ny tråd o eftersöka en bannad xbox 360 här på forumet. Måste vara många på psxcare som vill bli av med sin box!
- Citat
- Flag
Comment
-
Det tror jag säkert. Hade min varit bannad hade jag velat sälja den direkt för att köpa en ny. Men eftersom jag inte vet ännu så avaktar jag. Känns lite dummt att sälja den och sen lägga 2000 till för en ny när min inte är bannad.
- Citat
- Flag
Comment
-
har funderingar på att sälja min.... är i valet o kvalet att behålla den lite till o köra singelplayer spel på den... köper nog en ny imorgon.
säljer jag den så blir det med 1 eller 2 sladd HK, hårddisk o alla annat som ingår i core plus 20-30 spel.
Priset skulel väl bli 2000-2500 tror jag....kan vara rimligt.
- Citat
- Flag
Comment
-
Har precis skaffat en Xbox 360 som även har senaste Xtrememjukvaran. Min fråga är hur det funkar när jag kopplar upp den i nätverket hemma, loggar den automatiskt in på Live genom internet eller hur funkar de egenligen, har ej vågat testa? Jag vill ha den i nätverket för jag kommer att använda den som extender till mitt media center.
- Citat
- Flag
Comment
-
nä hd ingår ej i core men i mitt paket gör den det för har köpt en löst o köper nu en premium men blir nog 2500 med hd annars kan jag sälja den löst för 500 spänn...nä vill inte skicka....vet ej om jag ska sälja än...men blir nog nån annonssite som t ex den på B om jag ska sälja eller möjligtvis nån auktionssite som den på T.
- Citat
- Flag
Comment
-
Om 360n har nätverk och hittar till internet så kommer den att gå till Xbox LiveOriginal inlägg av Sjuge Visa InläggHar precis skaffat en Xbox 360 som även har senaste Xtrememjukvaran. Min fråga är hur det funkar när jag kopplar upp den i nätverket hemma, loggar den automatiskt in på Live genom internet eller hur funkar de egenligen, har ej vågat testa? Jag vill ha den i nätverket för jag kommer att använda den som extender till mitt media center.
Det du kan göra är att manuellt ge den en IP adress och subnätmask..
och sen se till att gateway och DNS inte är konfigurerat så skall den inte hitta till internet..
ett alternativ är att skapa ett nytt nätverk speciellt till 360n
på din MC burk konfigurerar du två IP adresser i olika serier på samma nätverks kort.. t.ex 192.168.0.1 och 192.168.4.1
då kommer den heller inte att hitta något anat än din MC burk..
men som sagt du måste konfiguerara bort DHCP (automatisk IP) på både 360n & MC burken
- Citat
- Flag
Comment
-
Ett scenario kommer iof alltid att fungera, eftersom microsoft har sålt core som helt saknar sparmöjligheter måste alla spel fungera med standard dashboard..Original inlägg av groover_ Visa InläggOch sen är det inte garanterat att brända spel kommar att funka för alltid. Du kommer att behöva updatera xboxen oavsett om du kommer år live eller inte. Vissa spel har med dom senaste updateringarna som du måste installera för att ens kunna starta spelet.
För har man ingen hdd eller minneskort så kan inte xboxen uppdatera dashboarden.
Blir ju lite 0ldsc00l o inte ha nån sparning alls bara eventuella checkpoints i spel
Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor!
OCH läs FAQ!
- Citat
- Flag
Comment
-
Förstår jag det rätt nu? Innebär det att så fort xboxen har internet så kopplar den upp sig mot live (fastän man inte reggat sig) och då kan man kan bli bannad när man spelar "ej online"?Original inlägg av dragonslayer Visa InläggOm 360n har nätverk och hittar till internet så kommer den att gå till Xbox Live
Det du kan göra är att manuellt ge den en IP adress och subnätmask..
och sen se till att gateway och DNS inte är konfigurerat så skall den inte hitta till internet..
ett alternativ är att skapa ett nytt nätverk speciellt till 360n
på din MC burk konfigurerar du två IP adresser i olika serier på samma nätverks kort.. t.ex 192.168.0.1 och 192.168.4.1
då kommer den heller inte att hitta något anat än din MC burk..
men som sagt du måste konfiguerara bort DHCP (automatisk IP) på både 360n & MC burken
- Citat
- Flag
Comment

Comment