Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stealth-patcha

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Någon som fått kläm på hur man stealth-patchar gamla rellar? Såg att det dykt upp en massa patchar på xbox-sky som kanske går att använda?
    Konsoll: XBOX 360 Premium
    360 DVD-Läsare: Samsung TS-H943 (MS25)
    360 Firmware: iXtreme 1.2
    PC DVD-Brännare: NEC ND-3500A
    PC DVD-Firmware: 2.18B
    PC DVD-Software: CloneCD 5.2.9.1
    DVD+R DL Media: Traxdata, Verbatim

Comment

Efter vad jag har förstått så tar man först ett program, t.ex XboxBackupCreator och gör en "stealth-check", om den inte klarar stealth-checken så måste man hitta pfi., dmi och ss filen och köra en "inject into image" för att "patcha" skivan.

Dock så ska det finnas en "video" fil också men jag vetifan var man hittar den?...
      | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

Comment

Ja, det fanns då bara pfi-, dmi- och ss-filer i dom där patcharna på xbox-sky. Jaha, man får prova att köra stealth-check sen då men jag förmodar man måste ha den där video-filen så det är väl bara att invänta väntläge tills vidare...

Comment

Har hittat video files. Dom finns på xbins
          Tanka även hem XDVDMulleterBeta8 finns även på xbins. lägg in video filerna i samma mapp som MulleterBeta8.

Kom ihåg att lägga in alla pfi-, dmi- och ss-filer länk: http://ss.softmodfiles.net/

Det funkar har lagt in stealth själv.

Comment

Original inlägg av SixPac Visa Inlägg
            Har hittat video files. Dom finns på xbins
            Tanka även hem XDVDMulleterBeta8 finns även på xbins. lägg in video filerna i samma mapp som MulleterBeta8.

Kom ihåg att lägga in alla pfi-, dmi- och ss-filer länk: http://ss.softmodfiles.net/

Det funkar har lagt in stealth själv.
            Hur gör man för att komma åt filer på xbins då? Det enda jag har är någon gammal ftp för XBMC.

Comment

Original inlägg av ufot Visa Inlägg
              Hur gör man för att komma åt filer på xbins då? Det enda jag har är någon gammal ftp för XBMC.
              http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Annars så kan man använda en smidig sak, en liten bat fil (xbins.bat) som automatiskt fixar inloggning och sen startar ett FTP program (FileZilla, behöver ej installeras!) automatiskt och man loggas in. Kan inte bli mycket enklare.

Jag lade upp filerna i .rar format på min FTP.

http://janols.org.scorpionshops.com/dump/Xbins.rar

Bara packa upp Xbins.rar (packa upp alla filer), lämna mapparna och filerna intakta (dvs döp inte om mapparna, flytta inte filerna) annars kan inte .bat filen starta FTP programmet.

Give it a go ...

Peace!

edit: man startar det genom att dubbelklicka på xbins.bat som ligger i "root"-mappen...

Comment

Original inlägg av Janols Visa Inlägg
                  Annars så kan man använda en smidig sak, en liten bat fil (xbins.bat) som automatiskt fixar inloggning och sen startar ett FTP program (FileZilla, behöver ej installeras!) automatiskt och man loggas in. Kan inte bli mycket enklare.

Jag lade upp filerna i .rar format på min FTP.

Bara packa upp Xbins.rar (packa upp alla filer), lämna mapparna och filerna intakta (dvs döp inte om mapparna, flytta inte filerna) annars kan inte .bat filen starta FTP programmet.

Give it a go ...

Peace!

edit: man startar det genom att dubbelklicka på xbins.bat som ligger i "root"-mappen...
                  Det saknas *.bat filer i ditt rar-arkiv men jag hittade filerna på xbox-sky. Tack ändå för hjälpen. Nu undrar jag bara hur man går tillväga i mulleter? Jag provade alternativet "View ISO details" men jag fick inte till det då den brända skivan inte fungerade.

Comment

Sorry sorry, det är fixat. .Rar-filen är "fullständig" nu.

Vad gäller stealth-check så vet jag inte riktigt hur man gör, iaf inte på skivor.

Comment

Original inlägg av Janols Visa Inlägg
                      Sorry sorry, det är fixat. .Rar-filen är "fullständig" nu.

Vad gäller stealth-check så vet jag inte riktigt hur man gör, iaf inte på skivor.

Jag vill veta hur man gör på en ISO-fil? Vore också trevligt att veta hur man "åtgärdar" de ISO som inte är 100% stealth.

Comment

Har någon lyckats patcha "Crackdown.USA.XBOX360-RANT"? Lade in pfi-, dmi- och ss-filer med Schtrom360Xtract och sedan videofilerna med XDVDMulleterBeta8, detta misslyckades. Får upp videoslingan att jag skall stoppa i skivan i en xbox360-console.

Kan tillägga att jag gjorde exakt lika dant med Guitar Hero 2 och det fungerade. Videofilerna är dem på Xbin och ss,pfi,dmi-filerna var ntsc-verren på "softmodfiles" (sidan hackad idag).
                        XDVDMulleter visade att allt skulle vara ok.
                        Firmware är IExtreme 1.2 och Rant-verren funkade bra opatchad med Extreme5.3

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X